  • 41. Data: 2011-01-19 08:17:42
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2011 22:02, t-1 pisze:
    > Dyskutujecie czy może czy nie może.
    > A ciekawym pytaniem może być, co grozi właścicielowi mieszkania jak
    > rozwierci zamki i wystawi graty?

    Kradzież z włamaniem oraz naruszenie miru domowego. Kryminał.

  • 42. Data: 2011-01-19 08:24:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2011 06:09, witek pisze:

    > od ochrony i egzekwowania prawa jest sąd a nie samosąd.
    > Nie, nie mamy chronić ludzi nieuczciwych, ale kto inny jest od
    > wymierzania kary.

    Ech, żeby jeszcze sądy były uczciwe i kompetentne...

    "Należy spełniać bezprawne żądania, żeby nie zaogniać sytuacji!".
    (Dobrze, wysoki sądzie... No dobra, maleńka, rozkładaj nóżki i nie
    protestuj ;-> )

  • 43. Data: 2011-01-19 10:03:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czy takie podpisanie umowy jest płatne?

    Dla mnie nie było.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2011-01-19 13:58:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > A z czego wynika, że nie może odmówić?

    Świadczy usługę publiczną i nie może odmówić zawarcia umowy,
    jeżeli są spełnione warunki techniczne.

    > Bo mi panienka z gazowni w rozmowie powiedziała, że odmawiają w takich
    > sytuacjach.

    Panienka bredzi. Standardowe żądanie uzasadnienia odmowy na piśmie
    z podaniem podstawy prawnej. Analizujesz podstawę. Jak jest nonsensowna,
    bo to nie ty zalegasz z długiem, to wzywasz na piśmie ZE do zawarcia umowy,
    najlepiej złożone na dziennik podawczy z potwierdzeniem na kopii. Jest to
    lepsze od ZPO.

    > Nie twierdzę, ze mają podstawę, ale dobrze by było wiedzieć
    > co o tym stanowi prawo.

    Art. 5a prawa energetycznego z 10 kwietnia 1997 (DZ.U. 06.89.625).

    Jeżeli masz ochotę uderzyć z grubszej rury to proszę:
    dyrektywy unijne 96/92, 2003/54 i 2003/55 wprowadzające pojęcie
    usługi kompleksowej.

    > Gdzie zatem szukać obowiązku podłączenia gazu przez gazownię, czy prądu
    > przez prądownię? :)

    Cytat: Regulację tam zawartą da się sprowadzić do następującej konkluzji
    - na wniosek odbiorcy końcowego (czyli mieszkańca domu, małej lub średniej
    firmy) przedsiębiorstwo energetyczne ma obowiązek zawrzeć umowę na
    dostawę energii elektrycznej.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 45. Data: 2011-01-19 13:59:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Papo Smurfo napisal:
    > mieszkanie jest jego, ale nie jest w jego posiadaniu, takie coś to normalne
    > włamanie, można jednocześnie zgłosić policji włąmanie i kradzież:O)

    Taak? A ja widzę nieco inne rozwiązanie: zajęcie ruchomości na poczet zastawu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 46. Data: 2011-01-19 14:20:51
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2011 14:59, Jacek_P pisze:

    > Taak? A ja widzę nieco inne rozwiązanie: zajęcie ruchomości na poczet zastawu.

    Zajęcie to zajęcie - a wyniesienie to wyniesienie.

    Komornik jak zajmuje to też nie wynosi od razu pod pachą, czyż nie?

  • 47. Data: 2011-01-19 14:21:35
    Od: "Papso Smurfo" <towży...@g...ał>

    Órzytkownik "Jacek_P" napisał:

    > Taak? A ja widzę nieco inne rozwiązanie: zajęcie ruchomości na poczet
    > zastawu.

    samozwańcze zajęcie bez wyroku sądu? ciekaweO)

    to ja mówię tak:
    włamanie, kradzież, napaść i gwałt, pszebijesz?:O)

    ja to bym jeszcze takiemu chamskiemu najemcy obił ryja tak zeby go włąsna
    matka nie poznała i wytłumaczył to obroną konieczną, bo musiałem się bronić
    pszed miru domowego, bronić się pszed napaścią i próbą gwałtu, ciekawe ile
    by za to dostał?:O)

  • 48. Data: 2011-01-19 21:38:12
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Miałem lepsze numery.
    > Przez parę_miesięcy domagałem się od ZE rozwiązania umowy i zdjęcia
    > licznika z uwagi na niepłacącego nowego nabywcę lokalu.
    > "Umowy z Panem nie rozwiążemy bo licznika nie zdejmiemy bo ktoś nam musi
    > płacići i co Pan nam zrobisz" ;-)

    Ja miałem dokładnie to samo!!

  • 49. Data: 2011-01-19 21:40:52
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > od ochrony i egzekwowania prawa jest sąd a nie samosąd.
    > Nie, nie mamy chronić ludzi nieuczciwych, ale kto inny jest od wymierzania
    > kary.

    Słusznie! - ale jeszcze przedtem powinno byc prawo chroniące ludzi uczciwych
    (w tym i włascicieli wynajmowanych mieszkań), a nie nieuczciwych lokatorów.

  • 50. Data: 2011-01-20 08:14:44
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    W dniu 2011-01-19 09:17, Andrzej Ława pisze:

    > Kradzież z włamaniem oraz naruszenie miru domowego. Kryminał.

    Ile ludzi, tyle opinii, jak widze. To jaka jest definicja "miru
    domowego"? Bo jesli umowa byla spisana i jednym z jej warunkow bylo
    placenie rachunkow i odstepnego, to wychodziloby, ze niewywiazanie sie z
    niej przez najemce w jakis sposob ja uniewaznia? Czy to nie tak dziala?
    Bo jesli tak, to najemca wtedy juz nie jest u siebie, a wlasciciel
    mieszkania - owszem.

    Oczywiscie tak byloby w idealnym swiecie...

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]