  • 11. Data: 2005-09-10 22:21:24
    Temat: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    10.09.2005 # 22:49:01, A.S. napisał:

    > Witam...

    Witam i od razu mówię, że - chyba odpowiedziałeś nie temu, komu chciałeś :P

    > Zapianie sie na zaoczne absolutnie nic nie da niestety. Tez sie na to
    > zrobilem (i 500 pln wpisowego przepadlo ;-( ) jak przyszedl czas (grupy
    > powtorzeniowe z 2 i 3 roku na 5 roku) - prawie identycznie jak w Twoim
    > przypadku - na zaswiadczeniu jest napisane na ktorym roku studiujesz i ile
    > nauka trwa.

    Zaraz zaraz. Załóżmy, że Nowik ma 24 lata. Jest na 4 lub 5 roku studiów
    dziennych. Nie jest na liście studentów. Mówisz, że jeśli zapisze się
    na inne studia - zaoczne - załóżmy że na tej samej uczelni, to nic mu
    to nie da - że pójdzie do wojska ? Wybacz jestem już 20h na pełnych
    obrotach i może czegoś nie zajarzyłem ;), ale IMO da mu - to czego chce,
    znaczy odroczenie.

    > Zeby takie zaswiadczenie bylo wazne i bylo podstawa do odroczenia koniec
    > studiow MUSI byc najpozniej w roku kalendarzowym w ktorym konczysz 28 lat
    > (nie data urodzin ale koniec roku kalendazowego) - tego w WKU nie
    > przeskoczysz.

    Tak wiem - i to napisałem kilka wątków wyżej. Ale jest przecież przepis
    według którego w wieku 28 lat przenoszą do rezerwy (art. 46 punkt 3 ustawy
    o obronie RP). Więc nie widzę problemu ;).

    > Tez zrobilem taki manewr [...]

    Chodzi Ci o zaświadczenie o złożeniu papierów na studia...

    > Rada jest taka - idz najpirw do dziekanatu i po prostu popros o
    > taki papier - nie tlumacz jakis glebokich szczegolow.. jest szansa ze papier
    > dostaniesz - chociazby na pol roku, jak panie w dziekanacie nie beda chcialy
    > wydac to idz do dziekana - jak jest normaly to dostaniesz kwit....
    > a jak nie to zostaje ci sie wymeldowac donkad z adnotacja w urzedzie ze
    > wyjezdzasz za granice na pobyt staly ;-)

    To już do Nowika :P. Hmmm - może nie zrozumiałem do końca, ale przecież
    zaświadczenie o figurowaniu na liście studentów dziekanaty (przynajmniej
    mój i paru znajomych na różnych innych państwowych uczelniach) bez
    problemów wydawały. Z tego, co wiem, muszą. A tak swoją drogą, to
    WKU miałoby chyba poważny problem, gdyby wzięli _studenta_ do wojska.
    I nie miałoby chyba znaczenia, że jeszcze nie miał zaświadczenia, przecież
    informował... Może na wszelki wypadek pisemnie... Może się mylę ;) w tym
    przypadku, ale skoro jest w ustawie, że studentów wziąć nie można, to jest
    to złamanie prawa ? Oczywiście można wziąć poprawkę na "kombinacje" i dać
    potencjalnemu studentowi ograniczony czas - np do końca października (chyba
    wystarczająco - ja tak miałem). Zresztą w WKU telefony mają i w razie czego
    mogą zadzwonić do dziekanatu i się upewnić, co do studenta. I sprawa jasna.
    Oby tylko był studentem jakiegoś kierunku...

    > Pozdr

    Ja również
    --
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2005-09-11 00:50:10
    Od: Nowik <U...@o...pl>

    A.S. napisał(a):
    > Witam...
    Ja rowniez,

    > Zapianie sie na zaoczne absolutnie nic nie da niestety.
    Ale mi popsules humor!

> [...]
    > powtorzeniowe z 2 i 3 roku na 5 roku) - prawie identycznie jak w Twoim
    > przypadku - na zaswiadczeniu jest napisane na ktorym roku studiujesz i ile
    Zgodzam sie z Toba - na zaswiadczeniu jest tak napisane (mam kopie to
    zerknalem).

> [...]
    > studiow MUSI byc najpozniej w roku kalendarzowym w ktorym konczysz 28 lat
    > (nie data urodzin ale koniec roku kalendazowego) - tego w WKU nie
    Kurcze, urodzony jestem XX-styczen-1980r (matematyka mowi, ze mam wtedy
    0 lat, i ze dopiero w styczniu-1981 bede mial 1 rok - czy przepisy
    prawne tez???)

