  • 81. Data: 2013-09-05 11:03:39
    Temat: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 11:00, Paweł pisze:

    > się dokładnie na zabezpieczeniach bankowych. Słyszałem, że niektóre
    > banki stosują zabezpieczenie typu tylko jeden komputer i jeden adres ip
    > na który użytkownik może się zalogować i zrobić przelew. Jest tego
    > trochę...

    Tylko to już raczej w przypadkach większych firm.

  • 82. Data: 2013-09-05 11:13:07
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-05 11:03, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko to już raczej w przypadkach większych firm.

    Nie do końca. Token możesz dostać nie we wszystkich bankach ale pismo
    trzeba złożyć. Z dostępem z jednego komputera klient indywidualny też
    takie dostaje ale to już garsteczka banków. Na pewno nie w tych co się
    ciągle reklamują...

  • 83. Data: 2013-09-05 11:22:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 11:13, Paweł pisze:

> [...]
    > trzeba złożyć. Z dostępem z jednego komputera klient indywidualny też
    > takie dostaje ale to już garsteczka banków. Na pewno nie w tych co się

    Być może - aż takiego zabezpieczenia nie szukałem.

    Natomiast często spotykam się z takim zabezpieczeniem w przypadku firm.
    I czasem jeszcze revDNS musi być jakoś szczególnie ustawiony.

  • 84. Data: 2013-09-05 11:22:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 11:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Natomiast często spotykam się z takim zabezpieczeniem w przypadku firm.
    > I czasem jeszcze revDNS musi być jakoś szczególnie ustawiony.

    (choć przy stałym IP to ostatnie to w sumie taki kwiatek do kożucha ;) )

  • 85. Data: 2013-09-05 12:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie mogę złożyć prywatnego aktu oskarżenia bez danych oskarżonego.
    >
    > Nie udawaj, że nie wiesz, kłamco.

    To złóż zawiadomienie do prokuratury.
    Znów - prokuratura nie będzie mnie długo szukała - zgłosze sie od razu.

    > Ponownie, kłamco: twoje subiektywne opinie mam w nosie.
    >
    > Natomiast masz odszczekać swoje oszczerstwa w postaci wypowiadania się
    > w moim imieniu, że niby każda ofiara oszustwa lub kradzieży to dla
    > mnie idiota.

    Pomijając zawiłości kwantyfikatorów i języka polskiego (taki zwrot, pewnie
    nie dosłownie kazda) to dokładnie takie mam wrażenie, że kazdego oszukanego
    uznajesz za idiotę, bo przeciez mógł sie douczyc, doczytac, dodatkowo
    zabezpieczyć. I nawet wypowiadając sie merytorycznie, nie potrafisz sobie
    odmówić wrzucenia takiego określenia do swoich wypowiedzi.
    Takie odnosze wrażenie, czytając Twoje wypowiedzi na usenecie i jeżeli to
    jest przestepstwo - cóż, przyjdzie odpowiedziec.

    Cięzko bedzie mi udawac, ze jestes najkulturalniejszym uzytkownikiem
    usenetu.
    Ale jak bedzie trzeba bo prawo wymaga...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 86. Data: 2013-09-05 12:11:00
    Od: ML <...@...c>

    W dniu 2013-09-05 11:00, Paweł pisze:

    > Nie sugeruje tego w jednej jedynej grupie są ssl , hasła sms , token
    > oraz hasła papierowe. Z tym wyjątkiem , że dwie ostatnie opcje jednak
    > trzeba wykraść fizycznie że tak powiem.

    Jeśli haker przejmie kontrolę nad komputerem / telefonem użytkownika
    banku, to nie trzeba. Wystarczy że zaprezentuje użytkownikowi
    spreparowaną stronę banku zamiast prawdziwej. Użytkownik na fałszywej
    stronie spróbuje dokonać przelewu na konto X i wpisze hasło z tokena, a
    trojan w tle tymczasem dokona zamiast tego przelewu na inne konto,
    używając hasła wprowadzonego przez użytkownika. Jest z tym trochę więcej
    zachodu, ale jest to możliwe. Chyba że token jakoś weryfikuje numer konta.

  • 87. Data: 2013-09-05 12:12:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 12:00, Budzik pisze:

> [...]
    > nie dosłownie kazda) to dokładnie takie mam wrażenie, że kazdego oszukanego
    > uznajesz za idiotę, bo przeciez mógł sie douczyc, doczytac, dodatkowo

    Wrażenie możesz mieć dowolne głupie.

    Ale nie masz prawa wypowiadać się w moim imieniu. Tylko w swoim.

    Dociera to wreszcie do ciebie, durny dzwońcu?

    Ja np. mogę mieć wrażenie, że jesteś niedorozwiniętym umysłowo pacjentem
    szpitala psychiatrycznego.

    Ba, mam nawet pełne prawo stwierdzić, że sprawiasz na mnie takie
    wrażenie - bo to jest wyrażenie mojej subiektywnej opinii.

    Ale czym innym będzie jeśli będę głosił wszem i wobec, że widziałem
    ciebie zabieranego do szpitala i że widziałem twoje papiery świadczące o
    twoim medycznie stwierdzonym niedorozwoju umysłowym.

  • 88. Data: 2013-09-05 12:14:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > To złóż zawiadomienie do prokuratury.
    > Znów - prokuratura nie będzie mnie długo szukała - zgłosze sie od razu.

    Procedury mogą trwać nawet rok (tak jak mi trwają z tą mendą p47).

    Dlaczego utrudniasz? Boisz się sprawiedliwości?

  • 89. Data: 2013-09-05 12:40:44
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-05 12:11, ML pisze:

> [...]
    > zachodu, ale jest to możliwe. Chyba że token jakoś weryfikuje numer konta.

    Reasumując nie ma do końca skutecznej metody korzystania z bankowości
    internetowej. Wiadomo najsłabszym ogniwem będzie człowiek.
    Tylko tradycyjna metoda idziemy do banku robimy przelew i do widzenia.

  • 90. Data: 2013-09-05 12:47:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 12:40, Paweł pisze:

    > Reasumując nie ma do końca skutecznej metody korzystania z bankowości
    > internetowej. Wiadomo najsłabszym ogniwem będzie człowiek.

    Ależ jest. Pod warunkiem że ów człowiek wie co robi.

    Np. jedna z prostych metod to używanie systemów z dobrą separacją
    użytkowników i posiadanie na nim osobnego konta z którego wchodzi się do
    banku/banków i innych zaufanych miejsc.

    No i sprawdzanie w przeglądarce wyświetlanego certyfikatu strony.