-
1. Data: 2006-06-25 18:37:41
Temat: Wymiana towaru/naprawa
Od: "Zibi" <T...@w...pl>
Witam,
szlag mnie trafia w związku z sytuacją w jakiej się znalazłem i chciałbym
prosić o poradę. Ponieważ nie jestem prawnikiem ani nie chcę/nie mam czasu
za bardzo zagłębiać się w te tematy proszę o wytłumaczenie tak na 'chłopski
rozum' co mogę a co nie w sytuacji jak poniżej.
Zakupiłem nowy towar (pralkę) z usługą dowozu i instalacji urządzenia u
klienta. Towar dostarczono, podłączono. Okazuje się, że pralkę można tylko
włączyć i popatrzeć na wyświetlacz bo za nic nie ma zamiaru pracować.
Pojawia się jakiś tam 'error nr'. Zgłosiłem to natychmiast do sprzedawcy
ponieważ potrzebuję korzystać z pralki. Otrzymałem odpowiedź, że w tej
sytuacji zgłoszone zostanie to do serwisu, który skontaktuje się ze mną w
celu ustalenia terminu naprawy. Po upływie kilku dni serwis nie raczył
zadzwonić, co uczyniłem ja. Otrzymałem odpowiedź, że zgodnie z gwarancją
mają na to 21 dni (zgadza się) i zadzwonią w dniu przyjazdu. Mam gdzieś
takie załatwienie sprawy ponieważ z pralki de facto korzysta inny domownik a
mnie często nie ma w domu. Chcąc ustalić jakiś konkretny i szybszy termin
kiedy otrzymam sprawne urządzenie ponownie zadzwoniłem do sklepu i po jakimś
czasie udało mi się uzyskać słowne zapewnienie, że sprowadzą mi nowy
egzemplarz. I OK, jest on u sprzedawcy ale ja wg niego muszę pokryć koszty
transportu. No właśnie muszę czy nie muszę? Jak to jest z wymianą towaru,
który od samego początku nie działa?
Dzwoniłem do lokalnego rzecznika praw konsumentów i mam taką mniej więcej
odpowiedź: wymiana na nowy towar nie należy mi się w ogóle chyba, że tak
uzna serwis. Nie mogę też żądać zwrotu gotówki i kupić sobie produkt gdzie
indziej. Powoływano się na jakieś przepisy, paragrafów nie znam.
Proszę o poradę co mogę uczynić? Czy mam czekać? Tylko, że mnie to już
wkur**** bo walczę z tym od trzech tygodni. Czy nasze prawo rzeczywiście
dopuszcza taką ewentualność aby klient, który kupuje nowy, w pełni
wartościowy produkt musiał czekać na skorzystanie z niego przez miesiąc?
Dzięki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Zibi
-
2. Data: 2006-06-25 19:51:31
Temat: Re: Wymiana towaru/naprawa
Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
Zibi napisał(a):
> Proszę o poradę co mogę uczynić? Czy mam czekać? Tylko, że mnie to już
> wkur**** bo walczę z tym od trzech tygodni. Czy nasze prawo rzeczywiście
> dopuszcza taką ewentualność aby klient, który kupuje nowy, w pełni
> wartościowy produkt musiał czekać na skorzystanie z niego przez miesiąc?
Masz dwie możliwości: gwarancja lub korzystasz "Z tytułu niezgodności z
umową"; więcej http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
Drugie rozwiązanie w tym wypadku jest chyba wygodniejsze, w każdym
razie zgłaszasz się do sprzedawcy, a nie do gwaranta (np. producent).
--
Filip.