-
21. Data: 2009-09-23 12:27:18
Temat: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Od: spp <s...@o...pl>
Stachna pisze:
> Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności.
>
> Zobaczymy co odpisze i czy odpisze.
Pewnie odpisze, że tak samo jak 'Nr 1 na rynku'. :)
--
spp
-
22. Data: 2009-09-23 18:08:05
Temat: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
Órzytkownik "Marcin Debowski" napisał:
> Ujmę prościej: Jak widzisz reklame "ten proszek czyni cuda" to
> spodziewasz się faktycznie słownikowego cudu?
czyli co, twierdzisz że reklama, politycy i sprzedawcy mogą bezkarnie kałać
a innych wsadza sie do pudła?:O(
p.s. tak wiem, żyjemy w państwie "prawa"!:O(
-
23. Data: 2009-09-23 19:56:19
Temat: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Od: crazy bejbi <t...@n...ma>
Stachna pisze:
> Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty
> zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność
>
> Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy.
> Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
> warunkach sprzedaży
> konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
>
> Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa.
>
> I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO
> NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy
> zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
> problemu.
cytuję za wikipedią:
Niezawodność (ang. reliability) jest to własność obiektu mówiąca o tym,
czy pracuje on poprawnie (spełnia wszystkie powierzone mu funkcje i
czynności) przez wymagany czas i w określonych warunkach eksploatacji (w
danym zespole czynników wymuszających).
Niezawodność obiektu jest określona przez prawdopodobieństwo wystąpienia
zdarzenia opisanego definicją:
czyli:
1. niezawodność dotyczy pewnych warunków. Oczywiście oni ich nie
określili w reklamie, ale raczej nie można domniemywać, że dotyczy
"każdych warunków". Oczywiście oni się powołają na badania, że
przebadali w warunkach laboratoryjnych, bo warunków Twojego domu nie
mieli ...
2. zespół czynników wymuszających - podobnie jak powyżej - jesteś na
100% pewien, że twoje zasilanie w gniazdu ma dokładnie tyle ile jest w
instrukcji ? np. 220 V ? a nie np. 221V ?
3. jest to prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia. Zatem oni mogli
założyć prawdopodobieństwo 99% i już uznać to jako "niezawodny". Pewnie
są na to jeszcze dodatkowo jakieś normy przemysłowe, które określają
ilość wad na ileśtam sztuk. Pewnie firma ma księgę jakości do której są
procedury, które o tym mówią. Oczywiście w przypadku rozprawy się na to
powołają - że to są ich normy zakładowe.
Wojtek
--
****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7
-
24. Data: 2009-09-25 08:31:01
Temat: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Od: poreba <d...@p...pl>
Dnia Wed, 23 Sep 2009 06:51:57 +0200, Johnson napisał(a):
> Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie
> zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ...
Ale Twoja usterka objawia się w dyskusjach z tylko
niektórymi dyskutantami na psp.
NMSP ;)
--
pozdro
poreba
-
25. Data: 2009-10-15 06:59:28
Temat: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
Od: Stachna <s...@g...com>
12-10 odebrałem telewizor - oczywiście nikt o niczym wcześniej mnie
nie poinformował - ale to już mniejsza z tym.
Przy czym po odbiorze okazało się, że tak naprawiali i wystąpiły
następne usterki - plamy i przebarwienia na matrycy LCD - i znów
reklamacja.
Czyli nie mam już telewizora półtora miesiąca.
Natomiast producent - nic nie odpowiedział poprostu olał sprawę - tak
jak napisał spp: "Nr 1 na rynku" jakby tak odpisali to bym się
cieszył. A nie totalne olewanie klienta.
I pytanie - bo mają określić czy usterka jest znaczna czy nie -
oczywiście eksperci - ale w tym momencie uszkodzenie nastąpiło w
serwisie. Oddając TV nie było przebarwień na matrycy. Co mogę zrobić
by nie powiedzieli że procentowo to jest nieznaczne i oddadzą mi
uszkodzony w ich serwisie telewizor.
Pozdrawiam
Staszek