  • 1. Data: 2007-05-14 10:17:53
    Temat: Wykorzystanie cudzego produktu w reklamie
    Od: Sheriff <s...@p...fm>

    Witam!
    Mam mały problem i bardzo proszę o poradę:

    Robiłem reklamę pewnej piekarni... przy okazji tworzenia tej reklamy
    musiałem wykonać zdjęcia (fotografie) ich produktów.
    Temat jest już zamknięty.
    Teraz wykonuję reklamę dla innej piekarni - czy mogę wykorzystać
    niektóre zdjęcia z poprzedniego zlecenia?
    Mam na myśli głównie chleb, bułki... (wiadomo - podobne u każdego
    producenta, ale z punktu widzenia producenta, to każdy rozpozna swój wyrób).

    Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.

  • 2. Data: 2007-05-14 10:19:56
    Temat: Re: Wykorzystanie cudzego produktu w reklamie
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 14 May 2007 12:17:53 +0200, Sheriff napisał(a):

> [...]
    > bułki... (wiadomo - podobne u każdego producenta, ale z punktu widzenia
    > producenta, to każdy rozpozna swój wyrób).

    Problem nie w tym czy piekarz pozna, że to jego pieczywo ;-) lecz w tym
    jaka jest treść Twojej poprzedniej umowy.
    Jeśli przeniosłeś autorskie prawa majątkowe do utworu to nie wolno Ci
    więcej z niego korzystać. Jeśli doszło tylko do udzielenia zezwolenia na
    korzystanie (zgoda niewyłączna!) to jak najbardziej możesz, natomiast
    musisz wówczas pamiętać, żeby temu nowemu nie pisać w umowie, że "utwory
    są wolne".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com