  • 11. Data: 2007-08-21 08:11:08
    Temat: Re: Wyegzekwowanie zalozenia telefonu od tpsa?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 09:52
    (autor mlagm
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fae5jl$c7k$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ja mowilem o "miedzianych" dostawcach... ;)

    Ale to jest zeszłowieczna naleciałość :D

    > Niestety pakietowe polaczenia komorkowe to porazka jak dla mnie.
    > Oplata 0,7zl za 500k to przegiecie (+ kolejne 0,7 za wysylanie) -

    dla mało używających:
    http://www.iplus.pl/indywidualni-cennik-iplus-simdat
    a.html
    3gr za 100k

    Dla więcej używających:
    http://www.iplus.pl/indywidualni-cennik-iplus-prywat
    nie.html
    60zł miesięcznie, limit 1GB
    110zł miesięcznie, limit 4GB

    Szybkość tego rozwiązania nie zachwyca, ale skoro chcesz używać modemu....

    To tak na szybko z oferty, z jakiej ja korzystałem przez te wakacje w
    lesie... Nie wiem jak konkurencyjna jest oferta Ery.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 12. Data: 2007-08-21 09:03:10
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > E, Polkomtel lub PTC na pewno mają zasięg...

    Nie wiem jak polcomtel, ale np. ORANGE sprzedało mi modem ED77 wraz z usługą
    Business Everywhere. Przez niespełna rok korzystam połowę z tego okresu, bo
    modem przebywał w serwisie. ORANGE oczywiście życzyło sobie pełnej opłaty za
    abonament. Dopiero po stosownych pismach obniżyło go o połowę. Druga sprawa
    to to, że żądania klienta (firmy) BOK Orange ma w dupie. Na zgłoszone
    żądanie wymiany urządzenia na zasadzie rękojmii Sprzedawca nie ustosunkowuje
    się, przekracza terminy, a urządzenie wraca naprawiane.
    "Centrala" Orange w odpowiedzi na reklamację stwierdza, że to ich BOK jako
    sprzedawca musi się zając rozpatrzeniem tej sprawy. Za to jak wstrzymywałem
    zapłatę abonamentu, to jakoś nie sklep zgłaszał się z wezwaniem do zapłaty.

    Na skoroszyciku, który dostałem w BOKu (nazbierało się sporo papierów) jest
    napisane "Wszystko w porządku", a powinno być "Nigdy więcej wtopy z
    ORANGE!".

    SOTB

  • 13. Data: 2007-08-21 09:06:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mlagm pisze:

    > Pierwsza data jest tylko w ich bazie - zamowienie zlozone przez internet
    > i zero kontaktu ze strony tpsa - a wiec brak potwierdzenia/odrzucenia na
    > pismie. Drugie zlecenie zlozone w BOKu a wiec mam standardowy swistek
    > z wniosku.

    Spróbuj wyegzekwować pisemne potwierdzenie tej daty. Jeśli Ci się uda,
    masz już trochę kasy do przodu ;)

    > Nie bylyby - chodzi tylko o chodnik _przylegajacy_ do jego posesji.

    Ale Ciebie to naprawdę nie obchodzi. Przedsiębiorca wyznaczony ma
    obowiązek zainstalowania jednej linii analogowej, niezależnie od tego,
    czy przeszkadza mu chodnik czy cokolwiek innego.

    > nie mam nic na pismie... Mialem sobie nagrac rozmowe z konsultantka i
    > przedstawic "tasmy prawdy" ?... ;)

    To wbrew pozorom nie jest aż takie głupie.

    M.

  • 14. Data: 2007-08-21 09:33:15
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    > 110zł miesięcznie, limit 4GB
    >
    > Szybkość tego rozwiązania nie zachwyca, ale skoro chcesz używać modemu....

    Skoro mówimy o szybkości to wrócę jeszcze do ORANGE...
    Maile owszem da się odebrać, ale prędkość waha się pomiędzy 0 a 20 kbit. O
    pobraniu aktualizacji do windowsa nie ma mowy - tygodniami można oglądać 0%.
    www - podobnie jak poczta. Rzadko się zdarza szybciej. Za to ściąganie
    jakichś plików przez p2p, http, ftp idzie 50-192kbit. Powiedzmy sobie
    otwarcie - ta oferta nie jest przeznaczona do ściągania dużej ilości plików,
    a raczej do poczty no i otwierania stron www. Ale jak się okazuje priorytet
    ma "ssanie".

