  • 1. Data: 2007-08-26 07:02:16
    Temat: Wycofanie sie z umowy
    Od: "Maciek D." <m...@w...pl>

    Witam wszystkich
    ostatnio chciałem wysłac prdemiot do norwegii
    pojechalem wiec do firmy kurierskiej nadalem przesylke zapłaciłem,
    otrzymałem odrazu kopie listu przewozowego i fakture.
    Zadowolony wrocilem do domu i poinformowalem odbiorce ze przesylka jest w
    drodze

    trzy dni pozniej przesylka do mnie wrociła z informacją, że przesyłka nie
    moze byc dostarczona ze wzgledu na brak mozliwości obciążenia nadawcy
    kosztami odprawy celnej. (tylko fimry ktore mają z nimi podpisaną umowę)

    na pytanie kiedy dostanę zwrot kosztów poniesionych w związku z nadaniem
    niedostarczonej przesyłki otrzymałem
    informację, że do miesiąca czasu.

    pytanie
    1. jezeli firma przyjeła przesylke do wysłania skasowała
    pieniadze a teraz chce sie wycofac z umowy dostarczenia to czy jest na to
    jakis paragraf?

  • 2. Data: 2007-08-26 11:00:20
    Temat: Re: Wycofanie sie z umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek D." <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 1. jezeli firma przyjeła przesylke do wysłania skasowała
    > pieniadze a teraz chce sie wycofac z umowy dostarczenia to czy jest na to
    > jakis paragraf?

    Jeśli nie ma nic w umowie, którą podpisaliście, to pozostają przepisy
    ogólne dotyczące niewywiązania się z umowy. Generalnie refundacja
    poniesionych przez Ciebie strat. Czy potrafisz wykazać jakieś straty?

  • 3. Data: 2007-08-26 16:26:50
    Od: "Maciek D." <m...@w...pl>

    > Jeśli nie ma nic w umowie, którą podpisaliście, to pozostają przepisy
    > ogólne dotyczące niewywiązania się z umowy. Generalnie refundacja
    > poniesionych przez Ciebie strat. Czy potrafisz wykazać jakieś straty?

    po za tym ze moja firma traci na wiarygodnosci to nie ponosze w zwazku z tym
    zadnych strat
    myslalem ze moze jest podobnie jak w przypadku zaliczki kiedy sprzedawca sie
    nie wywiazuje.

  • 4. Data: 2007-08-26 18:50:47
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym
    > zadnych strat
    > myslalem ze moze jest podobnie jak w przypadku zaliczki kiedy sprzedawca

    witam!

    art.495 kodeksu cywilnego - jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się
    niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności
    nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać
    świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest
    do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu, tj. art.405 i nast.
    kodeksu cywilnego;
    w opisanym przez ciebie przypadku z przyczyn niezawionych po twojej stronie
    ani po stronie doręczyciela nie jest możliwe dostarczenie przesyłki; zatem
    skoro zapłaciłeś za usługę, masz prawo żądać zwrotu według przepisów o
    bezpodstawnym wzbogaceniu, a zatem tak, jakby doręczyciel uzyskał on ciebie
    korzyść majątkową bez podstawy prawnej, bez umowy; czyli musi co oddać kasę
    wydaną przez ciebie jako wynagrodzenie doręczyciela za usługę; w tej
    sytuacji wezwij ich pisemne do zwrotu tej kwoty (listem poleconym) i wskaż
    im termin np. 7 dni od dnia doręczenia pod rygorem skierowania sprawy do
    sądu - tak napisz nawet jeżeli kwota nie jest duża; masz prawo żądać odsetek
    od dnia następnego po dniu w którym stała się znana okoliczność
    uniemożliwiająca wykonanie przez doręczyciela usługi - taka jest moja
    opinia, może ktoś inny ma inne zdanie w zakresie odsetek ...

    pzdr