  • 61. Data: 2009-04-03 20:54:20
    Temat: Re: Wypadek autobusu z dziećmi w Świdnicy
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> pisze:

    > Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a co mial powiedziec, ze swiadomie go zignorowal?
    > chroni teraz wlasna dupe i nawet jakby tam bylo 5 znakow, tez by
    > twierdzil ze ich nie widzial

    Jak tam był *JEDEN* znak paręset metrów przed i nie było znaku ma samym
    moście to była to pułapka w którą w końcu ktoś wpadł.
    [ "zabrakło" 25cm (10") o ile dobrze pamiętam ]

    Jeżeli wolisz taką wersję: sam "właściciel drogi" usłużnie zapewnił
    kierowcy autokaru *DOBRE* usprawiedliwienie/wykręt który choć nie
    zwalnia go całkowicie z odpowiedzialności (karnej/cywilnej ale nie
    służbowej) to zdejmuje z niego jej bardzo dużą część.

    Ja sam doskonale wiem i codziennie widzę ile na polskich drogach jest
    znaków drogowych (głownie ograniczeń szybkości) których jedynym celem
    wydaje się być zdjęcie odpowiedzialności z właściciela drogi "jakby co"
    bo wszyscy mają "bardzo głęboko w czterech literach" że znaki są
    nieprzestrzegane i jakie powstałyby *koszmarne* korki gdyby nagle
    jednego dnia wszyscy ich zaczęli przestrzegać.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gdzie głupia rada, tam zwada.

  • 62. Data: 2009-04-04 04:48:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    boukun wrote:
    [...]
    > Przed
    > pierwszym wiaduktem nie było żadnego oznakowania i tak jak pisałem, jedna
    > nauczycielka wprowadziła fgo w błąd, że tędy przejeżdżała wysokimi
    > autobusami i się zmieści, może śmiało jechać. Facet pojechał, choć miał
    > mimo to wątpliwości.

    Ja, jakbym miał takie wątpliwości to bym się pod tym wiaduktem przetoczył a
    nie przejechał z prędkością zrywającą pół dachu.

    p. m.

  • 63. Data: 2009-04-04 05:29:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

  • 64. Data: 2009-04-04 05:36:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak tam był *JEDEN* znak paręset metrów przed i nie było znaku ma samym
    > moście to była to pułapka w którą w końcu ktoś wpadł.

    pewnie, jakby to byl rolnik z napakowanym wozem to byloby to jakies
    usprawiedliwienie, ale to byl zawodowy kierowca ze stazem 40 letnim, tak jak
    kierowca osobowki, jest w stanie na oko ocenic czy sie zmiesci na szerokosc, tak
    zawodowi kierowcy ciezarowek potrafia oszacowac czy ich samochod przejdzie pod
    przeszkoda czy nie, pewnie ze nie kazdy z nich oceni co do cm czy sie zmiesci,
    choc sa i tacy, ale pomylka w okolicach metra, wchodzi w gre tylko w przypadku
    slepca, albo debila, ktory uwierzy laikowi

    moze i wzgledem prawa brak tego znaku troche go usprawiedliwia, ale jak dla mnie
    mogloby tego znaku tam nie byc wogole, a on i tak nie mial prawa tam wjechac z
    pelna dozwolona, choc z tego co mowiono wiechal tam przekraczajac dozwolona
    predkosc o 25%

    proste i nieskomplikowane, skoro jeden znak przeoczyl, innego nie widzial, to
    nie mial prawa zakladac ze sie zmiesci na 100%

    powtorze po raz kolejny, on sam to potwierdza, mial calkowita swiadomosc niskiej
    przeszkody oraz tego jaki pojazd prowadzi, zamiast zwolnic, wysiac, wysadzic
    kogos, uwierzyl nauczycielce i poszedl pelna para, i dla czegos takiego nie ma
    usprawiedliwienia

  • 65. Data: 2009-04-04 07:10:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 22:07
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gr5q9h$on7$1@news.task.gda.pl>):
    > a co mial powiedziec, ze swiadomie go zignorowal?
    > chroni teraz wlasna dupe i nawet jakby tam bylo 5 znakow, tez by twierdzil
    > ze ich nie widzial

    Ale nie było 5 znaków. Był 1 ustawiony niezgodnie z przepisami. Amen.

    --
    Tristan

  • 66. Data: 2009-04-04 10:56:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale nie było 5 znaków. Był 1 ustawiony niezgodnie z przepisami. Amen.

    co nie zwalnia go z odpowiedzialnosci i mozemy tak w kolko

  • 67. Data: 2009-04-04 12:41:55
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > moście to była to pułapka w którą w końcu ktoś wpadł.
    > [ "zabrakło" 25cm (10") o ile dobrze pamiętam ]

    Tu są lepsze jaja. Hitler most wybudował, a Polacy tylko asfalt kilka razy
    nadlewali, będzie razem z jakieś 25 cm. Warto by teraz zmierzyć tą wysokość,
    chyba się jeszcze raz tam przejdę, żeby faceta wyciągnąć z tego bagna.

    boukun

  • 68. Data: 2009-04-04 12:46:55
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pewnie, jakby to byl rolnik z napakowanym wozem to byloby to jakies
    > usprawiedliwienie, ale to byl zawodowy kierowca ze stazem 40 letnim,

    Z Wrocławia, nigdy nie jechał tą drogą po mieście w Świdnicy, a na dodatek
    nauczycielka go wprowadziła w błąd ZAKLINAJĄC SIĘ, ŻE WYSOKIMI AUTOBUSAMI TĘDY
    JEŹDZIŁA I SIĘ NA PEWNO ZMIEŚCI. tERAZ PADŁA SAMA OFIARĄ swojej
    nieodpowiedzialniości i leży sparaliżowana po tym, jak wyleciała sprawdzając
    wysokośc mostu na ulicę.

    boukun

  • 69. Data: 2009-04-04 12:48:11
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > co nie zwalnia go z odpowiedzialnosci i mozemy tak w kolko

    Nie w pełnym wymiarze...

    boukun

  • 70. Data: 2009-04-04 12:51:17
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    >
    > Ja, jakbym miał takie wątpliwości to bym się pod tym wiaduktem przetoczył a
    > nie przejechał z prędkością zrywającą pół dachu.

    Widocznie nauczycielka była tak przekonywująca... Musiałaby być tam
    zainstalowana kamera lub inna jakaś czarna skrzynka, żebyśmy mogli ocenić,
    dlaczego kierowca uwierzył zapewnieniom nauczycielki. Jedno jest pewne, pierwszy
    wiadukt nie jest w ogóle oznakowany, drugi byle jak. Zmieścił się pod pierwszym,
    został zapewniony, że drugi jest taki sam...

    boukun