  • 11. Data: 2011-02-04 10:17:45
    Temat: Re: Wplata na samochod, a wycofanie sie z kupna
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Tulipson napisał:
    > Użytkownik "Tulipson"<t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Dodaje domument wypisany przez sprzedawce
    >
    > http://img31.imageshack.us/img31/7546/zaliczka1.jpg

    i teraz powiedzcie mi jak się ma p.4 gdzie stwierdzają przekazanie
    pojazdu i przyjęcie całej zapłaty to dopisku że jednak nie przekazano i
    nie ma zapłaty (tak się kończy jak ktoś bezmyślnie bez czytania używa
    gotowego szablonu)

    mamy teraz umowę gdzie widnieją dwie sprzeczne informacje i to która
    jest prawdziwa może ocenić tylko sąd, chyba że uznamy ze umowa
    wewnętrznie sprzeczna jest nieważna w całosci

  • 12. Data: 2011-02-06 02:28:39
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?>> Co w takiej sytuacji, zaliczka 500zł przepada, ale czy mam jeszcze inne

    > nie, zaliczka nie przepada, bo ten samochod juz jest twoj.
    > do 10 lutego wisisz mu 18500 zl
    > od 10 lutego wisisz mu 18500 zl plus odsetki.

    Jakie znowu odsetki? Za duzo filmow sie naogldales...

  • 13. Data: 2011-02-06 06:25:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    cyklista wrote:

> [...]
    > jest prawdziwa może ocenić tylko sąd, chyba że uznamy ze umowa
    > wewnętrznie sprzeczna jest nieważna w całosci

    Nieważna to raczej nie. Faktem jest, że strony na coś sie umówiły i
    częściowo umowę wykonano. Sąd może uznać, że dopisek ręczny na końcu
    umowy zastępuje odnośne postanowienia formularza powyżej. Albo, że
    dokument to w ogóle nie jest umowa sprzedaży tylko projekt takiej
    umowy, która zostanie zawarta po spełnieniu warunków. Na to
    wskazywałby dopisek przy tytule umowy oraz wzmianka "umowa ważna po
    zapłacie całości".

  • 14. Data: 2011-02-07 23:15:49
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Użytkownik "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    W zapisie użyto sformułowania zaliczka a nie zadatek. W związku z tym należy
    ci się zwrot zaliczki bo ona nie rodzi zobowiązania wzajemnego stron umowy.
    Punkt o zapoznaniu się ze stanem technicznym i nieroszczeniu pretencji -
    kręcisz tym bata na samego siebie. Jeżeli faktycznie nie zapoznałeś się i
    nie masz na to kwitów (np ze stacji diagnostycznej) to nigdy nie podpisuj
    tak przygotowanek umowy bo ona nie chroni twego interesu. Lepiej punkt ten
    zamienić na sformułowanie że sprzedający oświadcza, że przedmiot umowy nie
    zawiera ukrytych wad technicznych, wad prawnych i jest wolny od roszczeń
    stron trzecich. Jeżeli nie da się zamienić to przynajmniej dopisać taki
    zapis. W przypadku wypłynięcia wady ukrytej, będzie można ją udowodnić
    (biegły sądowy) a sąd będzie mógł rozstrzygnąc czy sprzedający wiedział i
    zataił czy też nie.
    Pamiętaj że umowy pisze się na czas i okoliczność sporu. Gdy jest "dobrze"
    umowy są potrzebne jedynie do celów podatkowych
    --
    Jackare