  • 1. Data: 2007-09-23 18:33:21
    Temat: Wydobywanie i składowanie kruszyw
    Od: "Szymek" <c...@g...pl>

    Proszę o pomoc - informację, gdzie mogę zwrócić się w sprawie bezprawnego
    składowania kruszyw.
    Jeden z moich sąsiadów, posiadających niewielką ( ok 60 arów ) działkę
    zakupił sobię dwa archaiczne maszyny i...Zaczęło się.
    Koło mojego domu rosną jak grzyby po deszczu ogromne hałdy piachu, gliny i
    ziemi.
    Część z nich już na mojej działce.
    Na początku, ze względu na moje dzieci ( którym wydaje się że to najlepszy
    plac zabaw ), zażądałem usunięcia hałd z mojej posesji.
    Teraz góry piachu rosną równo przy granicy.
    Jakie prawo reguluje wydobywanie, składowanie i handel kruszywami ? Do kogo
    zwrócić się o pomoc w tej nieprzyjemnej sytuacji ?
    Rozmowy z kłopotliwym sąsiadem skończyły się tekstem "możesz mi skoczyć -
    jestem na swoim".
    Faktem jest że nie kopie na sąsiadującej z moją działce - jedynie składuje i
    handluje.
    Można składować kruszywa bezpośrednio przy granicy działki ?
    Bliskie sąsiedztwo pisakowych hałd jest dla mnie kłopotliwe zarówno ze
    względu na bezpieczeństwo jak i estetykę terenu.

  • 2. Data: 2007-09-24 05:31:38
    Temat: Re: Wydobywanie i składowanie kruszyw
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Szymek pisze:
    > Proszę o pomoc - informację, gdzie mogę zwrócić się w sprawie bezprawnego
    > składowania kruszyw.

    Przede wszystkim okregowy urzad gorniczy.
    Wydobycie kruszyw = posiadanie kopalni ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2007-09-24 21:33:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim okregowy urzad gorniczy.
    > Wydobycie kruszyw = posiadanie kopalni ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    Tyle, ze z postu wynika, ze on tam te kruszywa składuje raczej, a nie
    wydobywa. nie spodziewam się by na kilkudziesięciu arowej działce miał
    piach i glinę - ale nie jestem geologiem, wiec może gdzieś w Polsce
    istnieją takie miejsca.

  • 4. Data: 2007-09-24 21:34:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szymek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    A jakie przeznaczenie zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania ma
    przedmiotowa nieruchomość?

  • 5. Data: 2007-09-24 22:08:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wydobywa. nie spodziewam się by na kilkudziesięciu arowej działce miał
    > piach i glinę - ale nie jestem geologiem, wiec może gdzieś w Polsce

    Spoko wodza: u mnie na 1000m2 jest piasek szary, piasek żółty, piasek
    czerwony, lekki żwir, glina żółta, glina szara... Oczywiście opisuję to,
    co widzę - nie wnikam w "fachowe" nazwy ;)