  • 11. Data: 2013-09-21 03:26:58
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - nowa ustawa - jaka umowa ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    universis wrote:
    > W dniu piątek, 20 września 2013 22:40:31 UTC+1 użytkownik witek napisał:
    > [..]
    >
    > Tak - już googlowałem w temacie. Owszem jest to jakieś rozwiązanie, ale zastanawiam
    się czy ten mój pomysł nie był by lepszy ?. Poczytam jeszcze jutro. Poźno już gdy
    piszę.

    kazdy pomysl z kombinowaniem jest gorszy.

  • 12. Data: 2013-09-21 23:12:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Sep 2013, universis wrote:

    > OK. A co jeśli umowę by sporządzić na używanie mediów w tym mieszkaniu,
    > cenę za użytkowanie mediów taką jak za uzgodnioną kwotę za najem,
    > w umowie zabezpieczyć się przed jakimś wandalizmem i dodatkowo
    > pobierając kaucje - i całość zarejestrować w urzędzie skarbowym ?

    Ty chyba czegoś nie jarzysz.
    Pytałeś na .prawo i dostałeś odpowiedzi na temat konstrukcji
    ZGODNEJ Z PRAWEM, czyli tak jak opisujesz wyżej.
    Jeśli myślałeś o popełnieniu przy okazji oszustwa skarbowego,
    to po prostu jesteś utopiony w głębokim dole.
    Lokator (bo to BĘDZIE lokator, nic to że nie ma umowy na piśmie)
    nie dość że jest chroniony jak poprzednio, to dodatkowo ma w ręku
    doskonałe narzędzie do szantażowania właściciela.
    I jedynym zabezpieczeniem żeby tego nie robił byłoby posiadanie
    narzędzia którego on będzie się bał bardziej niż Ty skarbówki :P

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-09-22 09:28:14
    Od: Helios <h...@w...pl>

    W dniu 2013-09-20 22:56, universis pisze:
> [...]
    się przed jakimś wandalizmem i dodatkowo pobierając kaucje - i całość zarejestrować w

    gdyby przepisy były korzystne do wynajmu zaraz nastąpił by wysyp firm
    biorących mieszkania w zarządzanie i właściciel nie musiał by nic robić
    a kasa wpływała by mu co miesiąc

  • 14. Data: 2013-09-23 09:44:20
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    Użytkownik "Helios" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > gdyby przepisy były korzystne do wynajmu zaraz nastąpił by wysyp firm
    > biorących mieszkania w zarządzanie i właściciel nie musiał by nic robić a
    > kasa wpływała by mu co miesiąc

    Z najmu ciężko się utrzymać, ceny praktycznie od lat się nie poprawiają, a
    nawet idą w dół.
    Koszta są ogromne, loaktorzy ciągle rozwalają mieszkania, które trzeba
    malować, odnawiać, remontować, a każdy by chciał pomieszkać tylko od i do
    wakacji.
    To marny biznes, obecnie.

    BK

  • 15. Data: 2013-09-24 07:52:23
    Od: universis <u...@w...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi. Postaram się zrobić umowę o najmie okazjonalnym. Co do
    biznesu - to nie jest mój cel - pracuję za granicą z wiadomych powodów :) i
    mieszkanie w Polsce jest dla mnie ciężarem finansowym - chcę żeby się samo chociaż
    utrzymywało i nie dokładać do tego "biznesu".

  • 16. Data: 2013-09-24 15:24:01
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-24 07:52, universis pisze:
> [...]
    mieszkanie w Polsce jest dla mnie ciężarem finansowym - chcę żeby się samo chociaż
    utrzymywało i nie dokładać do tego "biznesu".

    Zwracam uwagę, że aby zastosować najem okazjonalny musisz m.in.
    spowodować, że ktoś do tego uprawniony (a to też musisz sprawdzić) i to
    notarialne zobowiąże się do zakwaterowania twoich lokatorów gdy twoja z
    nimi umowa przestanie obowiązywać.
    W obecnych warunkach rynkowych ten wymóg jest praktycznie nie do
    spełnienia i to niezależnie od tego, czy potencjalni lokatorzy maja
    dobre, czy złe intencje..;-)

  • 17. Data: 2013-09-24 15:44:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

> [...]
    > W obecnych warunkach rynkowych ten wymóg jest praktycznie nie do
    > spełnienia i to niezależnie od tego, czy potencjalni lokatorzy maja

    do spełnienia w przypadku studentów.
    rodzice zwykle podpiszą.

  • 18. Data: 2013-09-24 22:19:12
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-24 15:44, witek pisze:

    > do spełnienia w przypadku studentów.
    > rodzice zwykle podpiszą.

    No, ale z drugiej strony to najczęściej nie studenci (chyba że prawa;-)
    się zagnieżdżają...
    W ogólności, - przeciętny klient, gdy każe mu się zacągać zobowiązanie
    notarialnie, albo choćby daje w umowie klauzulę, że np. dobrowolnie
    podda się egzekucji itp najpierw robi tzw wielkie oczy, a potem "daje w
    długą", nawet jesli prawdopodobnie nic złego nie knuł.

  • 19. Data: 2013-09-24 23:49:43
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.09.2013 15:44, witek pisze:

    > do spełnienia w przypadku studentów.
    > rodzice zwykle podpiszą.

    No ale ci rodzice powinni chyba też notarialnie, prawda? A jeżeli
    rodzice są z podkarpackiego a mieszkanie w Szczecinie, to się robi
    impreza trochę skomplikowana logistycznie.

    p. m.

  • 20. Data: 2013-09-25 07:30:12
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-24 23:49, m pisze:

    > No ale ci rodzice powinni chyba też notarialnie, prawda? A jeżeli
    > rodzice są z podkarpackiego a mieszkanie w Szczecinie, to się robi
    > impreza trochę skomplikowana logistycznie.

    Ale najemca (ten student) nie musi osobiście uczestniczyć przy
    notarialnym poświadczaniu oświadczenia rodziców. Poczta póki co jeszcze
    działa. Ja-tam odpisy aktów notarialnych kazałem sobie przysyłać pocztą
    nawet z miasta, w którym mieszkam. I o dziwo kancelaria nie kazała sobie
    zwracać 3,80 za polecony.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.