  • 1. Data: 2004-06-22 16:34:36
    Temat: [Wrocław]Radca prawny(prawo pracy)/Sąd Pracy
    Od: "Ceberebek" <c...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów

    Ponieważ w lipcu czeka mnie rozprawa w Sądzie Pracy przeciwko pracodawcy za
    bezzasadne zwolnienie,chciałem sie zapytać czy zna ktoś z grupowiczów z
    Wrocławia niedrogiego radcę prawnego z zakresu prawa pracy(a może ktoś z
    grupowiczów jest takowym i byłby gotowy udzielić mi kosultacji-mogę
    oczywiście podjechać).
    Zwolniono nas 5 osób,jedna już miała rozprawę,a że jest to "zwykły
    śmiertelnik" kontra radca prawny firmy(pełnomocnik) wręczono mu na rozprawie
    "Odpowiedź na pozew",w którym wnosi:
    1.Oddalenie powództwa w całości.
    2.Zasądzenie od powoda na rzecz pozwanej spółki kosztów procesu,w tym
    kosztów zastępstwa procesowego zgodnie z obowiązującymi
    przepisami.(pełnomocnik wspominał coś o kwocie 900 Pln)

    Ile taka konsultacja może kosztować u radcy prawnego?
    Proszę o pomoc-bo wyjdzie na to,że podając pracodawcę do Sądu Pracy-wyjdę na
    tym "jak Zabłocki na mydle" ;-((

    Pozdrawiam
    Ceberebek(zrozpaczony(trochę przestraszony) i bez pracy ;-(

  • 2. Data: 2004-06-22 16:50:18
    Temat: Re: [Wrocław]Radca prawny(prawo pracy)/Sąd Pracy
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Ceberebek napisał(a) :
> [...]
    > kosztów zastępstwa procesowego zgodnie z obowiązującymi
    > przepisami.(pełnomocnik wspominał coś o kwocie 900 Pln)

    Eeee... taka standardowa odpowiedź z podręcznika;-)
    Ma za zadanie zastraszyc, na ogol zupelnie zielonego, powoda.
    Na szczescie nawet w przypadku przegranej koszty pokrywa skarb
    panstwa.

    No i jak sie ta rozprawa zakonczyla?

    > Ile taka konsultacja może kosztować u radcy prawnego?

    Bezplatnych porad udziela Panstwowa Inspekcja Pracy.

    > Proszę o pomoc-bo wyjdzie na to,że podając pracodawcę do Sądu Pracy-wyjdę na
    > tym "jak Zabłocki na mydle" ;-((

    Spoko, nie zaplacisz nic.

    > Pozdrawiam
    > Ceberebek(zrozpaczony(trochę przestraszony) i bez pracy ;-(

    Odstrasz sie;-) Nie ma sie co bac. Naradzcie sie wspolnie i moze
    wspolna wizyta w PIP podniesie wam morale.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 3. Data: 2004-06-22 17:18:42
    Od: "Ceberebek" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    [ciach]

    > Eeee... taka standardowa odpowiedź z podręcznika;-)
    > Ma za zadanie zastraszyc, na ogol zupelnie zielonego, powoda.
    > Na szczescie nawet w przypadku przegranej koszty pokrywa skarb
    > panstwa.

    Łacznie z kosztami zastępstwa procesowego?
    W necie znalazłem:
    http://www.psep.pl/polskie/u-pracow.html (Koszty)

    > No i jak sie ta rozprawa zakonczyla?

    "Zabawa" się dopiero zaczęła-pozew złożyliśmy w grudniu 2003-teraz była
    dopiero 1 rozprawa.
    Pozwy złożyliśmy indywidualnie.Ten w/w dotyczy kolegi z pracy.Ja mam termin
    na 12-07.Od niego niewiele się dowiedziałem-totalnie przerazony-udało mi się
    dostać od niego ksero odpowiedzi na pozew.

    > Bezplatnych porad udziela Panstwowa Inspekcja Pracy.

    Byliśmy w PIPie przed złożeniem pozwów i szczerze mówiąc odniosłem
    wrażenie,że starali się nas "pozbyć" jak najszybciej.Aczkolwiek poradzili
    złożenie pozwu przeciwko firmie.

    > --
    > Pozdrawiam
    > Zbyszek,

    Dzięki chociaz za tyle :-))

    Pozdrawiam
    Ceberebek
    p.s.może ktoś jeszcze coś doda

  • 4. Data: 2004-06-22 17:39:48
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Ceberebek napisał(a) :

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > Łacznie z kosztami zastępstwa procesowego?
    > W necie znalazłem:
    > http://www.psep.pl/polskie/u-pracow.html (Koszty)

    Jest napisane, że:
    "... sąd może Cię obciążyć kosztami postępowania (np. gdy Twoje
    powództwo było oczywiście bezzasadne), jeśli uzna, że jest to
    szczególnie uzasadnione..."

