  • 71. Data: 2013-09-05 03:18:42
    Temat: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-04 11:32, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail pawelpmalpa@o2kropkapl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Niestety nie od Andrzeja.
    > Dla Andrzeja każdy oszukany czy okradziony to debil i oferma.

    Dziwisz się? -wszak w środowisku kryminalistów powszechna jest postawa:
    "skroić frajera,- sam sobie winien"

  • 72. Data: 2013-09-05 03:29:12
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-05 03:16, p47 pisze:

> [...]
    > jednego odbiorcy nie jest zwykłą, rutynową praktyką, że co najmniej to
    > może wskazywać na próbę oszustwa , a zatem powinien podjąć kroki (z
    > należytej, profesjonalnej ostrożności) które mogłyby tę NIETYPOWĄ
    > sytuację wyjaśnić, zweryfikować.
    > Jesli nic w tym kierunku nie zrobił, to nie zabezpiecza w oczekiwanym (a
    > MZ wymaganym) stopniu interesu klientów i nie zachował się w sposób,
    > jaki klient może od profesjonalnej instytucji zaufania publicznego
    > oczekiwać, a więc powinien ponieść konsekwencje tego swojego zaniedbania.

    Uzupełniając konkretami:
    1. napisać pismo do banku żądające wyrównania strat
    2. zgłosić przestępstwo na policję, -koniecznie!
    3. zgłosić sprawę np. w formie odpisów pkt 1 i 2) do KNF,- wprawdzie
    niby nic bezpośrednio do rzeczy nie mają, ale nie do konca, no i nie
    zaszkodzi,- to dźwignia na bank, ze KNF powiadomiona, ze nie zabezpiecza
    interesów klientów
    4. w razie obstrukcji banku skarga do rzecznika praw klientów banku (czy
    jak to się nazywa oficjanie),
    5. na końcu arbitraż lub sąd powszechny

  • 73. Data: 2013-09-05 08:23:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 03:18, p47 pisze:

    > Dziwisz się? -wszak w środowisku kryminalistów powszechna jest postawa:
    > "skroić frajera,- sam sobie winien"

    Napisał poszukiwany przez prokuraturę zdrajca, oszczerca i gówno w
    błyszczącym dresie.

  • 74. Data: 2013-09-05 08:28:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 01:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Andrzeju, ja sie nie ukrywam.
    > Bedzie potrzeba, sąd znajdzie mnie bez problemu.
    > Ale - po co miałby mnie szukać?
    > Wyrażenie opinii własnej, ze jestes zwyczajnie niekulturalny łamie jakieś
    > prawo?

    Ty, kłamco, nie wyraziłeś swojej opinii.

    Ty, oszczerco, wypowiedziałeś się w moim imieniu, że każdą ofiarę
    oszustwa lub kradzieży uważam za debila i ofermę.

    A jest to taka sama prawda, jak to, że ty masz ochotę "przelecieć" każde
    dziecko, jakie wpadnie ci w oko.

  • 75. Data: 2013-09-05 08:39:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2013 19:22, z pisze:

    > A później się młodzież zniechęca do czytania pyskówek starych zgredów i
    > instaluje co im bank każe w smsie. ;-)

    Pyskówkę to zaczął dzwoniec - od pomówień.

    A teraz ten zdrajca, oszust i naciągacz "p47" się dorzuca. Swoją drogą
    przydałby się przepis, że do działania w internecie potrzebny jest
    indywidualny klucz, żeby można było zaciągnąć takiego śmiecia prosto do
    sądu, zamiast zawracać głowę prokuraturze (bo to się
    ciąąąąąąąąąąąąąąąąąąągnie)

    > Przemyśl jeszcze podejście. Więcej marchewki, mniej kija dla równowagi.

    Alternatywa: zły policjant, dobry policjant ;->

    > PS. A tak swoją drogą. Jak już kiedyś się przemogę i zanabędę smartfona
    > z Androidem to czy takie "robactwo" może się samo zainstalować? Są już
    > jakieś antywirusy? Zakładam że jestem ostrożny czasem do przesady.

    Antywirusy niby są, ale generalnie nie mam zaufania do Androida. Niby
    jest to oparte na linuxie, ale Google ma pewną tendencję do celowego
    robienia dziur dla wywiadu - w sumie jak dla mnie Google jest dobre
    tylko jako wyszukiwarka.

    Nokia była niezła, ale teraz przejął ją mikrosyf.

  • 76. Data: 2013-09-05 09:10:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, p47 wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie mogę bowiem zgodzić się z takim twoim zwalaniem winy na poszkodowanego
    > i zwalnianiem z odpowiedzialności banku.

    Napisz wyraźnie, czy odnosisz się do "kradzieży wirusowej" ogólnie
    czy konkretnego przypadku z wątku.
    Bo IMO to są dwie zupełnie różne rzeczy, a w pierwszej części postu
    dość mocno generalizujesz.

> [...]
    > przelewów z częstotliwością co minutę do jednego odbiorcy nie jest zwykłą,

    Zgoda.
    Z tym, że jest to chyba JEDYNY punkt zaczepienia dający się wskazać
    jako "brak staranności" ze strony banku.

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2013-09-05 09:40:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > indywidualny klucz, żeby można było zaciągnąć takiego śmiecia prosto do
    > sądu, zamiast zawracać głowę prokuraturze (bo to się

    Załóz sprawe, wyslij mi na maila, potrzebne infromacje, zgłosze sie
    natychmiast osobiscie do sądu.
    Nic nie bedzie trwało dłużej niz wysłanie listu.

    O co jestem oskarżony? Ze nazwałem brak kultury brakiem kultury?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 78. Data: 2013-09-05 09:46:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2013 09:40, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Załóz sprawe, wyslij mi na maila, potrzebne infromacje, zgłosze sie

    Nie mogę złożyć prywatnego aktu oskarżenia bez danych oskarżonego.

    Nie udawaj, że nie wiesz, kłamco.

    > natychmiast osobiscie do sądu.
    > Nic nie bedzie trwało dłużej niz wysłanie listu.
    >
    > O co jestem oskarżony? Ze nazwałem brak kultury brakiem kultury?

    Ponownie, kłamco: twoje subiektywne opinie mam w nosie.

    Natomiast masz odszczekać swoje oszczerstwa w postaci wypowiadania się w
    moim imieniu, że niby każda ofiara oszustwa lub kradzieży to dla mnie
    idiota.

  • 79. Data: 2013-09-05 11:00:52
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    > Ja poproszę większymi literami.
    > Tak żeby można się równie jasno przyczepić jakby co ;)
    >
    > Czy Ty może sugerujesz, że w jednej grupie są SSL i hasła SMS,
    > zaś hasła papierowe tudzież Nokia 3310 (jako mniemam, telefon
    > równie zacofany co mój :D) dajesz do PRZECIWNEJ?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Witaj.
    Nie sugeruje tego w jednej jedynej grupie są ssl , hasła sms , token
    oraz hasła papierowe. Z tym wyjątkiem , że dwie ostatnie opcje jednak
    trzeba wykraść fizycznie że tak powiem. Bo zdalnie to cracer sobie może
    co najwyżej popatrzeć na konto na które się włamie. Poza tym nie znam
    się dokładnie na zabezpieczeniach bankowych. Słyszałem, że niektóre
    banki stosują zabezpieczenie typu tylko jeden komputer i jeden adres ip
    na który użytkownik może się zalogować i zrobić przelew. Jest tego
    trochę...

  • 80. Data: 2013-09-05 11:02:13
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-04 20:42, Bożydar pisze: