  • 1. Data: 2002-07-02 10:46:29
    Temat: Wypowiedzenie a sąd pracy
    Od: "Thaniel" <t...@g...pl>

    Witam,
    Zapewne nie jestem pierwsza osoba wystepujaca z pytaniem o powtarzajacej sie
    tresci lecz mimo to prosze o porade. Mianowicie, z ostatnim dniem czerwca
    br. dostalem wypowiedzenie umowy o prace zawartej na czas nieokreslony,
    ktore zawiera informacje o przyslugujacym mi prawie do odwolania sie do sadu
    pracy w terminie 7 dni od daty potwierdzenia odbioru powyzszego
    wypowiedzenia. Obecnie jestem na miesiecznym okresie wypowiedzenia a
    pracodawca w dalszym ciagu nie wyplacil mi naleznego wynagrodzenia z tytulu
    umowy o prace za okres ( kwiecien, maj, czerwiec). Pytam zatem w jakim
    okresie czasu przysluguje mi mozliwosc odwolanie sie do sadu pracy w tej
    sprawie i jak ma sie do calosci informacja o mozliwosci odwolania w terminie
    7 dni.?. Jesli pracodawca nie wyplaci mi naleznych swiadczen to czy moge
    skaldac wniosek do sadu pracy po okresie wypowiedzenia?
    Serdecznie i z gory dziekuje za pomoc w tej sprawie
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-02 11:36:48
    Temat: Re: Wypowiedzenie a sąd pracy
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Thaniel napisał:
> [...]
    > naleznych swiadczen to czy moge skaldac wniosek do sadu pracy po
    > okresie wypowiedzenia? Serdecznie i z gory dziekuje za pomoc w tej
    Fakty niewypłacenia wynagrodzenia nie ma związku z faktem otrzymania
    przez ciebie wypowiedzenia.
    Od wypowiedzenia możesz sie odwołać w terminie 7 dni, nalezności z
    tytułu wynagrodzen możesz dochodzi przed sądem, o ile sie nie myle, do
    2 lat.
    To dwie różne sprawy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-02 19:33:03
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Nie jestem zawodowym prawnikiem, co nadmieniam, aby uniknąć
    nieporozumień i głupich komentarzy.
    O ile dobrze pamiętam, to Kodeks pracy reguluje takie sytuacje mniej więcej
    tak:
    Niewypłacenie w terminie wynagrodzenia jest ciężkim naruszniem obowiązków
    pracodawcy wynikających z KP.
    IMHO takie postępowanie pracodawcy upoważnia Cię do rozwiązania
    stosunku pracy ze skutkiem natychmiastowym z winy pracodawcy (coś jakby
    dyscyplinarka, ale dla pracodawcy).
    Prócz zaległych poborów wraz z odsetkami ustawowymi przysługuje Ci
    odszkodowanie (chyba równe wynagrodzeniu za okres
    wypowiedzenia właściwy dla Twojej sytuacji zawodowej).
    Sprawa wypowiedzenia to osobna historia.
    Szanownych prawników oraz osoby zorientowane w tej kwestii proszę o
    sprostowanie lub uzupełnienie mojej wypowiedzi, jeśli jest ona nieprecyzyjna
    bądź błędna - sam chętnie poczytam, bo nie wiadomo kiedy się przyda.

    Pozdrawiam
    Jarek