  • 1. Data: 2003-02-17 15:19:37
    Temat: Współwłasność - odpowiedzialność?
    Od: m...@p...onet.pl

    Jeśli jeden ze współwłaścicieli zadłuży się na wysokość przekraczającą jego
    udziały w danej nieruchomości (a współwłaściciele nie są małżenstwem) to czy
    druga część (podział ułamkowy 1/2) też jest obciążona długiem?

    Pozdrawiam
    mm

  • 2. Data: 2003-02-18 10:02:24
    Temat: Re: Współwłasność - odpowiedzialność?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    czy
    > druga część (podział ułamkowy 1/2) też jest obciążona długiem?

    Jeśli zobowiązanie nie dotyczy tej nieruchomości to nie ma powodu, aby
    obciązyć drugą cześć.

    Depi.

  • 3. Data: 2004-04-27 17:00:21
    Od: "MM" <m...@p...onet.pl>

    > jego
    > czy
    > >
    > Jeśli zobowiązanie nie dotyczy tej nieruchomości to nie ma powodu, aby
    > obciązyć drugą cześć.

    Zadłużenie dotyczy podatków z działalności gospodarczej prowadzonej w tej
    nieruchomości przez jednego ze współwłaściecieli. Sąd i Izba Skarbowa nie chcą
    słyszeć o obciążeniu tylko jednego z dwóch nowopowstałych lokali cytując
    orzeczenie:

    "III CZP 1/03 - z dnia 20 marca 2003 r. w składzie 3 sędziów na pytanie prawne
    Sądu Okręgowego w Poznaniu, Ośrodek Zamiejscowy w Koninie
    Po zniesieniu współwłasności nieruchomości przez umowny podział fizyczny
    hipoteka na udziale współwłaściciela obciąża nowo powstałe nieruchomości w
    części odpowiadającej pierwotnie obciążonemu udziałowi."

    Tym sposobem wychodzi na to że obciążony pierwotnie udział (50%) drugiego
    współwłaściciela teraz (o absurdzie!) obciąży mój lokal, mimo, że z tą
    działalnością nie miałem nic wspólnego. Coś mi tu poważnie nie gra, zwłaszcza,
    że mój udział procentowy po podziale spadł do 48% udział zadłużonego
    współwłaściciela ma teraz 52%.