  • 21. Data: 2008-02-17 13:12:50
    Temat: Re: Wyciek danych osobowych?
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    news:fp9bh8$mlr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wówczas TU po prostu by korzystało z legalnie otrzymywanych danych.

    Korzystało ale czy legalnie? Oni dostali dane osób w celu ubezpieczenia NW i
    w tym zakresie imo powinni te dane wykorzystywać. Druga sprawa: zakładamy że
    masz rację, przekazali dane do ubezpieczenia przykładowo PZU. Czy PZU i OFE
    PZU to "to samo" ? Czy ci drudzy mają prawo korzystać z danych zdobytych
    nawet legalnie przez tych pierwszych?

  • 22. Data: 2008-02-17 13:16:38
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytam, czy oni ubezpieczają, bo nie wiem, ale to bardzo prawdopodobne.

    Jutro postaram się dopytać w UP

  • 23. Data: 2008-02-17 14:13:29
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > miejsce odbywania stażu, imię i nazwisko i to, że znajoma nie ma wybranego
    > funduszu.
    >
    > Znajoma rozmawiała ze swoją kuzynką, która była na stażu organizowanym
    > przez ten sam urząd, i do tej jej kuzynki też dzwonili z jakiegoś
    > funduszu.
    >
    > Co o tym sądzicie? Czy Urząd Pracy może przekazywać takie informacje? Co
    > radzicie zrobić? W poniedziałek o całej sprawie będzie poinformowana
    > kierowniczka Urzędu Pracy. Dodatkowo napisaliśmy pismo do tego agenta z
    > prośbą o informacje od kogo ma takie dane osobowe.

    To nie wiedziales, ze nielegalne kopiowanie danych i sprzedaz ich (
    tysiacami ! ) jest latwym i ulubiunym sposobem uzyskiwania dodatkowych
    zarobkow przez urzednikow roznej masci ?

    Firmy marketingowe, ubezpieczeniowe i inne placa za to od reki i bez pytania
    o zrodlo.

    Ale tak to jest, kiedy kogos dotknie taki przypadek bezposrednio - mnostwo
    pytan, zlosc i...nikt z Toba nie chce na ten temat rozmawiac.
    Natomiast problem ogolny, dotyczacy przechowywania, zabezpieczania danych
    osob ( niepodejrzanych o przestepstwa !), oraz niszczenia danych, dla
    ktorych ustal cel ich gromadzenia jest dla Polakow sprawa zupelnie
    niezrozumiala. W Niemczech istnieja na to bardzo szczegolowe przepisy,
    ale w Polsce ludzie w ogole nie rozumieja tego problemu.

    Sprobuj sie dowiedziec, co robia na przyklad z tasmami z kamer video w
    miescie, na autostradach i w roznych publicznych miejscach.
    Nie mysl, ze jestes tam nierozpoznany w tlumie przechodniow. Oni maja
    programy, ktore rozpoznaja numery rej. aut, twarz czlowieka, jego sposob
    poruszania sie itd.

    Czy sadzisz, ze wejscie do srefy Szengen i zlikwidowanie kontroli na
    granicach bylo rezygnacja z kontroli obywateli ?
    Prawda jest taka, ze kontrole na granicach nie sa im juz do niczego
    potrzebne !

    Wiedza o nas wszystko i robia z tego uzytek.
    Nielegalna (!) sprzedaz danych to maly pikus.
    Zreszta idz do urzedu i sprobuj dowiedziec sie jaki posiadaja na Twoj temat
    dane i jak sa one chronione.

    Zostaniesz olany na samym wstepie i uznany w najlepszym razie za wariata.

    Pozdrawiam
    E-zop

  • 24. Data: 2008-02-17 15:22:30
    Od: Kinky <d...@h...com>

    On So 16 lut 2008 06:14:27p "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote in

    > Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się, czy nie ma jakiejś innej możliwości. Urząd nie
    > publikuje gdzieś list stażystów?

    Do mnie wydzwaniali niedlugo po tym, jak zaczalem prace (nie w zadnym
    urzedzie tylko w prywatnej korporacji). Najprawdopodobniej w ZUSie ktos
    dostaje niezle w lape.

  • 25. Data: 2008-02-17 17:28:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    Co to za "Oni"?

    A normalnie, to po upływie 1-2 miesięcy nagrywa się na tych samych taśmach
    nowe dane.

  • 26. Data: 2008-02-18 08:20:39
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2008 18:14:27 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się, czy nie ma jakiejś innej możliwości. Urząd nie publikuje
    > gdzieś list stażystów?

    Listy stażystów nie, natomiast listę pracodawców, z którymi zawarto umowy
    na organizację różnego rodzaju form przeciwdziałania bezrobociu już tak. Na
    takiej liście jest nazwa pracodawcy i liczba osób objętych programem.
    Kolega odebrał telefon z TU z pytaniem: Czy jest u Was jakiś stażysta?
    Zgodnie z prawdą odpowiedział "Tak". Tu padło następne pytanie: to poproszę
    o imię i nazwisko. Kolega nie podał - jakoś się wymigał. Ale na drugi dzień
    w biurze pojawił przedstawiciel i wyłapał "ręcznie" stażystów.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 27. Data: 2008-02-18 08:32:24
    Temat: [OT] Re: Wyciek danych osobowych?
    Od: "Zs" <s...@w...pl>

    Ja zakladajac dzialalnosc, zalozylem konto firmowe w pewnym banku.
    Jakie bylo moje zdziwienie, kiedy po okolo 2 dniach zadzwonil do mnie
    przedstawiciel jakiejs tam firmy, co bym wybral 3ci filar.
    Okazalo sie, ze przedstawiciel firmy emerytalnej (czy jak go zwac) jest tez
    pracownikiem banku.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2008-02-18 15:05:44
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co to za "Oni"?
    >
    > A normalnie, to po upływie 1-2 miesięcy nagrywa się na tych samych taśmach
    > nowe dane.

    Skad to wiesz ?

    Czy mozesz wskazac jakies przepisy , ktore te sprawe regululja ?

    Bo ostatnio, na tej grupie napisano, ze takich przepisow nie ma.

  • 29. Data: 2008-02-18 16:19:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Skad to wiesz ?

    Z autopsji :-)

    > Czy mozesz wskazac jakies przepisy , ktore te sprawe regululja ?
    > Bo ostatnio, na tej grupie napisano, ze takich przepisow nie ma.

    Nie ma, ale nikt nie będzie w nieskończoność tych kaset czy płyt zakupywał.

  • 30. Data: 2008-02-18 20:39:45
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z autopsji :-)

    > Nie ma, ale nikt nie będzie w nieskończoność tych kaset czy płyt
    > zakupywał.

    Dzisiaj moze nie, ale przy odrobinie wyobrazni mozna wymyslec sposob ich
    wykorzystania.

    W Lodzkim Pogotowiu tez poczatkowo "tylko" wyplywaly informacje o zgonach.
    Niby nic wielkiego w tym nie bylo, ale do czego to doprowadzilo... ano do
    tego, ze zgonow bylo malo, a apetyty duze, to zaczeto zgony przyspieszac.

    Majac nadzor nad tymi kasetami, oraz program do ich rozpracowania, mozna
    stworzyc niezle bazy danych, ktore...kto wie do czego moga sie niektorym
    przydac...???

    E-zop