    SOTB

  • 15. Data: 2007-08-21 09:38:44
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    >
    > Same fakty ;) Choc nieco szczegolowo opisane - ale tak jak mowisz -
    > nie mam nic na pismie... Mialem sobie nagrac rozmowe z konsultantka i

    Wydaje mi się, że gdzieś tam jest napisane, że nie będziesz dochodzić
    roszczeń w przypadku braku możliwości technicznych (tak miałem przy dsl).

    SOTB

  • 16. Data: 2007-08-21 09:47:22
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > Mam problem - od roku (powiedzmy, ze z przerwami) probuje zamowic
    > linie telefoniczna w tpsa jednak bez powodzenia. Pytania ponizej,
    [...]
    > PS. Czy naprawde w tym kraju trzeba poruszyc wszystkie media i/lub
    > kilku prawnikow zeby cos zalatwic w tpsa?

    Słyszałem, że to ciężko obejść. Ponoć najłatwiej jest przenieść numer od
    kogoś np. kto chce zrezygnować. Czyli, przepisujesz numer na siebie, a potem
    składasz prośbę o przeniesienie.
    Drugi sposób to pociągnięcie linii na własny koszt. Z max 300zł kabelek i
    przekopanie 20m rowu koparką. Nie wiem jaki koszt będzie doprowadzenia
    chodnika do poprzedniego stanu. Trzeba jeszcze pogadać z lokalnym
    podwykonawcą tepsy - oni też to zrobią kompleksowo. Warunki będą jak
    znalazł.

    SOTB

  • 17. Data: 2007-08-21 09:54:37
    Od: "mlagm" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > Spróbuj wyegzekwować pisemne potwierdzenie tej daty. Jeśli Ci się uda,
    > masz już trochę kasy do przodu ;)

    > To wbrew pozorom nie jest aż takie głupie.

    Zadzwonilem jeszcze raz i potwierdzilem daty nagrywajac rozmowe.
    To pewnie nie bedzie zaden dowod ale przynajmniej moze zapis zlecenia
    nie zniknie 'automagicznie' z bazy tpsa. Dowiedzialem sie tez, ze
    moja skarga dotyczy obu zlecen wiec w odpowiedzi powinienem dostac
    na pismie te daty...

    > Ale Ciebie to naprawdę nie obchodzi. Przedsiębiorca wyznaczony ma
    > obowiązek zainstalowania jednej linii analogowej, niezależnie od tego,
    > czy przeszkadza mu chodnik czy cokolwiek innego.

    Znalazlem w ustawie PT art. 81, ale nie mam sil przeszukac calej i
    znalezc jakies wyjatki jesli sa ;) A mam zeskanowana wersje w pdf, co
    jest kompletnie nieprzyjazne wyszukiwaniu... ;(

    --
    ml.

  • 18. Data: 2007-08-21 09:59:21
    Od: "mlagm" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > Wydaje mi się, że gdzieś tam jest napisane, że nie będziesz dochodzić
    > roszczeń w przypadku braku możliwości technicznych (tak miałem przy dsl).

    Tylko, ze wychodzi na to, ze to nie "brak warunkow" technicznych tylko
    "anulowanie zlecenia" (przez kogo tego nie umieja mi powiedziec w BL)
    z powodu "braku zgody sasiada"... Tak czy inaczej przyjdzie mi chyba
    poczekac na oficjalny ruch z ich strony. Znajac zycie bedzie to calkiem
    przyjemny wykret, ktory udowodni mi, ze to ja jestem wielbladem... ;(

    --
    ml.

  • 19. Data: 2007-08-21 10:53:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 11:33
    (autor sotb
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faebr3$rni$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Powiedzmy sobie
    > otwarcie - ta oferta nie jest przeznaczona do ściągania dużej ilości
    > plików, a raczej do poczty no i otwierania stron www.

    No cóż, modem analogowy na łączu TPSA też nie bardzo do czegokolwiek się
    nadaje... Jak ktoś chce na GPRSie albo na modemie 14400 ssać filmy po p2p
    to faktycznie porażka...

  • 20. Data: 2007-08-21 10:56:05
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 11:03
    (autor sotb
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fae9qq$mih$1@atlantis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > okresu, bo modem przebywał w serwisie. ORANGE oczywiście życzyło sobie
    > pełnej opłaty za abonament. Dopiero po stosownych pismach obniżyło go o

    No dobra, ja mówię, żeby olać tepsę a ty mówisz, że tepsa jest do bani :D
    Orange to to samo co tpsa... Mi zresztą też nieźle dopiekli, choć nie
    jestem ich klientem....

    Ja wiem.... Z Polkomtelem też miałem różne jaja, ale marka Orange
    jest ,,cudna'' a Tepsa do niej należy.