  • 41. Data: 2009-11-11 11:21:42
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Ciiiiiiii, bo na Poczcie Polskiej (z dużej litery ;-)) zaczną wymagać ksera DO przy
    wydawaniu poleconych ;-))
    JaC

    -----

  • 42. Data: 2009-11-11 11:24:37
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Nie zgodzę się - w takim tazie DO członków zarządu spółki z o.o. też byłyby
    dokumentami związanymi.
    Ba, nawet bardziej, bo zwykle numery "występują" w umowie spółki ("Notariusz
    sprawdził ...").
    JaC

    -----

  • 43. Data: 2009-11-11 11:42:23
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Oczywiście, że są - imię, nazwisko, adres.

    To zwykłe dane osobowe.

    > Ale nie jest to dokument poświadczający dane osoby, która się nim
    > posługuje. Od tego jest DO.

    No właśnie a Ty chcesz by poświadczał prowadzenie dg i by w związku z tym
    przetwarzał sobie do woli.

  • 44. Data: 2009-11-11 11:46:41
    Od: "op23" <o...@r...pl>

> [...]

    > Problemem nie jest ustalenie, czy ktoś prowadzi DG, tylko czy ktoś jest
    > tym kimś, za kogo się podaje. Wówczas jedynie DO jest odpowiednim

    Ale Ty chcesz przetwarzać. To mówię, że dane z dowodu są zwykłymi danymi
    osobowymi.

  • 45. Data: 2009-11-11 12:00:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
> [...]
    dokumentami związanymi.
    > Ba, nawet bardziej, bo zwykle numery "występują" w umowie spółki ("Notariusz

    I w czym problem? Jeśli członek zarządu chce coś oświadczyć w imieniu
    spółki, to oczywiste jest, że można od niego zażądać DO, aby sprawdzić,
    czy faktycznie jest tym, za kogo się podaje.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2009-11-11 12:01:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > To zwykłe dane osobowe.

    W tym przypadku jest to nazwa firmy oraz siedziba przedsiębiorcy.

    > No właśnie a Ty chcesz by poświadczał prowadzenie dg i by w związku z
    > tym przetwarzał sobie do woli.

    Znasz przepis, który by tego zakazywał?

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2009-11-11 12:03:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale Ty chcesz przetwarzać. To mówię, że dane z dowodu są zwykłymi danymi
    > osobowymi.

    I po raz kolejny powtórzę: dane te nie podlegają ochronie ustawy o
    ochronie danych osobowych, jeśli należą do przedsiębiorcy prowadzącego
    DG. Każdy może sobie trzymać imiona i nazwiska wraz z adresami osób
    prowadzących DG bez posiadania zgody tych osób. Mam nawet na półce zbiór
    takich danych - nazywa się Panorama Firm.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2009-11-11 12:07:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > prowadzących DG bez posiadania zgody tych osób. Mam nawet na półce zbiór
    > takich danych - nazywa się Panorama Firm.

    I tam są ksera dowodów?

    --
    spp

  • 49. Data: 2009-11-11 12:17:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > I tam są ksera dowodów?

    A jest jakiś szczególny przepis zabraniający posiadania ksera dowodu?

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2009-11-11 12:35:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A jest jakiś szczególny przepis zabraniający posiadania ksera dowodu?

    Nie, ale baza kser dowodów jest nieco inna niż książka telefoniczna. :)

    A tak przy okazji - często z podziwem patrzę na ludzi lubiących
    utrudniać sobie życie. Całkiem niedawno była tutaj zupełnie podobna
    dyskusja czy pracodawcy wolno kserować dowód.
    Skoro jest to olbrzymie ułatwienie (a jest) to dlaczego nie pozwolić na
    skserowanie dokumentu? Między bajki należy włożyć gadanie że w ten
    masowo wyłudzane są kredyty czy dokonywane zakupy. Owszem, zdarzają się
    takie przypadki ale zawsze to efekt bardziej wyrafinowanych działań niż
    tylko położenie dowodu na szybie kserokopiarki.

    --
    spp