  • 1. Data: 2003-07-13 23:02:43
    Temat: Wyłudzenie?
    Od: Krystyna Sobczyńska <k...@w...pl>

    Witam

    Chciałam zasięgnąć waszej opini na temat problemu, który mnie ostatnio
    spotkał.

    Sprzedaję rzeczy na aukcjach allegro i po jednej z transakcji do osoby,
    która kupiła coś ode mnie, jakaś inna osoba wysłała e-mail z informacją,
    że uległ zmianie numer konta, na który należy wpłacić należność za
    towar. Wiadomość była podpisana moim imieniem i nazwiskiem, ale została
    wysłana z innego adresu e-mail. Kupujący niestety nie zorientował się,
    że ktoś go nabiera i wpłacił pieniądze na konto tamtej osoby. Cała
    sytuacja została już pomiędzy mną, a kupującym załatwiona. Stratę
    podzieliliśmy po połowie (szczęśliwie kwota malutka, bo 41PLN), choć
    była to ewidentnie wina kupującego, ale klient nasz pan :)

    Pytanie mam następujące:
    Co takiemu kolesiowi można zrobić od strony prawnej i jakie są szanse,
    że policja nie umorzy śledztwa? Czy zgłosilibyście to na policję na moim
    miejscu?

    Dodam, że allegro oczywiście dysponuje adresem ip tego kolesia, ale
    udostępnić może tylko na wezwanie prokuratury (tak mi napisali).

    Pozdrawiam
    KS

    --
    UPAŁ? Ubierz się w len! Atrakcyjna konfekcja męska i damska...
    132

  • 2. Data: 2003-07-14 09:48:27
    Temat: Re: Wyłudzenie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Krystyna Sobczyńska" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomości
    Czy zgłosilibyście to na policję na moim
    > miejscu?
    Nie zastanawiaj się, tylko zgłoś sprawę, przecież nic już nie stracisz !!!
    Najlepiej do prokuratury lub do Wydziału Przestępczości Gospodarczej w
    komendzie policji, bo w najbliższym komisariacie mogą Cię nie zrozumieć
    :( co oczywiście nie jest przesądzone, bo mogą tam też być fachowcy.

    Sytuacja z jaką się spotkałaś stanowi przestępstwo z art. 286 k.k.

  • 3. Data: 2003-07-15 19:27:04
    Temat: Odp: Wyłudzenie?
    Od: "a" <b...@m...icpnet.pl>

    Ta osoba dopuscila sie oszustwa,podając sie za Ciebie,a takze
    kradziezy.Niestety to "tylko"40 zł.wiec wykroczenie.nie ma sensu zglaszac.
    Użytkownik Krystyna Sobczyńska <k...@w...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:beso8l$jgk$...@n...telbank.pl...

    132