    Dzisiaj mamy 11-wrzesien-2005 - czyli na dzien dzisiejszy mam 25lat
    Powiedzmy, ze moge sie zapisac do 15-wrzesnia-2005 (przegladam wlasnie
    oferty i taka jest zazwyczaj ostateczna data skladania dokumentow)
    Dodajmy ze wybiore studia licencjackie (3 letnie / 6 semestrow)
    poczatek I roku akad 2005/2006 to: 1-pazdziernik-2005
    poczatek 2 roku akad 2006/2007 to: 1-pazdziernik-2006
    poczatek 3 roku akad 2007/2008 to: 1-pazdziernik-2007
    XX-styczen-2008r - "rozpoczynam" wiek 28 lat
    Koniec 3 roku akad to: 1-pazdziernik-2008
    (XX-1sekunda)-styczen-2009r - "koncze" wiek 28lat

    Czyli reasumujac:
    Planowany koniec studiow to 1-pazdziernik-2008roku
    styczen-2008roku rozpoczynam 28lat,
    styczen-2009roku skonczylem 28lat (chyba, ze nie umiem liczyc)

    Panowie prawnicy powiedzcie czy:

    Jak rozpoczne studia od 1-pazdziernik-2005 to taki papier w moim
    przypadku bedzie wazny? - (mam nadzieje, ze sie nie gibnalem w tym co
    powyzej)

    Czy moge rozpoczac na dowolnej uczelni, czy istotne jest by to byla ta sama?

    Czy studia licencjackie wchodza w gre - co na to przepisy, nie ma
    zadnych kruczkow?

    Wzialem juz odroczke na wlasne zyczenie (napisalem jako powod "czas na
    dokonczenie nauki") - czy ta odroczka nie pogarsza/skresla teraz szans
    na powolywanie sie na rozpoczynanie nauki?

    Czy jak wszystko powyzej jest prawdziwe to WKU "moze" czy "musi" mi
    przyznac odroczenie ze wzgledu na pobieranie nauki?

    Pozdr,
    Przerazony poborowy.

  • 13. Data: 2005-09-11 00:58:49
    Od: Nowik <U...@o...pl>

    Galathea napisał(a):

    > Zaraz zaraz. Załóżmy, że Nowik ma 24 lata. Jest na 4 lub 5 roku studiów
    > dziennych. Nie jest na liście studentów.
    Uscislijmy - Nowik ma dokladnie 25lat, na liscie studentow byl od
    01-10-1999r do hm... 15-01-2005 ostateczny termin zlozenia pracy
    dyplomowej. W okolicach 15-01-2005 nabazgral podanie do WKU z prosba by
    mu dali jeszcze troche czasu. WKU rozpatrzylo to pozytywnie dajac mu
    czas powiedzmy do dzisiaj bo jutro o 9tej powinienem otrzymac karabin.

    Pisze to by nie pominac jakiegos (dla mnie nie istotnego), a moze z
    prawnego punktu widzenia bardzo waznego szczegolu.

    Pozdr.

  • 14. Data: 2005-09-11 09:50:42
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    11.09.2005 # 01:58:49, Nowik napisał:

> [...]
    > mu dali jeszcze troche czasu. WKU rozpatrzylo to pozytywnie dajac mu
    > czas powiedzmy do dzisiaj bo jutro o 9tej powinienem otrzymac karabin.

    Ale jeśli jutro nie zgłosi się, to WKU napisze jakieś ponaglenie, lub
    coś, ale jeśli Nowik szybko postara się o zaświadczenie ze studiów
    zaocznych, to WKU nie będzie miało nic do gadania i będzie musiało
    dać mu spokój ;).
    --
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-09-11 10:00:14
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    11.09.2005 # 01:50:10, Nowik napisał:

    > Jak rozpoczne studia od 1-pazdziernik-2005 to taki papier w moim
    > przypadku bedzie wazny? - (mam nadzieje, ze sie nie gibnalem w tym co
    > powyzej)

    Dlaczego miałby nie być ważny ? Ja nie widzę przeszkód.

    > Czy moge rozpoczac na dowolnej uczelni, czy istotne jest by to byla ta sama?

    Nie ma znaczenia. Chociaż ja poszedłbym na inną - zawsze odpada kwestia
    jakiejś pomyłki kobiety w dziekanacie ;).

    > Czy studia licencjackie wchodza w gre - co na to przepisy, nie ma
    > zadnych kruczkow?

    Studia to studia. Licencjackie, doktoranckie, magisterskie - wszystko
    jedno. Ważne, aby nie było to policealne studium zawodowe itp, co nie
    daje wykształcenia wyższego.

    > Wzialem juz odroczke na wlasne zyczenie (napisalem jako powod "czas na
    > dokonczenie nauki") - czy ta odroczka nie pogarsza/skresla teraz szans
    > na powolywanie sie na rozpoczynanie nauki?

    IMHO to nie ma znaczenia. Jakbyś chciał (i miał na to kasę) to IMHO możesz
    co roku rozpoczynać studia na innym kierunku, aby wymigać się od wojska
    (oczywiście przynosząc odpowiedni papier do WKU). Jednak wówczas musiałbyś
    mieć ciągłość tak, aby nie zniknąć z listy studentów, bo to mogłoby się
    nieciekawie skończyć (uparciuchy w WKU).

    > Czy jak wszystko powyzej jest prawdziwe to WKU "moze" czy "musi" mi
    > przyznac odroczenie ze wzgledu na pobieranie nauki?

    IMHO nie ma żadnej dyskusji - MUSI. Zastanawiam się, dlaczego nikt
    więcej nie potwierdza moich słów. Przecież, gdybym się mylił, to od
    razu ktoś zwróciłby uwagę. Domniemuję, że jest to cisza ze względu
    na potwierdzenie. Jednak fajnie byłoby dla Ciebie, jakby to ktoś tutaj
    jeszcze potwierdził (ze swojej strony przejrzałem ustawę, więc na pewno
    jest to, co piszę zgodne z nią i nie ma się czego bać).

    > Przerazony poborowy.

    Dasz radę ;).
    --
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2005-09-11 10:11:13
    Od: Nowik <U...@o...pl>

    > Nie ma znaczenia. Chociaż ja poszedłbym na inną - zawsze odpada kwestia
    > jakiejś pomyłki kobiety w dziekanacie ;).

    musze na inna - bo na PW studia nawet zaoczne trwaja 9 semestrow - czuli
    sie nie lapie z wiekiem.

    Zastanawiam się, dlaczego nikt więcej nie potwierdza moich słów.

    mnie tez to niepokoi...

    Pozdr.

  • 17. Data: 2005-09-11 10:40:59
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    Użytkownik "Galathea" <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Studia to studia. Licencjackie, doktoranckie, magisterskie - wszystko
    > jedno. Ważne, aby nie było to policealne studium zawodowe itp, co nie
    > daje wykształcenia wyższego.

    Tak przy okazji mam pytanie a jak jest z podyplomowymi??

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 18. Data: 2005-09-11 11:44:07
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    11.09.2005 # 11:11:13, Nowik napisał:

    > musze na inna - bo na PW studia nawet zaoczne trwaja 9 semestrow - czuli
    > sie nie lapie z wiekiem.

    Zaraz zaraz - dlaczego piszesz o wieku ? W jaki sposób miałbyś się nie
    załapać ? Studia możesz rozpocząc w dowolnej chwili. Jeśli nie zostaniesz
    wzięty do wojska do 28 roku życia, to idziesz do rezerwy. Jeśli w trakcie
    trwania studiów minie Ci 28 rok życia - również idziesz do rezerwy - tak
    przynajmniej zrozumiałem Twoje wątpliwości...
    --
    pozdrawiam

  • 19. Data: 2005-09-11 11:46:36
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    11.09.2005 # 11:40:59, Przemek napisał:

    > Tak przy okazji mam pytanie a jak jest z podyplomowymi??

    Studia podyplomowe, doktoranckie, magisterskie itp mają to do siebie,
    że bez względu na ich tryb przysługuje odroczenie od odbycia
    zasadniczej służby wojskowej (znów powołam się na art 39. pkt
    4 Ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej).
    --
    pozdrawiam

  • 20. Data: 2005-09-11 12:05:48
    Od: Nowik <U...@o...pl>

    Galathea napisał(a):
> [...]
    > trwania studiów minie Ci 28 rok życia - również idziesz do rezerwy - tak
    > przynajmniej zrozumiałem Twoje wątpliwości...

    Studia rozpoczac moge - uczelnia nie bedzie stwarzac problemow ale WKU
    tego podobno moze nie uznac jako podstawe do odrocznnia, przeciez o tym
    pisal A.S kilka postow wyzej:

[...]

    Czyli teraz mam 25lat +9semestrow nauki (tyle maja zaoczne na PW) od
    teraz to daje teoretyczne zakonczenie sporo powyzej 28 roku czyli moga
    to olac. (przynajmniej tak zrozumialem z posta A.S'a, a on pisal, ze
    mial tak na wlasnej skorze.

    Pozdr.