  • 41. Data: 2010-11-29 19:30:16
    Temat: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:id0k10$juo$1@inews.gazeta.pl...

    > opiekun byl obecny podczas wypadku (wychowawca to niekoniecznie zawsze
    > opiekun) i jezeli nie zauwazyl to trudno - zdarza sie.

    Fajnie. Jakby ten dzieciak wypadł przez okno, to też byś powiedział "zdarza
    się - trudno"?

    K.

  • 42. Data: 2010-11-29 19:35:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" napisał w wiadomości grup
    Damian, na prawdę nie wiem po co tak kombinujesz, masz pretensje do
    nauczyciela o to, że jakiś debilek wybił Twojemu dzieciakowi zęby?

    W takim razie po cholerę są dyżury w przerwach? Może od razu dać dla dziecka
    klamkę, aby w chwili zagrożenia mógł rozwiązać problem?

    Idź dalej i oskarż szkołę/nauczycieli/wychowawcę, że Twój dzieciak
    został zarażony grypą/świnką/ospą/kokluszem* w szkole.

    Skoro nie widzisz różnicy między chorobą, a trwałym uszczerbku na zdrowiu to coś
    z tobą nie tak.

  • 43. Data: 2010-11-29 19:36:04
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Fajnie. Jakby ten dzieciak wypadł przez okno, to też byś powiedział
    > "zdarza się - trudno"?

    Nie jest fizycznie mozliwe kontrolowanie setki uczniow na przerwie, na
    wycieczce ma byc 1 opiekun na 10 osob - w szkole nie starczylo by
    nauczycieli zeby spelnic te normy. Wiec tak, powiedzialbym, ze to tragiczny
    wypadek, ale wina nauczyciela dyzurujacego bylaby zadna. Co wiecej powiem ci
    sytuacje z zycia wzieta - wlasnie dotyczaca wypadania z okna. Wychowawczyni
    miala dyzur i mowila uczniom zeby nie siadali na parapetach. Oczywiscie
    wszyscy zeszli po czym jeden "cwaniak" znowu wszedl na parapet jak
    wychoawczyni nie widziala. Jak sie odwrocila to chlop tak sie przestraszyl,
    ze wypadl przez to okno i pomimo tego, ze byl to parter spadl tak
    niefortunnie, ze zlamal sobie kregoslup. Wina nauczycielki? Jak dla mnie
    nie. Dodam, ze akcja miala miejsce w LO.

    Dysiek

  • 44. Data: 2010-11-29 19:38:11
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > W takim razie po cholerę są dyżury w przerwach? Może od razu dać dla
    > dziecka klamkę, aby w chwili zagrożenia mógł rozwiązać problem?

    Bo wielu tragedii udalo sie dzieki nim uniknac. Na tej samej zasadzie mozna
    twierdzic, ze policja jest niepotrzebna, bo nie sa w stanie zapobiec
    wiekszosci przestepstw.

    Dysiek

  • 45. Data: 2010-11-29 19:40:30
    Od: "Damian" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:4cf3f6b7$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2010-11-27 22:08, Damian pisze:

    > Nie jestem prawnikiem, ale wtrącę swoje 3gr.

    > Odszkodowanie w dowolnej** kwocie możesz sobie żądać od sprawcy, a tak
    > naprawdę od rodziców tego debilka, poza tym, nie boisz się, że skoro
    > raz Twojemu dzieciakowi ten debilek wybił zęby to na drugi raz może złamać
    > mu nogę/rękę/kręgosłup?

    No więc Ci powiem, że tak naprawdę to nic nie mogę zrobić temu debilkowi ani
    jego rodzicom. Kompletnie nic. Dziecko nie odpowiada za swoje winy a rodzice
    za winy dziecka popełnione w szkole też nie odpowiadają. Tak stanowi nasze
    prawo.
    Dodatkowo to synek pedagoga pracującego w tej szkole więc nie poniósł
    żadnych konsekwencji.

    Jeszcze jedno pytanie: Czy w przypadku niedopełnienia obowiązków służbowych
    dyrektor musi czy tylko może zwolnić dyscyplinarnie nauczyciela?
    A może wystarczyłaby nagana z wpisem do akt i jakaś premia? Reguluje to
    jakiś przepis?

    Damian

  • 46. Data: 2010-11-29 19:41:56
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]

    > nauczyciela?
    > A może wystarczyłaby nagana z wpisem do akt i jakaś premia? Reguluje to

    Czyli zamiast ukarac winnego (debilnego dzieciaka) bedziesz staral sie
    zwolnic nauczyciela? Masz jednak narabane w glowie i niestety podobnych
    rodzicow jest coraz wiecej.

    Dysiek

  • 47. Data: 2010-11-29 19:48:18
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Dysiek" <b...@b...pl> napisał

> [...]
    > nauczycieli zeby spelnic te normy. Wiec tak, powiedzialbym, ze to
    > tragiczny wypadek, ale wina nauczyciela dyzurujacego bylaby zadna.

