  • 1. Data: 2004-01-12 15:44:08
    Temat: Wspolnota mieszkaniowa
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Czy do zalozenia wspolnoty mieszkaniowej potrzeba zgody wszystkich lokatorow
    budynku, czy wystarczy wiekszosc?

  • 2. Data: 2004-01-12 15:46:11
    Temat: Re: Wspolnota mieszkaniowa
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Ajgor wrote:
    > Czy do zalozenia wspolnoty mieszkaniowej potrzeba zgody wszystkich
    > lokatorow budynku, czy wystarczy wiekszosc?

    I jeszcze jedno. od ilu lokali mieszkalnych w budynku istnieje obowiazek
    zakladania wspolnoty?

  • 3. Data: 2004-01-12 16:46:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Ajgor wrote:

    >+ Ajgor wrote:
    >+ > Czy do zalozenia wspolnoty mieszkaniowej potrzeba zgody wszystkich
    >+ > lokatorow budynku, czy wystarczy wiekszosc?

    Wspólnota powstaje z mocy prawa. Ona "jest", nawet jeśli nikt
    nic w tym kierunku nie zrobił. Nie mylić z zarządem wspólnoty,
    który może być powołany albo i nie.

    Osobną sprawą jest ważność uchwał w zależności od wielkości
    wspólnoty (dla "małej" musi być jednomyślność) oraz to,
    że w zarządzaniu małą wspólnotą mogą być stosowane przepisy
    dotyczące współwłasnosci. Wręcz wspólnota "nie musi nigdzie
    się podpisywać" :) - wystarczy jak wszystkie "papiery" podpiszą
    właściciele lokali jako współwłaściciele budynku (np. na
    umowie dot. "prądu na klatkę").

    >+ I jeszcze jedno. od ilu lokali mieszkalnych w budynku istnieje
    >+ obowiazek zakladania wspolnoty?

    Mała wspólnota może być zarządzana "na zasadach współwłasności" do
    siedmiu lokali. Powyżej siedmiu - właściciele *muszą* powołać
    zarząd.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota w zarządzie własnym)

  • 4. Data: 2004-01-12 17:23:19
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnijto_>

    Ajgor wrote:

    > I jeszcze jedno. od ilu lokali mieszkalnych w budynku istnieje obowiazek
    > zakladania wspolnoty?

    Wspólnoty się nie zakłada. Ona powstaje sama.
    Poczytaj Ustawę o Własności Lokali - przyda się.

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 5. Data: 2004-01-12 21:12:03
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mała wspólnota może być zarządzana "na zasadach współwłasności" do
    > siedmiu lokali. Powyżej siedmiu - właściciele *muszą* powołać
    > zarząd.

    A jeszcze w takim razie jedno. Czy zarzad musi spelniac jakies wymagania
    formalno-prawne? Czy czlonkowie zarzadu na przyklad musza miec jakies
    uprawnienia? Czy potrzebny jest jakis statut? Droga sadowa? Obowiazkowe
    finanse? Itd?

  • 6. Data: 2004-01-16 23:00:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Ajgor wrote:
    [...]
    >+ A jeszcze w takim razie jedno. Czy zarzad musi spelniac jakies wymagania
    >+ formalno-prawne? Czy czlonkowie zarzadu na przyklad musza miec jakies
    >+ uprawnienia?

    Zależy od wspólnoty: "mała" czy "duża".
    W małej wspólnocie (w takiej uczestniczę) decyzje mogą być podejmowane
    "na zasadach współwłasności wg KC" (praktycznie - jednomyślnie).
    W dużej - trzeba powołać zarząd. A to czy "muszą mieć uprawnienia"
    AFAIK (ale sprawdź - nie jestem prawnikiem, pamiętam z dyskusji tu
    na grupie :)) jeśli w zarządzie są tylko współwłaściciele to nie.
    Natomiast każdy kto "zawodowo zajmuje się zarządzaniem nieruchomości"
    (czy jakoś tak - w ustawie) musi mieć stosowne uprawnienia, AFAIR -
    licencję.

    >+ Czy potrzebny jest jakis statut?

    Napisz grupowiczom czy "mała" czy "wielka" wspólnota :)

  • 7. Data: 2004-01-18 11:52:05
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Napisz grupowiczom czy "mała" czy "wielka" wspólnota :)

    8 rodzin. Jestesmy wspolwlascicielami calego budynku, a grunt mamy w
    wieczystej dzierzawie.

  • 8. Data: 2004-01-23 15:55:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004, Ajgor wrote:

> [...]
    >+ >> + Czy potrzebny jest jakis statut?
    >+ >
    >+ > Napisz grupowiczom czy "mała" czy "wielka" wspólnota :)

    To nieistotne - istotne ile jest "wydzielonych lokali" :)
    Może być tak że dwie rodziny zajmują jeden "lokal" bądź
    że jedna rodzina zajmuje dwa "lokale".
    Jeśli jest 8 lokali - to "wielka", czyli zarząd musicie powołać.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota)