  • 1. Data: 2008-12-04 09:10:29
    Temat: Wypłata za grudzień w styczniu
    Od: d'plus <u...@t...pl>

    Jak każdy wie od 1 stycznia zmieniają się stawki podatkowe, jednak mój
    okres wypowiedzenia kończy się 31 grudnia, czy księgowa może mi
    wypłacić pieniądze w styczniu obliczając podatek wg nowych zasad?
    Wiem, że obowiązek podatkowy powstaje w momencie wypłacenia
    wynagrodzenia, ale czy można wypłacić wynagrodzenie po ustaniu stosunku
    pracy?

    --
    http://www.asiakepka.com - boston based photographer
    http://www.oln.pl/ - olsztyńska galeria internetowa

  • 2. Data: 2008-12-04 09:13:57
    Temat: Re: Wypłata za grudzień w styczniu
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 10:10:29 +0100, d'plus napisał(a):

    > Wiem, że
    > obowiązek podatkowy powstaje w momencie wypłacenia wynagrodzenia, ale
    > czy można wypłacić wynagrodzenie po ustaniu stosunku pracy?

    Można, ale jeśli w regulaminie wynagradzania jest napisane, że do końca
    miesiąca to pracodawca może mieć teoretyczne problemy w PIP.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-12-04 09:37:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d'plus wrote:
> [...]
    > Wiem, że obowiązek podatkowy powstaje w momencie wypłacenia
    > wynagrodzenia, ale czy można wypłacić wynagrodzenie po ustaniu stosunku

    Może.
    W zależności od tego na kiedy masz ustalony dzien wyplaty, czy na koniec
    miesiaca, czy np. na 10-tego.
    Jak na koniec miesiaca, to powinna na glowie stanac by na koniec
    miesiaca te pieniadze, nie tyle fizycznie wyplacic, co postawic do
    dyspozycji.

  • 4. Data: 2008-12-04 09:41:15
    Od: d'plus <u...@t...pl>

    Olgierd pisze:

    > Można, ale jeśli w regulaminie wynagradzania jest napisane, że do końca
    > miesiąca to pracodawca może mieć teoretyczne problemy w PIP.

    A czy sytuację rozwiązałoby swego rodzaju "uzgodnienie" na piśmie, że za
    grudzień dostanę kasę w styczniu?

  • 5. Data: 2008-12-04 10:16:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 10:41:15 +0100, d'plus napisał(a):

    > A czy sytuację rozwiązałoby swego rodzaju "uzgodnienie" na piśmie, że za
    > grudzień dostanę kasę w styczniu?

    Na pewno pomoże to pracodawcy w ew. sporze z Tobą. A czy w sporze z PIP
    -- nie wiem, nie sądzę (inna sprawa, że PIP musiałby ktoś poinformować).
    No i nie mamy jeszcze pewności czy po styczniu takimi sprawami nie
    zacznie się interesować fiskus!

  • 6. Data: 2008-12-04 11:08:56
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    d'plus pisze:
> [...]
    > Wiem, że obowiązek podatkowy powstaje w momencie wypłacenia
    > wynagrodzenia, ale czy można wypłacić wynagrodzenie po ustaniu stosunku

    wczoraj pisali o tym na onecie
    http://podatki.onet.pl/1873949,1,0,wiadomosci.html

  • 7. Data: 2008-12-04 11:10:17
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Piotr wrote:

    > wczoraj pisali o tym na onecie
    > http://podatki.onet.pl/1873949,1,0,wiadomosci.html

    A jeszcze wczesniej na bankierze. Ogolnie US bedzie mial pole do popisu
    - wszystko legalne i placisz mniej podatkow - a tego US nie lubi.

    PS. najwiekszy zysk to jest zaplacenie podatku pod koniec 2009 roku - a
    nie ten 1% roznicy - w przypadku gdy wpadasz w 2 prog podatkowy (bo nie
    placisz 30% za grudzien, tylko w przyszlym miesiacu placisz 32% miesiac
    wczesniej niz w obecnym roku).

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2008-12-04 12:26:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 4 Gru, 12:10, Maverick <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nie ten 1% roznicy - w przypadku gdy wpadasz w 2 prog podatkowy (bo nie
    > placisz 30% za grudzien, tylko w przyszlym miesiacu placisz 32% miesiac

    niezupelnie...
    w 2008 30% jest powyzej 44490PLN, w przyszlym roku 32% 85528, czyli
    mozna trafic w 18% zamiast 30 i to z rocznym opoznieniem...

    WS

  • 9. Data: 2008-12-04 12:41:23
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    WS wrote:

    > niezupelnie...
    > w 2008 30% jest powyzej 44490PLN, w przyszlym roku 32% 85528, czyli
    > mozna trafic w 18% zamiast 30 i to z rocznym opoznieniem...
    Juz teraz wiem. Wczesniej nie zauwazylem ze zmieniaja sie progi podatkowe.