    Po co więc dyżury na przerwach? Wpuścimy dzieciaki na hol, nauczyciele na
    kawkę i niech się dzieje co chce.
    Skoro nikt nie ponosi za nic odpowiedzialności, to naprawdę nie rozumiem,
    po kija to komplikować jakimiś dyżurami?
    To samo na wycieczkach, wyjściach do kina itp. - skoro nie da się
    dopilnować, to w ogóle nie pilnować?

> [...]
    > przestraszyl, ze wypadl przez to okno i pomimo tego, ze byl to parter
    > spadl tak niefortunnie, ze zlamal sobie kregoslup. Wina nauczycielki?

    Poniekąd.
    Wiedząc, że ma w klasie różnych debili, powinna była upewnić się, że
    wszyscy zeszli i zamknąć okno.

    K.

  • 48. Data: 2010-11-29 19:55:39
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Po co więc dyżury na przerwach? Wpuścimy dzieciaki na hol, nauczyciele na
    > kawkę i niech się dzieje co chce.

    Po co jest policja skoro nie potrafi zapobiec wszystkim przestepstwom?

    > Skoro nikt nie ponosi za nic odpowiedzialności, to naprawdę nie rozumiem,
    > po kija to komplikować jakimiś dyżurami?

    Ponosi odpowiedzialnosc gdyby zaniedbal dyzur - tzn. np. nie pojawil sie na
    nim.

    > Poniekąd.
    > Wiedząc, że ma w klasie różnych debili, powinna była upewnić się, że
    > wszyscy zeszli i zamknąć okno.

    To bylo liceum - dorosli ludzie praktycznie i gorace lato - miala pozamykac
    okna? No nie badz smieszny.

    Dysiek

  • 49. Data: 2010-11-29 20:07:14
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Dysiek" <b...@b...pl> napisał

    > Po co jest policja skoro nie potrafi zapobiec wszystkim przestepstwom?

    Brak analogii.
    Ale już porównanie do ochrony np. osiedla czy budynku byłoby bardziej na
    miejscu. I jak najbardziej taka firma ochroniarska ponosi odpowiedzialność
    za kradzieże, włamania itp. Ma to wpisane w umowę (+ oczywiście odpowiednie
    ubezpieczenie OC) - inaczej podpisywanie takowej nie miałoby żadnego sensu.
    A dyżury nauczycieli są jedynie proforma. Pic na wodę, pilnowanie dla
    samego pilnowania, bo po co się przemęczać, jeśli i tak nie ponosi się z
    tytułu wypadku żadnej odpowiedzialności.

    > Ponosi odpowiedzialnosc gdyby zaniedbal dyzur - tzn. np. nie pojawil sie
    > na nim.

    Jak widać na załączonym przykładzie w pierwszym poście, wystarczy
    napisać/powiedzieć/znaleźć świadka, że był na dyżurze i już rączki umyte :/
    Bo rozumiem, że jeśli udowodniono by mu, że nie był, to odpowiedzialność za
    wypadek by poniósł? Trochę się to kupy nie trzyma.

    > To bylo liceum - dorosli ludzie praktycznie

    No to co Ty za przykłady od czapy podajesz?
    Tutaj jest mowa o 10-latkach.

    K.

  • 50. Data: 2010-11-29 20:14:58
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Brak analogii.

    Analogia owszem jest. Skoro jest posterunek policji w danej miejscowosci to
    dlaczego nie placa odszkodowania jak cos sie stanie? Bo fizycznie
    niemozliwym jest przypilnowanie wszystkiego jednym polonezem. Tak samo w
    szkole nauczyciel dyzurujacy nie jest w stanie upilnowac wszystkiego.

    > Ale już porównanie do ochrony np. osiedla czy budynku byłoby bardziej na
    > miejscu. I jak najbardziej taka firma ochroniarska ponosi odpowiedzialność
    > za kradzieże, włamania itp.

    Owszem, ale ma odpowiednie sily do zabezpieczenia mieszkania. Dyzurujacy
    nauczyciel nie ma, nawet jesli dyzurowalalby cala kadra.

    > Jak widać na załączonym przykładzie w pierwszym poście, wystarczy
    > napisać/powiedzieć/znaleźć świadka, że był na dyżurze i już rączki umyte
    > :/

    No bo przeciez byl, zadna dyrekcja nie pozwolilaby sobie na takie
    zaniedbanie. A ze po dzwonku poszedl na lekcje - coz, taka kolej rzeczy.

    > Bo rozumiem, że jeśli udowodniono by mu, że nie był, to odpowiedzialność
    > za wypadek by poniósł? Trochę się to kupy nie trzyma.

    Dla mnie sie trzyma - byl na dyzurze - wykonywal obowiazki jak cos sie
    stanie rece ma czyste; nie bylo go - zaniedbal i ponosi odpowiedzialnosc.

    Dysiek