  • 11. Data: 2005-03-07 09:22:10
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - problem Jest: DG i VAT
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd2ns7c.di0.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Jakie jest źródło tej informacji?

    US -
    a zdaje sie ze kazda czynnosc cywilno prawna powinna zostac opodatkowana :-)

    ale to tylko zdaje sie - jak sie myle to prosze mnie oswiecic

    TB

  • 12. Data: 2005-03-07 14:23:15
    Temat: Re: Bylo: Wynajem mieszkania - problem Jest: DG i VAT
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Tomasz Bednarz napisał:

    > wydzial meldunkowy w UM cie na podstawie umowy nie zamelduje .....

    O to niby czemu ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-03-07 16:42:22
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > O to niby czemu ?
    Ich zapytaj - musi byc podpis wlascicela i to zlozony w obecnosci urzednika
    A wlascicel musi udowidnic ze jest wlascicielem
    Chyba ze od czasu wyprowadzki moich lokatorow (3lata) cos sie zeminilo i nie
    wiem

    TB

  • 14. Data: 2005-03-07 18:22:58
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d0h6oc$m0f$1@nemesis.news.tpi.pl>, Tomasz Bednarz wrote:

> [...]
    >
    > US -
    > a zdaje sie ze kazda czynnosc cywilno prawna powinna zostac opodatkowana :-)

    Tzn. płaci się jakiś podatek od samego sporządzenia umowy?

    Renata

  • 15. Data: 2005-03-07 20:02:38
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]> > US -

    > Tzn. płaci się jakiś podatek od samego sporządzenia umowy?

    tak - ale to jest drobna oplata (cos jak skarbowa - i chyba sie nawet jakies
    znaczki skarbowe nakleja :-) )
    TB

  • 16. Data: 2005-03-07 20:23:33
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d0ic1t$dq6$1@atlantis.news.tpi.pl>, Tomasz Bednarz wrote:
    > [...]> > US -
    >:-)

    > tak - ale to jest drobna oplata (cos jak skarbowa - i chyba sie nawet jakies
    > znaczki skarbowe nakleja :-) )

    A znasz jakąś podstawę prawną? Bo mój US powiedział, że żadnej
    umowy się nie rejestruje. Trzeba tylko zadeklarować sposób płatności
    podatku i płacić go. Płacę podatek od najmu już trzeci rok, podpisałam trzy
    umowy i nigdy nikt się nie czepiał, że nie zarejestrowałam umowy
    (cokolwiek to znaczy).

    Renata

  • 17. Data: 2005-03-07 22:28:13
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

> [...]

    > A wlascicel musi udowidnic ze jest wlascicielem
    > Chyba ze od czasu wyprowadzki moich lokatorow (3lata) cos sie zeminilo i nie

    Wystarczy sama umowa (podpisana oczywiscie przez wlasciciela).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 18. Data: 2005-03-08 01:05:43
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd2pe25.juj.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

> [...]
    trzy
    > umowy i nigdy nikt się nie czepiał, że nie zarejestrowałam umowy

    US sie nie czepi do momentu kontroli .... a pozniej rozne rzeczy moga sie
    okazac
    Jak znajde chwile to zadzwonie do swojego US i dam ci znac co powiedzieli

    TB

  • 19. Data: 2005-03-08 01:08:58
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > Wystarczy sama umowa (podpisana oczywiscie przez wlasciciela).
    nie wystarczy !!!
    chocby dlatego ze z umowy nijak wynika (choc moze)
    jaki to ma byc meldunek - czasowy czy staly

    a wniosek o zameldowanie to precyzuje i wlasciciel musi sie zgodzic

    jak wlasciciel spisam umowe a nie chce zamaledowac to pozostal sad lub
    znajomosci :-(

    znam przypadek ze w mieszkaniu ktore wynajete jest na dzialanosc gospodarcza
    (czyli de facto jest lokalem uzytkowym) sa zameldowane prawie dwie cale
    rodziny :-)

    TB

  • 20. Data: 2005-03-08 01:15:41
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaki to ma byc meldunek - czasowy czy staly
    >
    > a wniosek o zameldowanie to precyzuje i wlasciciel musi sie zgodzic

    choc znalazlem takie cos
    Wymagane dokumenty (do zamaldowania oczywiscie):
    1. Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty),
    2. Książeczka wojskowa,
    3. Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego/stalego,
    4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić
    zameldowanie (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale kwatery
    stałe) ujawniający osobę uprawnioną do potwierdzenia zgody na zameldowanie
    (właściciel, najemca, wynajmujący).

    I niby z tego wynika ze mozna zameldowac misia uszatka w chatce puchatka ale
    w moim UM wniosek (3) musi podpisac rowniez wlascicel,
    do umowy (4) musi byc dolaczony akt wlasnosci obiektu najmu potwierdzajacy
    ze wynajmujacy faktycvznie moze go wynajac
    w przeciwnym razie klapa

    TB