    Jezeli nie spelniasz tych wymogow, to mozesz byc spokojny. Bo
    chyba, nie zadacie zlotych gor od pracodwacy, prawda?

    > Byliśmy w PIPie przed złożeniem pozwów i szczerze mówiąc odniosłem
    > wrażenie,że starali się nas "pozbyć" jak najszybciej.

    Hmmm... To moze jednak pojedynczo. I u innej osoby. Moze
    pracownik mial zly dzien? Wielokrotnie radzilem sie w PIPie.
    M.in. w Gdyni, Gdansku. Nigdy nie bylem traktowany jak natret.
    Predzej juz czulem sie natretem u Rzecznika Praw Konsumenta,
    ktory wydawal mi sie Rzecznikiem Praw Sprzedawcy;-(

    > p.s.może ktoś jeszcze coś doda

    jeszcze ja, jeszcze ja...:-)
    Nie wiem, czego sie domagacie, jesli to nie tajemnica, to zdradz
    szczegoly. Twoj pierwszy list byl zbyt ogolnikowy. Jesli jednak
    po przeanalizowaniu Kodeksu Pracy wydaje sie wam, ze macie racje,
    to nie zyjcie w strachu. Pracodawcy chodzi przede wszystkim o
    zastraszenie. Wtedy popelnicie bledy, jak np. wycofanie pozwu.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 5. Data: 2004-06-22 17:57:51
    Od: "Ceberebek" <c...@o...pl>

> [...]

    > to nie zyjcie w strachu. Pracodawcy chodzi przede wszystkim o
    > zastraszenie. Wtedy popelnicie bledy, jak np. wycofanie pozwu.

    W pozwach domagamy się odszkodowania w kwotach od kilku do kilkunastu
    tysięcy złotych za bezpodstawne zwolnienie z pracy i kłamliwe,oszczercze
    powody tegoż zwolnienia.
    Nie chcieliśmy przywrócenia do pracy,bo po złożeniu pozwu przeciwko firmie
    jestem pewny,że pracodawca szukał by najmniejszego haka do ponownego
    zwolnienia i kto wie czy nie dyscyplinarnego...
    I w/g "Solidarności" z wcześniejszej firmy jak i w/g PIPu prawidłowo
    zrobiliśmy podając firme do sądu.
    Tak więc od jutra zaczynam przejażdżkę po PIPach,związkach i mam nadzieję,że
    się uda

    Już trochę spokojniejszy

    Ceberebek

  • 6. Data: 2004-06-22 18:16:53
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Ceberebek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak więc od jutra zaczynam przejażdżkę po PIPach,związkach i mam
    nadzieję,że
    > się uda

    Szczerze mówiąc, to związki będą chyba lepszym wyjściem. W końcu powinni się
    specjcjalizować w takich kwestiach albo przynajmniej mieć "swoich"
    adwokatów.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-06-22 18:22:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Ceberebek napisał(a) :

    > W pozwach domagamy się odszkodowania w kwotach od kilku do kilkunastu
    > tysięcy złotych za bezpodstawne zwolnienie z pracy i kłamliwe,oszczercze
    > powody tegoż zwolnienia.

    Jakie zwolnienie? Za wypowiedzeniem, czy bez?
    Każde z nich moze byc bezzasadne. Tylko jeszcze trzeba udowodnic,
    ze sie nie jest wielbladem.
    U mnie kazdy z dyrektorow (BTW zaden nie ma wyksztalcenia
    zwiazanego z profilem firmy:-) zeznawal, ze z powodu mojej
    niecnej dzialalnosci, niedoksztalcania sie, braku rozwoju i
    pomylek firma ponosila olbrzymie straty i tracila zaufanie u
    kontrahentow:-)))
    Zapomnieli do tego dodac jeszcze, ze kury sie nie niosly a krowy
    nie chcialy dawac mleka:-) Sprawa w toku.

    Czytales artykuly z KP o niuzasadnionym zwolnieniu?
    Tylko, zeby to odszkodowanie nie bylo wziete z powietrza. Nie
    mozna zadac dowolnej sumy. To nie Ameryka.

    > I w/g "Solidarności" z wcześniejszej firmy jak i w/g PIPu prawidłowo
    > zrobiliśmy podając firme do sądu.

    To nigdy nie zawadzi:-)

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F