  • 21. Data: 2008-04-08 14:05:57
    Temat: Re: Wynajmujący a udostępnienie mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Marcisz wrote:

    > Ale jest jego właścicielką. Nullum crimen sine lege stricta.

    I co z tego.
    jek chce do niego wchodzić kiedy chce, to niech go nie wynajmuje

  • 22. Data: 2008-04-08 14:06:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Derin wrote:

    > Innymi słowy, gdy zadzwoni domofonem lub do drzwi i nikt jej nie
    > otworzy, a ona wejdzie do mieszkania to już rozumiem, że weszła?

    tak.

  • 23. Data: 2008-04-08 14:11:50
    Od: Derin <s...@g...com>

    > a czy najemca ma prawo okradać najmowanego? (bo skoro daje klucze
    > komukolwiek, oraz wchodzi kiedy chce to takiej sytuacji sprzyja)
    Podejrzewam, na podstawie jednej z jej wypowiedzi, że akurat to, co
    jest nasze mało ją obchodzi, praktycznie wcale. Skąd taki wniosek?
    Gdy zwróciłam uwagę na to, że w razie gdyby coś zostało zniszczone w
    trakcie wymiany okna pod naszą nieobecność nie będziemy za to
    odpowiedzialni jej komentarz był mniej więcej taki: "jeśli coś się
    stłucze, to i tak będą to Państwa rzeczy". Nie jest to dokładny cytat,
    bo w nerwach mi umknął, jednak sens jest zapewniam identyczny.

    > dziwię się że osoba wynajmująca mieszkanie nie zmienia zamka (bo jak każdy
    > może do niego wejść, to każdy może go okraść bez śladów włamania)

    Może ma taki zamiar, jak już przymusi nas do wcześniejszego
    opuszczenia mieszkania, bo na razie tego typu informacji nie posiadam.
    I nie ważne, czy to ona rozwiąże umowę, czy my. Ciężko rozmawiać z
    kimś, kto zachowuje się jak małe dziecko, któremu się coś tak jakby
    "odwidziało".

  • 24. Data: 2008-04-08 14:25:25
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 8, 4:05 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > I co z tego.
    > jek chce do niego wchodzić kiedy chce, to niech go nie wynajmuje

    Zgadza się. Co nie zmienia faktu, że wchodząc kiedy indziej nie
    popełnia przestępstwa z art. 193 KK.

  • 25. Data: 2008-04-08 14:27:35
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 8, 3:42 pm, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > A cudze to w tym przypadku odnosi sie do wlasnosci, posiadania czy
    > jeszcze czegos innego i gdzie to wyczytales ?

    Właśnie dlatego, że przepis nie precyzuje, do czego odnosi się cudze,
    należy uznać, że nie może to być mieszkanie/lokal/dom ani we własności
    ani w posiadaniu potencjalnego sprawcy. Wymagają tego reguły wykładni
    prawa karnego. Przyjęcie, że wieloznaczne wyrażenie "cudze" odnosiłoby
    się do wszystkich znaczeń stanowiłoby niedopuszczalną wykładnię
    rozszerzającą na niekorzyść sprawcy.

  • 26. Data: 2008-04-08 15:12:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    piotrliwszic pisze:

    > włamanie do własnego mieszkania ?

    Tak.

    > o czym Ty piszesz?

    O czymś, o czym ty nie masz pojęcia - o prawie.

    > wynajmujący nie pozbył się prawa do swojego lokalu

    W pewnym stopniu owszem - na tym polega wynajem.

  • 27. Data: 2008-04-08 15:13:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    piotrliwszic pisze:

    > moim zdaniem nie ma nic ważniejszego niż prawno własności, które
    > czasami nie zależy od faktycznego posiadania danej rzeczy czy
    > nieruchomości

    Idź się pobawić w piaskownicy i nie przeszkadzaj dorosłym w poważnej
    dyskusji.

  • 28. Data: 2008-04-08 15:14:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > Ale jest jego właścicielką.

    Ale nie jest posiadaczką.

  • 29. Data: 2008-04-08 15:20:02
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > choć rozumiem Twoją sytuacje to jednak to co możesz zrobić jest
    > zawarte w umowie jaką podpisałaś

    na szczescie i na nieszczescie sie mylisz

  • 30. Data: 2008-04-08 15:26:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Paweł Marcisz pisze:
> [...]
    > prawa karnego. Przyjęcie, że wieloznaczne wyrażenie "cudze" odnosiłoby
    > się do wszystkich znaczeń stanowiłoby niedopuszczalną wykładnię

    Tyle, ze w tym przypadku interesy wlasciciela i najemcy sa rozne od
    siebie, a kazdy z nich prawo do uzytkowania i przebywania w lokalu. Poza
    tym oczywistym jest ze wynajmujacy po to wynajmuje lokal aby w nim
    przebywal najemca, a nie po to aby brac pieniadze za nic i robic z
    lokalem to co mu sie podoba, ignorujac interesy najemcy.

    --
    Mithos