  • 1. Data: 2008-02-28 21:08:00
    Temat: Wlasnosc domu a wlasnosc dzialki
    Od: "Ala" <a...@a...pl>

    Mam taki problem. Mam dzialke ktorej jestem jedyna wlascicielka od kilku lat
    (kupiona przed slubem), mamy z mezem wspolnote majatkowa. Teraz na tej
    dzialce chcemy razem postawic dom. Bedziemy go budowac ze wspolnego majatku
    dorobkowego. Pytanie jest takie:
    - czyj bedzie dom (tego do kogo nalezy dzialka)?
    - jak to zostanie zapisane w ksiedze wieczystej, odrebna ksiega dla dzialki
    odrebna dla domu (zeby utrudnic budowa bedzie robiona z kredytu)?
    - czy jezeli, odpukac, rozeszlibysmy sie, maz bedzie mial prawo do domu,
    zwrotu wlozonych pieniedzy itp?

    Jak to wszysto wyglada z punktu widzenia przepisow? Jakie sa najczestsze
    metody rozwiazywania takich problemow?

    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje z gory za odpowiedzi,
    Ala

  • 2. Data: 2008-02-28 21:19:40
    Temat: Re: Wlasnosc domu a wlasnosc dzialki
    Od: "Carpiediem" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ala" <a...@a...pl> napisał w

    > - czyj bedzie dom (tego do kogo nalezy dzialka)?

    nowo powstały budynek bedzie prawnie nalezał do właściciela działki - czyli
    Ciebie :)

  • 3. Data: 2008-02-29 00:48:31
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > nowo powstały budynek bedzie prawnie nalezał do właściciela działki -
    > czyli Ciebie :)

    Budynek będzie należał do właściciela działki (superficies solo cedit) - ale
    czy działka nie należy do małżonków? Imho tak.

  • 4. Data: 2008-02-29 07:26:56
    Od: "Aala" <a...@a...pl>

    "Roki" <r...@w...pl> wrote in message

    > Budynek będzie należał do właściciela działki (superficies solo cedit) -
    > ale czy działka nie należy do małżonków? Imho tak.

    Dzialka zostala kupiona przed moim slubem z mojego wlasnego majatku wiec
    moim zdaniem nalezy do mnie. Czyzbym byla w bledzie? Przeciez w ksiedze
    wieczystej nie zaszly zmiany tylko dlatego ze wzielam slub...?!
    Pozdrawiam,
    Ala

  • 5. Data: 2008-02-29 08:08:53
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    Aala pisze:
> [...]
    > moim zdaniem nalezy do mnie. Czyzbym byla w bledzie? Przeciez w ksiedze
    > wieczystej nie zaszly zmiany tylko dlatego ze wzielam slub...?!

    Oczywiście masz rację. Z tego co pamiętam, to nawet jak sprzedasz
    działkę i kupisz sobie za nią futro, to takie futro też jest tylko Twoje.

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 6. Data: 2008-02-29 13:39:03
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

> [...]
    > moim zdaniem nalezy do mnie. Czyzbym byla w bledzie? Przeciez w ksiedze
    > wieczystej nie zaszly zmiany tylko dlatego ze wzielam slub...?!

    Art 33 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
    Pozdrawiam.