  • 51. Data: 2009-11-11 12:49:22
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W tym przypadku jest to nazwa firmy oraz siedziba przedsiębiorcy.

    To typowy przypadek. Dane osobowe osoby fizycznej (bo z do a nie wpisu do ew
    dg)

    > Znasz przepis, który by tego zakazywał?

    Czego ? Kserowania dowodu bez zgody ? Przetwarzania danych osobowych bez
    zgody ? Przetwarzania danych firmy bez zgody ? 3 różne kwestie.

  • 52. Data: 2009-11-11 12:52:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To typowy przypadek. Dane osobowe osoby fizycznej (bo z do a nie wpisu
    > do ew dg)

    W tym przypadku to są również dane przedsiębiorcy.

    > Czego ? Kserowania dowodu bez zgody ? Przetwarzania danych osobowych bez
    > zgody ? Przetwarzania danych firmy bez zgody ? 3 różne kwestie.

    Kserowania DO (za zgodą, bo o takim przypadku rozmawiamy) oraz
    przetwarzania danych przedsiębiorcy (bez zgody), jak również
    przetwarzania danych osobowych osoby, z którą zawarliśmy umowę.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2009-11-11 13:07:59
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I po raz kolejny powtórzę: dane te nie podlegają ochronie ustawy o
    > ochronie danych osobowych, jeśli należą do przedsiębiorcy prowadzącego DG.
    > Każdy może sobie trzymać imiona i nazwiska wraz z adresami osób
    > prowadzących DG bez posiadania zgody tych osób. Mam nawet na półce zbiór
    > takich danych - nazywa się Panorama Firm.

    Weź nie świruj. To, że jakaś osoba fizyczna prowadzi działalność nie
    powoduje, że bez jej zgody możesz przepisać jej dane z dowodu osobistego. To
    oczywisty nonsens.

  • 54. Data: 2009-11-11 13:09:01
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A jest jakiś szczególny przepis zabraniający posiadania ksera dowodu?

    A ogólny zapewniający takie prawo ?

  • 55. Data: 2009-11-11 13:15:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    op23 pisze:

    > A ogólny zapewniający takie prawo ?

    Wszystko co nie jest zakazane jest dozwolone.

    Piłka po Twojej stronie. ;)

    --
    spp

  • 56. Data: 2009-11-11 14:18:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Weź nie świruj. To, że jakaś osoba fizyczna prowadzi działalność nie
    > powoduje, że bez jej zgody możesz przepisać jej dane z dowodu
    > osobistego. To oczywisty nonsens.

    A do czego mi jej zgoda potrzebna? Dane mogę sobie przepisać z
    internetu,

    http://um.warszawa.pl/v_syrenka/bdg/formularze.php

    będą się pokrywały z DO (a jeśli ktoś tam ma tylko adres wykonywania DG,
    to za 17zł wezmę odpis wpisu i będę miał adres zamieszkania).

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2009-11-11 20:52:19
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    A w PF jest adres zameldowania na pobyt stały, czy adres miejsca prowadzenia
    działalności?
    JaC

    -----

  • 58. Data: 2009-11-11 20:56:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
    > A w PF jest adres zameldowania na pobyt stały, czy adres miejsca prowadzenia
    działalności?

    Zależy co kto podał. Adres zamieszkania jest siedzibą przedsiębiorcy
    i nie podlega ochronie. Wiele takich adresów jest w PF. Niektórzy
    podają adresy wykonywania DG, jeśli są inne, ale to nie oznacza, że ten
    pierwszy adres jest w jakiś szczególny sposób chroniony - nadal jest
    jawny i dostępny dla każdego zainteresowanego.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2009-11-11 20:57:28
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Czy zażądasz przekazania Ci ksera dowodu ?

    W szczególności idąc tokiem Twojego rozumowania - dlaczego notariusz nie wykonuje,
    nie poświadcza i nie załącza do aktu (np. do
    umowy spółki) ksera DO stawiających się osób za zgodność z oryginałem?

    Czy w urzędzie (gminy, statystycznym skarbowym) wykonują ksero i załączają do
    zaświadczenia o prowadzeniu dz.g.?
    JaC

    -----

  • 60. Data: 2009-11-11 21:00:59
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Rozmawiamy o czym innym - o warunkowaniu spełnienia świadczenia przekazaniem ksera
    DO.

    A właściwie dlaczego nie powinno być to ksero dłoni z odciskami palców?

    Czy nawet ksero d... posadzonej na kserokopiarce?

    Chyba nawet trudniej byłoby sfałszować ;-))
    JaC