  • 21. Data: 2005-11-21 00:42:00
    Temat: Re: Wymóg nadania poleconym ...
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:43810e5f$0$5416$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > wrzucenie pisma do skrzynki nie jest
    > "złożeniem" ani "oddaniem" jej w polskiej placówce pocztowej, mimo że
    > jest jednym ze sposobów zawarcia umowy o świadczenie usługi pocztowej.

    Ale co Ty z tą skrzynką w kółko???

    Piotr

  • 22. Data: 2005-11-21 00:43:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    Ja pytam, jaką sąd ma przyjąć datę
    > za datę wpłynięcia pisma do sądu - wrzucenie pisma do skrzynki nie jest
    > "złożeniem" ani "oddaniem" jej w polskiej placówce pocztowej, mimo że
    > jest jednym ze sposobów zawarcia umowy o świadczenie usługi pocztowej.

    Datę zawarcia umowy. Ustawa Prawo pocztowe nie definiuje pojęć "oddanie
    czy złożenie przesyłki", a Poczta Polska (jako jedyny w tej chwili
    operator usług pocztowych) realizuje jedynie te usługi pocztowe, które
    są wymienione w ustawie.

    To, że terminologia stosowana w różnych ustawach jest niespójna, nie
    jest odkryciem Ameryki. Przynajmniej nie w Polsce ;-(

    Z drugiej strony na pewno nadanie listu poleconego jest bardziej
    bezpiecznym sposobem, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Ale tu chodzi
    o pozaustawowy wymóg sądu, a pozaustawowy w tym układzie może znaczyc
    bezprawny.

    M.

  • 23. Data: 2005-11-21 00:43:35
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

> [...]

    gdzie mianowicie sobie sam przeczę.

  • 24. Data: 2005-11-21 00:53:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > gdzie mianowicie sobie sam przeczę.

    W Usenecie mianowicie sobie przeczysz.

    Piotr

  • 25. Data: 2005-11-21 00:53:16
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
> [...]
    > czy złożenie przesyłki", a Poczta Polska (jako jedyny w tej chwili
    > operator usług pocztowych) realizuje jedynie te usługi pocztowe, które

    Sąd nie zna daty zawarcia umowy. Ktoś wrzuci list w Koziej Wólce do
    skrzynki i może on tydzien leżeć zanim zostanie podstemplowany. A
    cytaty, które przedstawiłem nic o dacie zawarcia umowy nie mówią i jako
    przeciwnik procesowy spokojnie podnosiłbym jako wadliwe takie
    domniemanie sądu.

    Definicji nie ma ale słowa *w placówce pocztowej* są chyba jednoznaczne.

  • 26. Data: 2005-11-21 00:54:38
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    PiotRek wrote:
    > Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > W Usenecie mianowicie sobie przeczysz.

    tak, ale które zdanie przeczy któremu, bo moje możliwości intelektualne
    nie są, przyznaję, zbyt wielkie.

  • 27. Data: 2005-11-21 01:03:34
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > tak, ale które zdanie przeczy któremu, bo moje możliwości intelektualne
    > nie są, przyznaję, zbyt wielkie.

    Bez przesady. A co do przeczenia sobie, to już napisałem
    w news:dlr48h$me3$1@inews.gazeta.pl.

    Raz piszesz, że "data pieczątki nie jest w żadnym razie
    datą pewną (nie ma niczyjego podpisu) więc sąd powinien przyjąć
    datę wpłynięcia".

    Innym razem (tutaj już cytując kodeksy):

    "Oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej
    operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu".

    "Termin jest zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało
    nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego".

    "Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
    (...)
    2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego,"

    Piotr

  • 28. Data: 2005-11-21 07:11:23
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    moglbys napisac dokladnie co powiedzial sedzia ???

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 29. Data: 2005-11-21 14:10:12
    Od: "Szymon" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Szawurski <x...@x...pl> napisał(a):

> [...]

    > polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, w polskim urzędzie
    > konsularnym lub złożone przez żołnierza w dowództwie jednostki wojskowej
    > albo przez osobę pozbawioną wolności w administracji odpowiedniego
    > zakładu, a przez członka załogi polskiego statku morskiego kapitanowi
    > statku.

    > Art.57
    > § 5. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo
    zostało:
    > (...)
    > 2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego,

    A mam takie pytanie:
    jestem za granicą (Holandia)
    pełnomocnik własnie się do mnie wybiera i w trakcie jak tu będzie mija nam
    termin napisania uzupełnienia do pozwu. Co zrobić?
    Czy w trakcie procesu cywilnego można wysłać polecony z Holandii?

    Pozdrawiam i dziękuję
    Szymon

  • 30. Data: 2005-11-21 16:52:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Szymon napisał(a):
> [...]
    > termin napisania uzupełnienia do pozwu. Co zrobić?
    > Czy w trakcie procesu cywilnego można wysłać polecony z Holandii?

    wysłać można, ale liczyć się będzie data przekazania listu polskiemu
    urzędowi pocztowemu

    KG