  • 101. Data: 2013-09-05 16:22:29
    Temat: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-05 13:42, Paweł pisze:

> [...]
    > Citadel lub Zitmo o którym bank 'nazwa banku' informował klientów już
    > wcześniej wystawiając stosowny komunikat na stronie itd.
    > W związku z zaistniałą sytuacją powinien Pan skierować sprawę na policje
    > o podejrzeniu popełnienia przestępstwa jako osoba poszkodowana. Dowód
    > przestępstwa czyli zainstalowane złośliwe oprogramowanie dzięki któremu
    > doszło do włamania na Pana rachunek znajduje się na komputerze na którym
    > dokonywał Pan logowania.
    > W przedmiotowej sprawie nie mamy informacji , że doszło do złamania
    > zabezpieczeń stosowanych do ochrony serwera banku 'nazwa banku'"

    Tu nie chodzi o podejrzenie złamania zabezpieczeń serwera banku, ale o
    MZ nie dochowanie przez bank należytej staranności w działaniach, w
    zabezpieczaniu pieniędzy klienta, staranności spodziewanej i wymaganej
    od profesjonalnej instytucji zaufania społecznego!

  • 102. Data: 2013-09-05 16:26:45
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-05 16:22, p47 pisze:

> [...]
    > zabezpieczaniu pieniędzy klienta, staranności spodziewanej i wymaganej
    > od profesjonalnej instytucji zaufania społecznego!

    Dokładnie to rozumiem ponieważ przelewy w ilości 50 sztuk po 1k każdy w
    odstępie co dwie , trzy minuty bank powinien uznać co najmniej
    podejrzanymi i zadzwonić do klienta tudzież zablokować konto do
    wyjaśnienia a przelewy wykonywane były między godzinami 15 a 17.

  • 103. Data: 2013-09-05 16:55:08
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-05 16:26, Paweł pisze:

> [...]
    > podejrzanymi i zadzwonić do klienta tudzież zablokować konto do
    > wyjaśnienia a przelewy wykonywane były między godzinami 15 a 17.

    Moje wcześniej napisane podpowiedzi odnośnie konkretnego działania mogę
    jeszcze uzupełnić sugestią starannego przeczytania (wiem, ze to nic
    przyjemnego:-) ustaw o bankowości i wychwycenie w nich wszystkich!
    ustępów o konieczności zapewnienia przez bank bezpieczeństwa funduszom
    powierzonych mu przez klientów, o nalezytej staranności w działaniu itp..
    Właśnie te punkty musisz podkreślić w swoim korespondencyjnym żądaniu
    wyrównania strat, bo tam (a i później w ewentualnym pozwie) będziesz
    musieć wskazać konkretny przepis(-y), które bank złamał swoją
    niefrasobliwością.
    Nie zaszkodzi tez zagrozić bankowi nagłośnieniem sprawy w mediach pt.
    "jak bank X realizuje hasło-"twoje pieniądze są u nas bezpieczne"

  • 104. Data: 2013-09-05 16:56:33
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > [...]
    >
    > Napisz wyraźnie, czy odnosisz się do "kradzieży wirusowej" ogólnie
    > czy konkretnego przypadku z wątku.
    > Bo IMO to są dwie zupełnie różne rzeczy, a w pierwszej części postu
    > dość mocno generalizujesz.

    Odnoszę się oczywiście do tego przypadku, a w szczególności do
    beztroskiego wypłacania (przelewania) 50 razy w odstępie 1 minuty.
    Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli zarzucając mi, że
    "generalizuję";- przypominałem jedynie, że od banków, jako instytucji
    profesjonalnej, wyposażonej w większe uprawnienia i wiedzę finansową od
    szeregowego obywatela można i należy więcej wymagać i że zatem bank
    winien w swoich działaniach powinien działać ze szczególną starannością,
    tym bardziej, że jak sam to w piśmie przyznał znał on niebezpieczeństwa
    wypływające z istnienia zastosowanego tu wirusa, a więc znał też modus
    operandi stosujących go przestępców.
    Te ogólne uwagi to przecież podstawa analizy,- od rozważań ogólnych do
    do rozpatrzenia pojedyńczego przypadku;-)

    > Zgoda.
    > Z tym, że jest to chyba JEDYNY punkt zaczepienia dający się wskazać
    > jako "brak staranności" ze strony banku.

