  • 11. Data: 2008-04-28 10:41:59
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, zmiana wkladki w zamku
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fv454f$auc$1@inews.gazeta.pl...
    > Jesli zmieniales wkladke do zamka to przy wyprowadzce musisz albo wlozyc stara
    > albo zostawic nowa z kluczami w odpowiedniej ilosci (jak sie wlasciciel
    > zgodzi)
    NIeatestowana wkładka kosztuje ok. 25 zł. Nie sądzę, by ktoś wynajmując
    mieszkanie bawił się w atestowane, które kosztują dużo drożej. Właściciel
    mieszkania, który ma łeb na karku, i tak wymieni zamek po wyprowadzeniu się
    lokatora - Bóg jeden raczy bowiem wiedzieć, ile kopii klucza sobie dorobił

  • 12. Data: 2008-04-28 20:58:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2008, gosmo wrote:

    > A to ja pójdę o krok dalej i spytam (abstrahując od poprzedniego posta), czy
    > lokator ma prawo np. wymienić okna, drzwi, meble, podłogi bez zgody
    > właściciela?

    Nie.
    To jest standardowy powód oburzenia posiadaczy własnościowego spółdzielczego
    prawa do lokalu, którzy rozporządzają jego wykorzystaniem "jak właściciele"
    i nijak zrozumieć nie mogą :) że to co innego niż rozporządzanie stanem
    lokalu oraz że ktoś "każe im zgłaszać zamiar jakichkolwiek zmian w *ich* :P
    mieszkaniu" :), nawet pomijając sprawę okien (nie pamiętam, czy przynależą
    do lokalu czy do budynku).
    Pytanie *czym* owe zmiany udowodnić.

    > Pytam bo chciałbym sam wynajmować swoje mieszkanie, a dość sporo
    > zainwestowałem, aby wyglądało tak jak wygląda. Rozumiem, że w razie czego
    > będę mógł się przed tym zabezpieczyć w umowie.

    W takim wypadku nie martwił bym się "zabezpieczeniem w umowie" samej
    treści, lecz dowodów "jak to wyglądało".
    Siakieś zdjęcia, do tego film... łatwiejsze niż porządna dokumentacja
    techniczna: "3,5 mm odstępu od parapetu do kafli, zielone wypełnienie
    szczeliny, ale to nie grzyb" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-04-29 10:15:01
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "gosmo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sporo zainwestowałem, aby wyglądało tak jak wygląda. Rozumiem, że w razie
    > czego będę mógł się przed tym zabezpieczyć w umowie.

    zapisz w umowie, że nie ma prawa wykonywać jakichkolwiek modernizacji, zmian
    konstrukcyjnych czy remontów bez Twojej zgody. Taki zapis również spotkałem
    w umowie.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzzzzzz

  • 14. Data: 2008-04-29 18:52:46
    Temat: Re: Wynajem pokoju w hotelu, zmiana wkladki w zamku
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A gdy wynajmujesz pokój w hotelu (dla uproszczenia rozumowania - na "długo") to też
    dzwonisz na policje, gdy ktoś
    wejdzie ze swoim kluczem, np. dyrektor z Master Key?
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2008-04-29 19:35:15
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    666 <u...@w...eu> napisal:
    > A gdy wynajmujesz pokój w hotelu (dla uproszczenia rozumowania - na "długo") to też
    dzwonisz na policje, gdy ktoś
    > wejdzie ze swoim kluczem, np. dyrektor z Master Key?

    Porownanie nietrafione, bo wchodzenie personelu, w szczegolnosci
    serwisu sprzatajacego jest ujete regulaminem hotelu, ktory stanowi
    czesc umowy wynajmu. Jezeli w umowie wynajmu nie ma takiego zapisu,
    to wchodzic pod nieobecnosc wynajmujacego nie wolno.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2008-04-30 18:31:07
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >A gdy wynajmujesz pokój w hotelu (dla uproszczenia rozumowania - na
    >"długo") to też dzwonisz na policje, gdy ktoś
    > wejdzie ze swoim kluczem, np. dyrektor z Master Key?

    Dla "uproszczenia rozumowania" wyobraź sobie, że wynajmowałem pokój w
    orbisie długoterminowo - na 3 miesiące z zastrzeżeniem, że nikt ma nie
    wchodzić i nie stanowiło to oczywiście jakiegokolwiek problemu. Zawsze
    wynajmując hotel zastrzegam, że nikt nie ma wchodzić pod moją nieobecność i
    nigdy nie spotkałem się ze zdziwieniem ani złamaniem tej umowy.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.

  • 17. Data: 2008-04-30 20:00:57
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Co nie zmienia faktu, że jeżeli nie zapłaciłbyś rachunku, to hotel zająłby Twoje
    rzeczy w pokoju na poczet zapłaty.
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2008-04-30 20:30:10
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Co nie zmienia faktu, że jeżeli nie zapłaciłbyś rachunku, to hotel zająłby
    > Twoje rzeczy w pokoju na poczet zapłaty.
    > JaC

    OT

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.