  • 1. Data: 2003-06-23 15:03:15
    Temat: Re: Wypadek, odszkodowanie
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > mam takie pytanie. mialem wypadek drogowy, wpadlem w poslizg, potracilem
    > 2 ludzi, ktorym nic powaznego sie nie stalo poza zadrapaniami. Bylem
    > trzezwy. teraz zostalem oskarzony przez poszkodowanych, co mi grozi.

    Przepraszam czy zostałeś w jakiś sposób ukarany za spowodowanie zajścia czy
    to dopiero sprawa o przekroczenie przepisów kodeksu drogowego.
    A może to sprawa cywilna.
    Wyłuszcz nieco więcej bo z tego co napisałeś to można tylko gdybać lub
    wróżyć.

    > Poniewaz tylko chodzi o pieniadze, (przyznalem sie do winy) ile
    > moga zazadac?

    Żądać mogą ile chcą, jednak to Sąd ustali ile dostaną.

    Stan_Z

  • 2. Data: 2003-06-23 21:22:38
    Od: t...@b...pl (Tomek)

    "Stan_Z" <s...@g...pl> wrote in message news:<bd74t6$s7u$1@news.supermedia.pl>...

    > Przepraszam czy zosta?e? w jaki? sposób ukarany za spowodowanie zaj?cia czy
    > to dopiero sprawa o przekroczenie przepisów kodeksu drogowego.

    Tak poprzez sad grodzki zostalem ukarany za spowodowanie wypadku.
    Przyznalem sie. Dostalem kare grzywny.
    Tak wlasnie to jest sprawa cywilna. Mama pytanko ile moga wywalczyc
    jezeli nic sei im nie stalo. poza ranami ktore sie juz zabliznily.

  • 3. Data: 2003-06-24 03:50:53
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    A czy miales wykupiona polise OC. Jesli tak to powinienes zlozyc wniosek do
    sadu o przypozwanie ubezpieczyciela gdyz to on jest zobowiazany do pokrycia
    roszczen cywilnych Mam nadzieje ze nie zapomniales powiadomic
    ubezpieczyciela o wypadku. Powiadom go równiez o powstalym roszczeniu. No i
    biegnij obejrzec akta sprawy popatrz czy sa tam jakies obdukcje lekarskie, w
    których stwierdzono uszczerbek na zdrowiu (jesli nie masz oczywiscie tego w
    odpisie pozwu jaki powinienes otrzymac). Bardzo czesto jest tak, ze
    ubezpieczyciel jest pomijany bo z toba latwiej wygrac sprawe a
    ubezpieczyciel wysle swojego radce prawnego i tak latwo nie bedzie. Kwota
    odszkodowania jest zalezna od czasu leczenia i doznanych obrazen wieku
    poszkodowanych i innych czynników zwiazanych ze zdarzeniem. Czasami
    poszkodowani przesadzaja.

    Stan_Z

    PS. Tak na marginesie, max moga dosytac tyle ile w pozwie ale nie musza
    jesli ich roszczenia beda przesadzone O tym decyduje Sad. Musisz powalczyc i
    zbic argumenty powodów.

  • 4. Data: 2003-06-24 17:13:54
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:
    > PS. Tak na marginesie, max moga dosytac tyle ile w pozwie ale nie musza
    > jesli ich roszczenia beda przesadzone O tym decyduje Sad. Musisz powalczyc i
    > zbic argumenty powodów.

    A art.321 kpc?

    KG