  • 1. Data: 2009-08-07 17:14:14
    Temat: Wspolnota Mieszkaniowa - dzierzawa - prosze o pomoc
    Od: bud <b...@i...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest nastepujaca:
    Wsponota podpisala z moim sasiadem umowe na dzierzawe 29 lat z
    mozliwoscia przdluzenia pomieszczenia piwnicznego.

    Kolega chcialby mi to pomieszczenie "sprzedac" (tzn. musialbym mu
    zaplacic aby korzytsac z pomieszczenia).

    Jak moge legalnie uregulowac te kwestie?
    Czy moge podpisac umowe z kolega i jesli tak to jaka?

    a moze powinienem zwrocic sie do wspolnoty i inaczej to zalatwic - ale
    znow pytanie jak.

    i na koniec pytanie: gdzie szukac odpowiedzi w prawie (kodeks?) na moje
    pytania i ogolnie na temat dzierzawy pomieszczen od Wspolnoty mieszkaniowej.

    dzieki
    Przem

    Ps. sorry za powtorny post ale moze sie ktos wypowie. dziekuje.

  • 2. Data: 2009-08-07 18:05:53
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ic/III-CZP-0059_
    07.pdf

    -----

  • 3. Data: 2009-08-07 20:16:58
    Od: bud <b...@i...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ic/III-CZP-0059_
    07.pdf

    > -----

    pomieszczen od Wspolnoty mieszkaniowej.

    Dziekuje bardzo za odpowiedz, natomiast po przecyztaniu calego tekstu z
    linka nie doszukalem sie analogii do mojej sytuacji.

    czy ktos pomoze?

    Przem

  • 4. Data: 2009-08-08 10:10:16
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Albo obecna umowa z dzierżawcą zawiera zgodę na dalszą poddzierżawę przez dzierżawcę,
    albo nie - i co tu filozofować?
    JaC

  • 5. Data: 2009-08-08 19:14:48
    Od: bud <b...@i...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Albo obecna umowa z dzierżawcą zawiera zgodę na dalszą poddzierżawę przez
    dzierżawcę, albo nie - i co tu filozofować?
    > JaC
    rozumiem.
    jesli nie zawiera: bo faktycznie nie zawiera to nie mozna poddzierzawic?
    (w przypadku najmu, jesli sie nie myle, jest tak , ze jesli umowa nic
    nie mowi o poddnajmie to mozna podnajmowac)

    jesli umowa nic nie mowi to moge poddzierzawic?

    i jeszcze jednen pomysl: moze dzierzawca i wspolnota za obopolna zgoda
    rozwiazac umowe a nastepnie wspolnota ze mna podpisac umowe?

    przem