  • 1. Data: 2006-01-10 21:29:39
    Temat: Wykonana usługa - firma nie chce odebrać/podpisać faktury.
    Od: "Zidamian" <z...@p...pl>

    Witam,
    Oto pewna sytuacja:
    Firma instalatorska wykonała instalację monitoringu wizyjnego (duuużo pracy
    i dość drogi sprzęt). Instalacja została zakończona - ale firma zlecająca
    nie chce podpisać faktury ani protokołu odbioru, co rusz wymyślając
    absurdalne zastrzeżenia typu - "kiepski obraz". W jaki sposób zmusić taką
    firmę do "odbioru" instalacji i podpisania faktury? Czy nie mając
    podpisanego żadnego protokołu odbioru można np. wnieść sprawę do sądu? Czy
    może są inne "organy ścigania" do tego typu sytuacji?
    --
    pozdrawiam
    Zidamian

  • 2. Data: 2006-01-10 21:29:47
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > i dość drogi sprzęt). Instalacja została zakończona - ale firma zlecająca
    > nie chce podpisać faktury

    a musi?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-01-10 22:09:15
    Od: "LemonR" <b...@g...pl>

> [...]
    > mając podpisanego żadnego protokołu odbioru można np. wnieść sprawę do
    > sądu? Czy może są inne "organy ścigania" do tego typu sytuacji?
    Kiepski obraz nie jest absurdalnym zastrzeżeniem.
    LemonR

  • 4. Data: 2006-01-10 22:18:03
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    primo
    nie ma obowiazku podpisywania faktur.. radze wyslac poleconym

    secundo
    protokol odbiotu nie st konieczny jednakze jesli sie go nie sporzadzi to
    strony traca pewne uprawnienia , ktore wynikaja z tej czynnosci

    pozdrawiam
    łukasz

  • 5. Data: 2006-01-10 22:31:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zidamian [###z...@p...pl.###] napisał:

    Można bez protokołu odbioru wnieść sprawę do sądu. Z tym, ze nie
    przejdzie to w postępowaniu nakazowym moim zdaniem. Konieczne bedzie
    powołanie biegłego, za którego powód tymczasowo musi zapłacić.

  • 6. Data: 2006-01-10 22:40:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zidamian wrote:
> [...]
    > podpisanego żadnego protokołu odbioru można np. wnieść sprawę do sądu? Czy
    > może są inne "organy ścigania" do tego typu sytuacji?

    Wysłać pismo, że jezeli w ciągu x dni nie wniosą pisemnych zastrzeżeń
    do wykonaniej pracy, to uznaje się pracę za wykonaną bez zastrzeżeń.

    Jeżeli odpowiedzą na piśmie poprawić i wysłać fakturę.
    Jak nie odpowiedzą, wysłać fakturę.

  • 7. Data: 2006-01-11 14:07:38
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    LemonR wrote:

    > Kiepski obraz nie jest absurdalnym zastrzeżeniem.

    ale "miekkim". _kazdy_ obraz mozna uznac za kiepski. Jak widocznosc
    spada ponizej 10 km to kto mi udowodni, ze obraz domu widocznego przez
    moje okno nie staje sie "kiepski"?
    ;->

    --
    pozdrawiam,
    bm.

  • 8. Data: 2006-01-12 10:51:36
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 10 sty o godzinie 23:18, na pl.soc.prawo, Lookasik napisał(a):

    > protokol odbiotu nie st konieczny jednakze jesli sie go nie sporzadzi to
    > strony traca pewne uprawnienia , ktore wynikaja z tej czynnosci

    Hola-hola.
    Zależy co stanowi umowa o wykonanie tej usługi.
    Jeżeli jest klauzula że po zakończeniu robót zgłosić należy do odbioru
    technicznego zakończone prace -- i w określonym czasie inwestor dokona
    odbioru (w postaci np. wskazanego inspektora, kierownika robót tudzież
    innej osoby) - to przyznasz że protokół jest BARDZO ISTOTNYM elementem
    świadczonej usługi.
    Przecież dopiero protokół, "bez usterkowy", bo jeżeli sa usterki to zapewne
    umowa określa w jakim czasie mają być usunięte, oraz czy są to 'duże' czy
    'małe' usterki - dopiero taki protokół stanowi podstawę do wystawienia
    faktury co w gruncie rzeczy ma dopełnić formalności wykonawcy za wykonaną
    usługę.
    Może w umowie mają klauzulę że dopuszcza się tzw. częściowe fakturowanie -
    np. po wykonaniu iluś % usługi, albo określonego odcinka robót.

    Podsumowując - nie znając treści umowy którą zawarł pytający z inwestorem -
    trudno to cokolwiek mówić - można li tylko gdybać sobie.

    --
    Herbi
    12-01-2006 11:51:33