  • 1. Data: 2007-04-27 18:06:03
    Temat: Wypadek przy pracy ?
    Od: Zbyszek Kłos <z...@g...com>

    Witam,

    Przydarzył mi się przykry wypadek polegający na tym, bez wchodzenia w
    szczegóły, że w pracy ktoś mi zrobił tzw. głupi dowcip w wyniku którego
    prawdopodobnie doznałem trwałego uszkodzenia nerwu słuchowego. Nie słyszę b.
    wysokich tonów w jednym uchu, nieco niższe słyszę ale jesli są za głośne to
    zniekształcone, co najgorsze cały czas słyszę w uchu cichy bardzo wysoki ton
    itp. itd. Byłem u lekarza - powiedział, że słyszenie wysokich tonów nie
    wróci, pisk w uchu może ustąpi ale nie wiadomo kiedy.

    I tu pytanie poniewaz stało się to w miejscu pracy, w godzinach pracy to czy
    mogę/powinienem zgłosić to pracodawcy jako wypadek przy pracy ? (innymi
    słowy czy pracodawca odpowiada za wybryki swoich pracowników w miejscu
    pracy)

    Jeśli nie to co mogę/powinienem zrobić ? Pozostaje mi jedynie droga cywilna
    ze sprawcą w sprawie zwrotu kosztów ew. leczenia lub uzyskanai odszkodowania
    ?

    Pozdr,
    Zbyszek

  • 2. Data: 2007-04-27 18:33:44
    Temat: Re: Wypadek przy pracy ?
    Od: piotr <p...@o...eu>

    Zbyszek Kłos pisze:
> [...]
    > czy mogę/powinienem zgłosić to pracodawcy jako wypadek przy pracy ?
    > (innymi słowy czy pracodawca odpowiada za wybryki swoich pracowników w

    Osoba, która uległa wypadkowi przy pracy, jeżeli stan jej zdrowia na to
    pozwala, zawiadamia niezwłocznie o wypadku pracodawcę lub inny podmiot,
    na rzecz którego wykonywała czynności, przy których doznała urazu.