  • 21. Data: 2006-02-22 08:32:31
    Temat: Re: Wypadek podczas odsniezania dachu
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dtgjn4$nnv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

    > 4. Ponoć był już pierwszy śmiertelny przypadek takiej nieprzygotowanej
    > osoby, która spadła z dachu.

    W moim mieście rodzinnym. Miasteczko huczy, ostatnio jak byłam, to
    "sprawą zajmował się prokurator", co w tej chwili się dzieje, nie
    wiem, ale pewnie jeszcze usłyszę. Jeśli będę wiedziała, czym to
    wszystko się skończyło, to napiszę.

    Renata

  • 22. Data: 2006-02-22 08:40:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@9...acn.waw.
    pl>,
    Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    > "sprawą zajmował się prokurator", co w tej chwili się dzieje, nie
    > wiem, ale pewnie jeszcze usłyszę. Jeśli będę wiedziała, czym to

    Jeszcze linki:
    http://www.gazetaprawna.pl/depesze/depesza.html?id=P
    AP20060202W01930
    "Łódź (PAP) - Policjanci z Rawy Mazowieckiej wyjaśniają okoliczności
    wypadku, w wyniku którego zginął 24-letni mężczyzna. Mężczyzna spadł z
    dachu budynku i w wyniku odniesionych obrażeń zmarł w szpitalu.

    Jak poinformowała w czwartek PAP Mirosława Kraszewska do zdarzenia
    doszło w Rawie Mazowieckiej. "Mężczyzna przyszedł pod pawilon, gdzie
    znajdowała się hurtownia materiałów budowlanych. Budynek był
    przygotowywany do otwarcia. Na dachu pracowało kilka osób, które
    odśnieżało dach" - powiedziała Kraszewska.

    Według wstępnych ustaleń policji, mężczyzna z własnej woli wszedł na
    dach, bo chciał porozmawiać z pracującymi i zapytać o możliwość pracy.
    "Niestety, zsunął się z dachu i spadł. Trafił do szpitala, gdzie mimo
    wysiłków lekarzy zmarł" - powiedziała Kraszewska.

    Policja poinformowała również, że do szpitala trafił pracownik domu
    pomocy społecznej w Gostkowie koło Poddębic (Łódzkie), który wchodząc
    na dach, by go odśnieżyć, spadł z drabiny. (PAP)"

    http://www.ppr.pl/artykul.php?id=128783
    "Pięć ofiar akcji odśnieżania dachów
    03.02.2006
    Cztery osoby odniosły ciężkie rany, a jedna zginęła na miejscu - to
    bilans akcji odśnieżania dachów, prowadzonej od poniedziałku z nakazu
    resortu spraw wewnętrznych.
    (...)"

  • 23. Data: 2006-02-22 19:04:36
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemysław Sobociński wrote:
    > Czy zleceniodawca ma obowiązek sprawdzić uprawnienia osoby, której zleca
    > wykonanie odśnieżania?

    Jakie uprawnienia??? Od kiedy to na odśnieżanie trzeba mieć koncesję,
    licencję czy inne błogosławieństwo? Chcesz to odśnieżasz.

    -------------------+
    -------------------+

  • 24. Data: 2006-02-22 19:36:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 20:04:36 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Jakie uprawnienia??? Od kiedy to na odśnieżanie trzeba mieć koncesję,
    > licencję czy inne błogosławieństwo? Chcesz to odśnieżasz.

    Nie koncesje ani licencje, ale trzeba mieć uprawnienia do pracy na
    wysokości.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-02-22 20:03:42
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:
    > Nie koncesje ani licencje, ale trzeba mieć uprawnienia do pracy na
    > wysokości.

    Podstawę prawną poproszę.

    -------------------+
    -------------------+

  • 26. Data: 2006-02-22 20:14:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Podstawę prawną poproszę.

    TV :)
    Przepisy BHP tego wymagają ale tylko do pracowników. I nie chodzi chyba
    o uprawnienie, ale dopuszczenie do pracy na wysokości przez lekarza
    medycyny pracy i ukończenie szkolenia BHP.
    Samemu można robić bez żadnych uprawnień.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 27. Data: 2006-02-22 20:42:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Johnson wrote:
    > Przepisy BHP tego wymagają ale tylko do pracowników. I nie chodzi chyba
    > o uprawnienie, ale dopuszczenie do pracy na wysokości przez lekarza
    > medycyny pracy i ukończenie szkolenia BHP.

    I jeszcze, z tego co kojarzę, załatwienie tego wszystkiego nie jest
    obowiązkiem pracownika, tylko kierownika zlecającego niebezpieczne
    czynności.

    -------------------+
    -------------------+

  • 28. Data: 2006-02-22 21:16:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 21:03:42 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Podstawę prawną poproszę.

    Odśnieżanie dachu jest jedną z "prac szczególnie niebezpiecznych"
    (podstawa: Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26
    września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny
    pracy + zmiany), a o tym jakie obowiązki ciążą na pracowniku i pracodawcy w
    związku z tym, poszukaj sobie sam - bo mi się zwyczajnie nie chce (tych
    rozporządzeń jest cała masa). W skrócie: chodzi tu o różne badania
    lekarskie i szkolenia.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 29. Data: 2006-02-22 21:17:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > związku z tym, poszukaj sobie sam - bo mi się zwyczajnie nie chce (tych
    > rozporządzeń jest cała masa). W skrócie: chodzi tu o różne badania

    Tak jak mówiłem dotyczy to tylko stosunku pracy, a nie umów
    cywilnoprawnych jak w tym wątku.