  • 11. Data: 2007-03-13 16:27:51
    Temat: Re: Wymiana nosnika programu - czy producent/sprzedawca ma obowiazek wymienic?
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "GwynApNudd" <g...@a...pl> wrote in
    message news:et4gst$iq6$1@news.onet.pl...

    > OK, lubisz głupie porównania - to masz - gdyby do uruchomienia samochodu,
    > który nabyłeś była wymagana karta chipowa, której nie możesz zrobić kopii
    > bezpieczeństwa, i której nie da się dorobić w warsztacie, to w przypadku
    jej
    > uszkodzenia wyrzucisz cały samochód? I co, mądralo?

    Można jeszcze bardziej łopatologicznie.
    Jeśli zginie Ci jedyny dostarczony przez producenta komplet niepodrabialnych
    kluczyków, to co? Kupujesz nowy smochód?
    A.

  • 12. Data: 2007-03-13 21:15:03
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    miranka wrote:
> [...]
    > Jeśli zginie Ci jedyny dostarczony przez producenta komplet niepodrabialnych
    > kluczyków, to co? Kupujesz nowy smochód?

    Skoro nie da się zrobić duplikatu tych kluczyków, to co niby producent
    miałby zrobić? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 13. Data: 2007-03-13 21:22:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    GwynApNudd wrote:
> [...]
    > oto komentarz:
    >
    > "Zgodnie z artykułem 75 ust. 2 pkt 1 prawa autorskiego kopię zapasową
    > programu możemy wykonać wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do
    > korzystania z niego. Przyjmuje się, że sporządzenie kopii zapasowej może być
    > uznane za zbędne, gdy producent wiarygodnie zabezpiecza natychmiastowe
    > dostarczenie nowej kopii programu w wypadku jej zniszczenia oraz gdy ze
    > względu na sposób utrwalenia programu nie istnieje możliwość uszkodzenia
    > jego egzemplarza."
    >
    > Pytanie jednak, czy działa to także w drugą stronę, gdy producent utworzenie

    A co sam zacytowałeś? Możesz zrobić kopię (moim zdaniem także obchodząc
    wszystkie zabezpieczenia), jeżeli producent nie jest w stanie
    natychmiast dostarczyć Ci swojej kopii. Tylko uwaga, producent nie musi
    tego robić za darmo.

  • 14. Data: 2007-03-16 15:22:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    chiroproktolog napisał(a) :

    > Podaj co to za program aby inni nie kupili czegoś takiego.

    Onym Innym to i tak nie przeszkodzi w chęci kupna celowo
    "uszkodzonej" przez producenta płyty.
    Są to np. gry Sims2 na DVD oraz jeszcze gorsza ;-) Sims2
    Zwierzaki na DVD. Nie można zrobić ich kopii 1:1. Pierwsza z nich
    nawet się nie uruchamiała z oryginalnej płyty. Dzwoniłem do EA
    Games, to pan wyrecytował te same bzdety, które znalazłem w
    książeczce. W końcu sam rozwiązałem problem. Dodatkowo, ponieważ
    nia ma idealnej kopii, to jest używany obraz płyty z "crackiem".
    Niech mi teraz pan z EA Games udowodni przed obliczem sądu, jakie
    utracił z tego powodu korzyści.

    Druga z gier jest jeszcze gorsza, bo nieźle się trzeba
    nagimnastykować, żeby używać jej (wyłącznie obrazu) na koncie
    nieadministratora pod XP. Znowu "utracone korzyści" dla
    producenta :-D

    Reasumując, dla zwykłego śmiertelnika nie ma możliwości
    uruchomienia nawet z obrazu płyty, a już w ogóle niemożliwe jest
    wykonania kopii płyty.

    Ciekawe, czy ktoś by wygrał sprawę o umożliwienie wykonania kopii
    płyty zgodnie z przysługującym mu prawem, które to prawo jest
    ograniczone przez pazernego producenta?

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 15. Data: 2007-03-16 17:13:13
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Nie można zrobić ich kopii 1:1.

    Można.

  • 16. Data: 2007-03-16 17:49:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    GwynApNudd napisał(a):

    > A może i się da, ale przyznasz że jako zwykły użytkownik nie muszę znać
    > metod obchodzenia zabezpieczeń, prawda? :) Kurcze, nie po to kupuję legalne

    Nie musisz. Ale kto mówi o obchodzeniu zabezpieczeń? ;> Szukasz tylko
    programu do bardzo dokładnego robienia kopii zapasowych :)

    > oprogramowanie aby mieć z nim więcej problemów niż gdybym ściągnął sobie
    > pirata z sieci.

    A co prawda, to prawa. Powiedz to też tym matołom z Sony Poland (miałem
    do czynienia z ich płytą "Bal wszystkich świętych" i więcej takiego
    bubla nie kupię).

> [...]
    >
    > "Zgodnie z artykułem 75 ust. 2 pkt 1 prawa autorskiego kopię zapasową
    > programu możemy wykonać wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do

    Korzystanie z programu oznacza także możliwość jego ponownej instalacji
    oraz jego użytkowanie po instalacji. Czyli de facto kopia jest niezbędna
    zawsze.

    > Przyjmuje się, że sporządzenie kopii zapasowej może być
    > uznane za zbędne, gdy producent wiarygodnie zabezpiecza natychmiastowe
    > dostarczenie nowej kopii programu w wypadku jej zniszczenia oraz gdy ze

    Żaden tego nie robi.

    > względu na sposób utrwalenia programu nie istnieje możliwość uszkodzenia
    > jego egzemplarza."

    Nic nie ma gwarancji niezniszczalności.

  • 17. Data: 2007-03-17 07:09:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a) :

    > Można.

    Nie można. Pomyliło Ci się z CD. DVD nie można.

  • 18. Data: 2007-03-18 01:05:21
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Nie można. Pomyliło Ci się z CD. DVD nie można.

    To niby jak producent je robi?

  • 19. Data: 2007-03-18 10:05:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a) :

    > To niby jak producent je robi?

    Chyba nie nagrywa ich na jakiejś nagrywarce, prawda? Płyty są
    tłoczone. Nie sądzę, że tzw. kopia, którą miałby dostarczyć, jest
    kopią, a nie kolejną płytą z serii tłoczenia. Kiedyś w
    przyszłości, przy odrobinie czasu, napiszę do dystrybutora z
    prośbą o kopię. Nie omieszkam podzielić się wynikiem.

  • 20. Data: 2007-03-18 12:47:42
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > kolejną płytą z serii tłoczenia. Kiedyś w przyszłości, przy odrobinie
    > czasu, napiszę do dystrybutora z prośbą o kopię. Nie omieszkam podzielić

    A widzisz, więc jednak się da. To że nagrywarka za 150 zł nie potrafi,
    to inna kwestia. A jeśli chodzi o meritum, to w takim wypadku moim
    zdaniem producent ma obowiązek dostarczyć kopię. Tylko że może żądać za
    to zapłaty.