  • 11. Data: 2012-11-14 12:35:59
    Temat: Re: Wspólność majątkowa w małżeństwie
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-14 11:11, z pisze:

    > Też jestem trochę zdziwiony ale człowiek uczy się przez całe życie. :-)

    Też sobie gdybam i zgadywam:
    Może do wora idzie to co kupisz (telewizor, pralka, choć już nie Twoje
    gacie - bo są do użytku osobistego), a to co zarobisz, to póki-co jest
    Twoje osobiste. Tak to rozumiem.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 12. Data: 2012-11-14 12:36:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > [...]
    >
    > Trochę tego nie rozumiem. To nie jest tak że wszystko co zarobię idzie
    > do "wspólnego wora"?
    >
    > p. m.

    co zarobisz to tak.
    ale co nie zarobisz a znajdziesz juz niekoniecznie.

  • 13. Data: 2012-11-14 13:03:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.11.2012 12:36, witek pisze:

    > co zarobisz to tak.
    > ale co nie zarobisz a znajdziesz juz niekoniecznie.

    Czy "wierzytelności z tytułu wynagrodzenia" to jest "co nie zarobisz a
    znajdziesz"?

    p. m.

  • 14. Data: 2012-11-14 13:22:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Czy "wierzytelności z tytułu wynagrodzenia" to jest "co nie zarobisz a
    > znajdziesz"?

    to jest raczej to co zgubiles i czesto nie znajdziesz.

    wynagrodzenie jest wspolne, ale wierzytelnosc oddzielna.
    Jak ci dadza kase do reki z tytulu tej wierzytelnosci to bedzie juz
    wspolna.

    Wierzytelnosc to nie jest kasa a roszczenie o kase i chodzi o to, zeby
    sie druga połówka po prostu "nie wtrącała". Inaczej twoją umowę o pracę
    musiałaby twoja żona równiez podpisac.
    A z drugiej strony, gdyby to bylo wspolne moglaby np isc do sądu za
    ciebie. A tak musisz sam.

    taki ficzer prawny

  • 15. Data: 2012-11-14 13:40:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-14 13:22, witek pisze:

> [...]
    >
    > Wierzytelnosc to nie jest kasa a roszczenie o kase i chodzi o to, zeby
    > sie druga połówka po prostu "nie wtrącała". Inaczej twoją umowę o pracę

    No i ewentualnie komornik nie musi się martwić że ze wspólnego majątku
    dłużnika potrąca.. ;)

    --
    spp

  • 16. Data: 2012-11-14 14:22:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > No i ewentualnie komornik nie musi się martwić że ze wspólnego majątku
    > dłużnika potrąca.. ;)

    to jest wierzytelnosc w druga strone. Np pracodawca ci nie zapłacił
    (jeszcze, albo nigdy). To jest twoj "majatek" oddzielny. Jak ci juz
    zapłaci, to kasa bedzie wspólna.

    Czy taką wierzytelność może zwinąć komornik? hmm, nie wiem

  • 17. Data: 2012-11-14 14:32:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-14 14:22, witek pisze:

> [...]
    > zapłaci, to kasa bedzie wspólna.
    >
    > Czy taką wierzytelność może zwinąć komornik? hmm, nie wiem

    Piszemy o tym samym - niewypłacone jest majątkiem odrębnym więc zajęcie
    bieżących i przyszłych wynagrodzeń nie wymaga specjalnych zabiegów. ;)

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-11-14 14:56:12
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-11-13 13:12, Buster pisze:
    > Witam.
    > Mam takie pytanie. Jest małżeństwo bez rozdzielności majątkowej. Siostra
    > żony daje jej pieniądze na zakup mieszkania. Mieszkanie jest kupowane i
    > na akcie notarialnym jest tylko żona. Czy w przypadku ewentualnego
    > rozwodu, mąż będzie miał prawo do połowy tego mieszkania, czy nie?

    Mąż nie będzie miał prawa do tego mieszkania, ale pod warunkiem, że żona
    będzie w stanie udowodnić, iż nabyła ten lokal za pieniądze, które
    podarowała jej siostra (czy ktokolwiek inny) do majątku odrębnego,
    osobistego.

  • 19. Data: 2012-11-14 14:56:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Piszemy o tym samym - niewypłacone jest majątkiem odrębnym więc zajęcie
    > bieżących i przyszłych wynagrodzeń nie wymaga specjalnych zabiegów. ;)

    ty mowisz o wynagrodzeniu. przyszle zajmujesz dopiero wtedy kiedy sie
    pojawia, ale wynagordzenie

    a ja sie pytam czy mozna zajac niewypłacone zaległe wynagrodzenie (czyli
    wierzytelnosc)

    np wisze ci 1000 zl, a moj pracodawca wisi mi 1000 zl. Czy komornik w
    twoim imieniu moze przejac ten "dlug". I wowczas nie bede ci nic winny a
    roszczenie do mojego pracodawcy bedziesz miał ty.
    To niezle by cie taki komornik załatwił.

  • 20. Data: 2012-11-14 14:58:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

> [...]
    > będzie w stanie udowodnić, iż nabyła ten lokal za pieniądze, które
    > podarowała jej siostra (czy ktokolwiek inny) do majątku odrębnego,

    co wypadałoby zawrzec w akcie notarialnym, i najlepiej z sentencja nie
    ze zona tylko ze maz oswiadcza, ze zona nabywa mieszkanie z majatku
    odrebnego.