-
1. Data: 2002-04-11 19:55:30
Temat: Wycofanie się sklepu internetowego z transakcji
Od: "zibi" <z...@p...onet.pl>
Sytuacja: Sklep internetowy, produkt w bardzo atrakcyjnej dla mnie cenie.
Klikam dodaj do koszyka, wypełniam formularz, potwierdzam.
Dostaję majla z potwierdzeniem otrzymania zamówienia:
Temat: Potwierdzenie zamówienia.
Treść:
"Witamy ze sklepu internetowego XXXXXX.pl!
Otrzymaliśmy zamówienie, którego treść załączamy poniżej. Prosimy je
potwierdzić,
odsyłając na adres nadawcy (wciskając przycisk "Odpowiedz nadawcy" i
następnie "Wyślij").
Zamówienie zostanie anulowane jeżeli nie zostanie potwierdzone w ciągu 24
godzin.
Dziekujemy!"
---- Załacznik: --------------------------------------------------
Artykuł nr 1:
----------------------------
i tu moje dane, nazwę towaru, ilość, kod towaru, cena, wartość, koszty
przesyłki, sposób wysyłki, itp.
Przeczytałem wszystko się zgadzało z wypełnionym wcześniej formularzem
zamówienia, więc jak prosili odesłałem majla w celu potwierdzenia.
Uważałem że sklep przyjął zamówienie i czekałem na realizację.
Lecz na następny dzień po południu dostaję majla o następującej treści:
Temat: Zamówienie w sklepie internetowym XXXXXX.
Treść:Dzień dobry,
Dotarło do nas Pańskie zamówienie na (nazwa produktu). Niestety produkt ten
nie jest już dostępny ze względu na wymianę całej serii (nazwa produktu). W
najbliższym czasie powinny już zostać wprowadzone do cennika. Wszystkie ceny
na nieaktualne już produkty zostały przez nas skasowane, co akurat w
przypadku tego produktu uwidoczniło sie dość "atrakcyjna" cena X zł. Za błąd
serdecznie przepraszamy.
Pozdrawiam,
----------------------------------------------------
---
xxxxxxxxxx
Wchodzę na strony sklepu i widzę że produkt jest dalej dostępny tylko ceny
na telefon lub majla
Poczułem się robiony w balona
Pytanie: Czy sklep może się wycofać z tak przyjętego i potwierdzonego
zamówienia?
Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu, powołując się
na błędy w systemie informatycznym sklepu?
Sory że trochę przydługie
Pozdrawiam
zibi
-
2. Data: 2002-04-12 10:39:38
Temat: Re: Wycofanie się sklepu internetowego z transakcji
Od: "Shoovie" <s...@b...pl.NO_SPAM>
zibi napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu,
powołując się
>na błędy w systemie informatycznym sklepu?
Oczywiscie, ze moze. Znam taki jeden, bo sam kiedys w takim
pracowalem.
Zawsze mozna powiedziec, ze jakis hacker wlamal sie na serwer i
namieszal.
Twoj sklep powiedzial Tobie cos innego, ale na to samo wychodzi.
Poza tym jeszcze jedno. Zamawiasz towar, ktorego na stanie jest 1szt.
Zamowienie, ktore realizowane jest przed Twoim zabiera ten egzemplarz.
Kolejna dostawa za 2 dni, ale juz drozsze (normalka). Na pewno
kontaktuja
sie z Toba i mowia, ze bedziesz mial drozej, albo mozesz zrezygnowac
z zamowienia.
Pozdr,
Shoovie
-
3. Data: 2002-04-12 13:04:42
Temat: Re: Wycofanie się sklepu internetowego z transakcji
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
On Thu, 11 Apr 2002, zibi wrote:
> Pytanie: Czy sklep może się wycofać z tak przyjętego i potwierdzonego
> zamówienia?
Może - w końcu umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna.
> Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu, powołując
> się na błędy w systemie informatycznym sklepu?
Może się uchylić od umowy wskazując na wadę oświadczenia woli wywołaną
błędem (istotnym), z tym że powinno to nastąpić na piśmie, jeśli druga
strona nie zechce przyjąć samego maila.
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)