  • 1. Data: 2006-10-10 12:34:12
    Temat: Wymeldowanie.
    Od: "Joanna" <j...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Wlasnie otrzymalam zawiadomienie o wszczeciu postepowania
    administracyjnego, ktore ma na celu wymeldowanie mnie z adresu, gdzie mam
    zameldowanie na pobyt staly od 03.12.1996r na wniosek mojej babki.
    Mieszkanie jest wlasnosciowe.
    Ojciec nie chce mnie zameldowac (chyba nie ma takiego obowiazku), gdzie
    faktycznie mieszkam od urodzenia. Mam zglosic sie do Urzedu Miasta celem
    wyjasnienia.
    I tu pojawia sie moje pytanie: co mam zrobic? Przeciez nie moge byc bez
    zameldowania stalego. Zeby bylo ciekawiej, 25/X/2006r. mam odebrac nowy dow.
    osob. z tymze zameldowaniem! Jak to wyglada od strony prawnej? Czy moga
    wymusic na moim ojcu zameldowanie mnie na stale w jego mieszkaniu bez jego
    zgody?

    Joanna

  • 2. Data: 2006-10-10 12:54:48
    Temat: Re: Wymeldowanie.
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Joanna porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ojciec nie chce mnie zameldowac (chyba nie ma takiego obowiazku), gdzie
    > faktycznie mieszkam od urodzenia.
    Ma taki obowiazek
    > Przeciez nie moge byc bez zameldowania stalego.
    Mozesz
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-10-10 13:20:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Joanna wrote:
> [...]
    > administracyjnego, ktore ma na celu wymeldowanie mnie z adresu, gdzie mam
    > zameldowanie na pobyt staly od 03.12.1996r na wniosek mojej babki.

    Forma własności nie jest istotna. Istotne jest, czy tam mieszkasz. Jeśli
    nie - cóż, jak urzędnicy będą akurat w złym nastroju, to mogą złożyć
    jeszcze do grodzkiego wniosek o ukaranie - popełniasz wykroczenie.

    > Ojciec nie chce mnie zameldowac (chyba nie ma takiego obowiazku), gdzie

    Oczywiście, że ma.

    > faktycznie mieszkam od urodzenia. Mam zglosic sie do Urzedu Miasta celem
    > wyjasnienia.
    > I tu pojawia sie moje pytanie: co mam zrobic? Przeciez nie moge byc bez
    > zameldowania stalego.

    Dlaczego? To nie średniowiecze, gdzie za włóczęgostwo zamykano w celi ;)

> [...]
    > wymusic na moim ojcu zameldowanie mnie na stale w jego mieszkaniu bez jego

    Mogą. Jako właściciel mieszkania odpowiada za aktualność danych
    meldunkowych i jeśli nie zamelduje osoby mieszkającej na stałe -
    popełnia wykroczenie.

    Polecam lekturę ustawy o ewidencji ludności o dowodach osobistych. Oraz
    kodeksu wykroczeń.

    Potem zapoznaj z nimi szurniętego/kombinującego tatusia.

  • 4. Data: 2006-10-10 14:07:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Joanna" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > administracyjnego, ktore ma na celu wymeldowanie mnie z adresu, gdzie mam
    > zameldowanie na pobyt staly od 03.12.1996r na wniosek mojej babki.

    Zgadza. Nie mieszkasz powinnaś się sama wymeldowć.

    > Mieszkanie jest wlasnosciowe.
    > Ojciec nie chce mnie zameldowac (chyba nie ma takiego obowiazku), gdzie
    > faktycznie mieszkam od urodzenia. Mam zglosic sie do Urzedu Miasta celem
    > wyjasnienia.

    Ma taki obowiązek. Szkoda, że nie wiedziałaś. Wystarczyło zgłosić się na
    policję i zameldowałby cię w 5 minut.

    > Czy moga wymusic na moim ojcu zameldowanie mnie na stale w jego mieszkaniu
    > bez jego zgody?

    tak, i grozi mu za to niezła kara.