    Owszem, na nic innego nie zwracam uwagi, nie twierdzę, ze sprawa jest
    banalnie łatwa do wygrania i że bank nie będzie się bronić, ale też MZ
    jego zaniedbanie jest niewątpliwe i nie można się zatem zgodzić z
    postawą wiadomego grupowego przestępcy, który oczywiście , jak to
    przyjęte w jego milieu, potrafi tylko naśmiewać się z ofiary, że dał się
    "skroić".

  • 105. Data: 2013-09-05 17:08:04
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2013-09-05 12:11, ML pisze:

    > Użytkownik na fałszywej
    > stronie spróbuje dokonać przelewu na konto X i wpisze hasło z tokena, a
    > trojan w tle tymczasem dokona zamiast tego przelewu na inne konto,
    > używając hasła wprowadzonego przez użytkownika. Jest z tym trochę więcej
    > zachodu, ale jest to możliwe. Chyba że token jakoś weryfikuje numer konta.

    "Zapytanie" do tokena składa się z kilku wybranych cyfr z numeru konta,
    na który robiony jest przelew. Tak przynajmniej jest w BZWBK.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 106. Data: 2013-09-05 17:36:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Mi nie dziękuj. Ja za twoją głupotą nie stoję.

    > 4 września, 11:32:
    > "Dla Andrzeja każdy oszukany czy okradziony to debil i oferma."

    To jest moja opinia.
    Nie mam do niej prawa?

    > Cóż, tak samo jak dla ciebie każde dziecko to obiekt seksualny.

    Zacczynam sie obawiać o Twoje preferencje seksualne...

    > [ciach]

    > Patrz wyżej.
    >
    > Czyżbyś teraz się chciał tłumaczyć twoimi problemami językowymi?
    > Widocznymi m.in. kiedy nie odróżniasz słowa "Ziemia" (planeta) od słowa
    > "ziemia" (podłoże, gleba).

    Nie Andrzeju, moim zdaniem przedkładasz niewątpliwą umiejętnośc czepiania
    sie "słówek" od rozumienia tego co sie do Ciebie pisze.
    Niewątpliwie wiedziałeś, ze chodzi mi o planete ale jednak postanowiłes
    wykorzystać ortografa.
    Cóz, mozna i tak dyskutowac tlyko to do niczego nie prowadzi.

    EOT.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 107. Data: 2013-09-05 17:36:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > No to może żeby zaoszczędzić czasu przejedziesz się na komisariat,
    > spotkamy się tam i wylegitymujesz się w obecności funkcjonariusza.
    >
    > Spiszę sobie swoje dane i nie będę musiał czekać pół roku na zakończenie
    > czynności przez prokuraturę.

    ROTFL
    Może jeszcze numer rachunku?
    Jak ci bardzo zalezy to poczekasz.
    Przed słuzbami nie mam zamiaru sie ukrywac, natomiast nie podejrzewam
    odczuwania "przyjemnosci" spotkania Ciebie. Do niczego mi to w zyciu nie
    potrzebne.

    Ale skoro Tobie potrzebne - pisz, zgłosze sie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 108. Data: 2013-09-05 17:49:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Jak widzisz możliwość ubezpieczenia się od zdarzenia nie powodującego
    > szkody?

    > Co w tym nietypowego?

    bop zwykle trzeba podać kwotę... ;-)

  • 109. Data: 2013-09-05 18:09:29
    Od: ML <...@...c>

    W dniu 2013-09-05 17:08, Kviat pisze:

    > "Zapytanie" do tokena składa się z kilku wybranych cyfr z numeru konta,
    > na który robiony jest przelew. Tak przynajmniej jest w BZWBK.

    Ja też mam taki, ale np. moja matka ma token z innego banku (nie wiem
    jaki), który tylko wyświetla cyfry do wpisania, co jakiś czas się
    zmieniają. Chyba podobnie jest z jednorazowymi hasłami na papierze.

  • 110. Data: 2013-09-05 19:12:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.09.2013 16:26, Paweł pisze:

> [...]
    > podejrzanymi i zadzwonić do klienta tudzież zablokować konto do
    > wyjaśnienia a przelewy wykonywane były między godzinami 15 a 17.

    A potem mieć awanturę od klienta, że jakiś biznes się nie udał, bo mu
    bank samowolnie coś zablokował, a telefon był wyłączony?