  • 11. Data: 2008-02-22 10:07:47
    Temat: Re: Wypadek w pracy, obciążenie w pracownika 150.000.00zł?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 10:53:57 +0100, Piter napisał(a):

    > A to nie jest tak ze skoro wypadke z jego winy to jednak umyslnie? Czy
    > poprostu popelnil blad nie umyslnie?

    Nie, nie jest tak, może być wina nieumyślna. W przeciwnym razie miałbyś
    tylko jeden "przełącznik" - umyślność/nieumyślność wyrządzenia szkody, a
    to nie jest takie proste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 12. Data: 2008-02-22 10:17:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piter pisze:

    > A to nie jest tak ze skoro wypadke z jego winy to jednak umyslnie?

    Nie.

    > Czy poprostu popelnil blad nie umyslnie?

    Błąd to nie umyślna wina.

  • 13. Data: 2008-02-22 14:15:04
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    wiadomości news:ltj295-cb3.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie.

    > Błąd to nie umyślna wina.

    A co w przypadku zasniecia za kierownica i powstalego przez to wypadku?

    --
    GG# 906954

  • 14. Data: 2008-02-22 15:39:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piter pisze:

    > A co w przypadku zasniecia za kierownica i powstalego przez to wypadku?

    Powodzenia w udowadnianiu przed sądem, że CELOWO usnął i że CHCIAŁ w ten
    sposób spowodować wypadek ;)

  • 15. Data: 2008-02-22 19:40:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Chyba że szkoda została wyrządzona z winy umyślnej, wówczas mamy pełną
    > odpowiedzialność pracownika za wyrządzoną szkodę.

    Wypadek drogowy nie może być z winy umyślnej, a tym samym szkoda też nie
    może być umyślna.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 16. Data: 2008-02-23 08:30:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 20:40:27 +0100, Johnson napisał(a):

    > Wypadek drogowy nie może być z winy umyślnej, a tym samym szkoda też nie
    > może być umyślna.

    Bo ja wiem. Wypadek drogowy nie może być z winy umyślnej? A jak umyślnie
    walnę w inne auto to też jest wina nieumyślna??

  • 17. Data: 2008-02-23 11:03:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Wypadek drogowy nie może być z winy umyślnej?

    Nie może.

    > A jak umyślnie walnę w inne auto to też jest wina nieumyślna??

    Wtedy to nie będzie wypadek drogowy tylko umyślne niszczenie mienia. A
    samochód będzie tylko narzędziem.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 18. Data: 2008-02-23 14:32:22
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 23 Feb 2008 12:03:06 +0100, Johnson napisał(a):

    > Wtedy to nie będzie wypadek drogowy tylko umyślne niszczenie mienia. A
    > samochód będzie tylko narzędziem.

    Rozumiem, że mówisz z punktu widzenia karnisty, o jakimś tam zbiegu
    przestępstw? No to może być to jeszcze próba zabójstwa, spowodowania
    katastrofy, zamachu terrorystycznego, etc.

    Na ulicy tak czy inaczej może to wyglądać jako wypadek.

  • 19. Data: 2008-02-23 15:38:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > katastrofy, zamachu terrorystycznego, etc.
    >
    > Na ulicy tak czy inaczej może to wyglądać jako wypadek.

    A morderstwo może wyglądać na samobójstwo.

  • 20. Data: 2008-02-23 16:40:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Rozumiem, że mówisz z punktu widzenia karnisty,

    Punkt widzenia cywilisty jest taki sam: wypadek drogowy = wina
    nieumyślna (zawsze)

    > o jakimś tam zbiegu przestępstw?

    Nie ma żadnego zbiegu przestępstw, gdyż istotą przestępstw drogowych
    jest nieumyślność.
    Jak jest umyślność to odpada art. 177 kk (cytuje: "... powoduje
    nieumyślnie wypadek ...".
    I zależnie od tego jaki był zamiar sprawcy to takie jest przestępstwo
    niedrogowe. A to że to się stało akurat samochodem nie ma żądnego
    znaczenia.
    To chyba kurcze wystarczy umiejętność czytania, bo w przepisie (art. 177
    kk) stoi jak byk.

    > Na ulicy tak czy inaczej może to wyglądać jako wypadek.

    Przecież tylko rozmailiśmy o odpowiedzialności pracownika - kierowcy
    TIR-a. Jak zostanie skazany za wypadek drogowy to pracodawca może
    zapomnieć o umyślności wyrządzenia szkody. I tylko to chciałem wyrazić.

    Jak ktoś lubi, tak jak ja ;) Detektywa to w katulanym numerze jest
    właśnie przykład czegoś takiego. Kierowca ciężarówki za rozjechanie
    człowieka całkiem prawidłowo został skazany nie za "wypadek drogowy"
    tylko za zabójstwo.

    http://www.e-detektyw.pl/detektyw_03_2008

    Artykuł: "Zabójcza ciężarówka"

    --