  • 1. Data: 2004-08-25 00:07:06
    Temat: Wyłudzenie-internet
    Od: "wino" <w...@o...pl>

    HEJ
    Mam pytanie do obecnych na grupie:
    Co wedlug polskiego prawa moze grozic osobie ktora wyludzila od
    kilku/kulkunastu osob przez internet pieniadze na laczna sume okolo 5-10
    tysiecy? Jesli przyznaje sie do winy i wspolpracuje pomagajac odzyskac
    pieniadze i pomaga w znalezieniu pozostalych osob posadzanych o wspoludzial?
    Jak wyglada sprawa jesli jest to osoba niepelnoletnia(17 lat)?

    Poprostu ostatnio moj znajomy znalazl sie w takich tarapatach i chcialbym
    wiedziec czy jeszcze go zobacze, i jak wyglada sprawa w polskim prawie?

    Pozdr wino

  • 2. Data: 2004-08-25 03:10:47
    Temat: Re: Wyłudzenie-internet
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wino wrote:
    > HEJ
    > Mam pytanie do obecnych na grupie:
    > Co wedlug polskiego prawa moze grozic osobie ktora wyludzila od

    Art. 286 KK

    > kilku/kulkunastu osob przez internet pieniadze na laczna sume okolo 5-10
    > tysiecy? Jesli przyznaje sie do winy i wspolpracuje pomagajac odzyskac

    10 tysięcy? To już chyba nie będzie sprawa 'mniejszej wagi', więc IMHO
    będzie ustęp 1, czyli minimalny wymiar kary to 6 miesięcy odsiadki, a
    maksymalny - 8 lat.

    > pieniadze i pomaga w znalezieniu pozostalych osob posadzanych o wspoludzial?

    Jest to pewna okoliczność łagodząca, ale to już od sędziego zależy, czy
    uzna to za skruchę i chęć naprawy szkód, czy zwykłe 'narobienie w gacie'
    i usiłowanie 'podlizania się' wymiarowi sprawiedliwości.

    > Jak wyglada sprawa jesli jest to osoba niepelnoletnia(17 lat)?

    17-latek w pełni podpada pod normalny kodeks karny.

    > Poprostu ostatnio moj znajomy znalazl sie w takich tarapatach i chcialbym
    > wiedziec czy jeszcze go zobacze, i jak wyglada sprawa w polskim prawie?

    Świadomie kantował ludzi? To mam nadzieję, że nie dostanie zawiasów i
    przecwelą go w pace na wylot! Kanciarze wkurzają mnie cholernie! W sumie
    większość zła na tym świecie jest wynikiem takiej czy innej formy
    bezczelnego oszustwa/okantowania ludzi.

  • 3. Data: 2004-08-25 11:03:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    caros wrote:
    > szkoda ze kodeksowo nie ma w art. 286 ograniczenia wolnosci, popracowalby
    > ciezko spolecznie,

    ale da się zrobić...

    KG

  • 4. Data: 2004-08-25 11:05:40
    Od: "caros" <c...@p...onet.pl>

    wiadomości news:cggvv9$11s4$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > przecwelą go w pace na wylot! Kanciarze wkurzają mnie cholernie! W sumie
    > większość zła na tym świecie jest wynikiem takiej czy innej formy

    true... a zaczyna sie od gory a konczy na malolatach... juz cala
    spoleczenstwo choruje
    na zlodziejstwo i oszustwo..

    teraz juz wiem, dlaczego ebay banuje Polakow, ktorzy chca sprzedawac u nich
    :((

    a co do tego chlopaczka, troszke za pozno sie obudzil, jesli nie otrzyma
    zadnych konsekwencji, kto
    wie jaki numer za pare lat wywinie, sama skrucha nie wystarczy..
    szkoda ze kodeksowo nie ma w art. 286 ograniczenia wolnosci, popracowalby
    ciezko spolecznie,
    to by byla jakas resocjalizacja..

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-08-25 11:36:02
    Od: "caros" <c...@p...onet.pl>

    > ale da się zrobić...

    upsss... masz racje... ale slepota ze mnie ;)
    dzieki

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-08-25 19:24:15
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "wino" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co wedlug polskiego prawa moze grozic osobie ktora wyludzila od
    > kilku/kulkunastu osob przez internet pieniadze na laczna sume okolo 5-10
    > tysiecy?

    To nim? http://info.onet.pl/970216,11,item.html Obaj jestescie z Wroclawia
    więc pewnie tak. Pogratulować znajomości:-))

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-08-25 19:42:27
    Od: "caros" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cgiov8$oqe$1@nemesis.news.tpi.pl...
    ?

    > To nim? http://info.onet.pl/970216,11,item.html Obaj jestescie z Wroclawia
    > więc pewnie tak. Pogratulować znajomości:-))

    ja pozwole sobie zacytowac:
    IAR, JP /2004-08-25 20:25:00
    Oszukiwał w Internecie - zarobił 100 tys. zł

    Kilkudziesięciu klientów internetowego domu aukcyjnego miał oszukać
    17-letni mieszkaniec Wrocławia. Policji wyjaśnił, że pieniądze przeznaczał
    na taksówki, drogie, markowe ubrania i wypady do pizzerii ze znajomymi.

    Mężczyzna został zatrzymany na gorącym uczynku w kafejce internetowej,
    gdy wysyłał list do jednego z klientów allegro. 17-latek obserwował bowiem
    aukcje i podszywał się pod osoby - które sprzedawały różne towary.

    Następnie informował zwycięzcę aukcji o wygranej i podawał swój numer
    konta. Oczywiście towaru nigdy nie wysyłał. Zarobił w ten sposób około 100
    tysięcy złotych. Wrocławska policja ostrzega oszustów, że domy aukcyjne są
    pod stałym monitoringiem funkcjonariuszy zwalczającym cyberprzestępczość i
    ich oszustwa nie mają szans na powodzenie.

    17-latkowi grozi do 8 lat więzienia.

    -----

    kara musi byc, szkoda tylko, ze 8 lat. Dzieciak nienauczone pracy, wiec
    jesli dostanie
    na zawiasach to bedzie kpina.

    pozdrawiam

    begin 666 0.dat