  • 11. Data: 2008-10-02 23:32:34
    Temat: Re: Włamanie do komputera
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czytaj uważnie, co piszę.
    >
    > Nie jest to włamanie, bo nie przełamuje żadnych zabezpieczeń.
    >
    > A i klucze uzyskał od osoby upoważnionej (siebie).

    Ale mial "zdac" klucze. Tak jak ciec, ktory zostal zwolniony, ma oddac
    klucze. Jesli sobie dorobil wlasne i wlazi noca na teren gdzie juz nei
    pracuje to co to niby jest?

  • 12. Data: 2008-10-02 23:33:54
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie. Wchodzi przez drzwi od zaplecza, do których nadal ma klucze i
    > zamków nikt tam nie wymienił.

    Nikt nie musi wymieniac zamkow. To ciec ma oddac klucze. A jak sobie
    wejdzie dorobionymi "wlasnymi" kluczami to tak jakby wszedl z lomem.

    > Fakt.
    >
    > Teraz kwestia udowodnienia.

    Niech sie nowy admin wykaze ;)

  • 13. Data: 2008-10-03 00:32:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Nikt nie musi wymieniac zamkow. To ciec ma oddac klucze. A jak sobie
    > wejdzie dorobionymi "wlasnymi" kluczami to tak jakby wszedl z lomem.

    Ale on nie miał dorobionych, tylko własne.

    I nie miało miejsca przełamywanie żadnych zabezpieczeń - bo ich dla
    niego de facto nie było.

  • 14. Data: 2008-10-03 00:34:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Ale mial "zdac" klucze. Tak jak ciec, ktory zostal zwolniony, ma oddac
    > klucze. Jesli sobie dorobil wlasne i wlazi noca na teren gdzie juz nei
    > pracuje to co to niby jest?

    A jak nie odda tych, co miał, to co mu zrobisz?

    Włazić nie może, ale włamania też nie popełnia.

    I o ile w przypadku fizycznych kluczy można go ewentualnie (jak umowa
    była dobrze sformułowana) obciążyć kosztami wymiany, gdyby ich nie
    oddał, to w tym przypadku przede wszystkich wywaliłbym nowego
    administratora, ponieważ pierwsza rzecz, jaką powinien zrobić, to
    zmienić hasła i usunąć nieznanych użytkowników.

  • 15. Data: 2008-10-03 07:40:55
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 03 Oct 2008 01:33:54 +0200, Marian napisał(a):

    > Nikt nie musi wymieniac zamkow. To ciec ma oddac klucze. A jak sobie
    > wejdzie dorobionymi "wlasnymi" kluczami to tak jakby wszedl z lomem.

    W aktualnym KK nie ma (chyba) nic o uzyskiwaniu dostępu do systemu
    komputerowego i sieci w sposób inny niż poprzez przełamywanie zabezpieczeń.
    Tutaj nie nastąpiło przełamanie...
    W propozycji nowelizacji jest dołożone coś w ten deseń - kto nie będąc
    uprawnionym uzyskuje dostęp podlega karze...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 16. Data: 2008-10-03 07:58:42
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A jak nie odda tych, co miał, to co mu zrobisz?
    >
    > Włazić nie może, ale włamania też nie popełnia.

    Ale moze niszczyc dane w systemie teleinformatycznym. Wiec jesli
    cokolwiek zmienia na serwerze to jzu pod to moze podpasc. Jak nei pomoze
    perswazja (no i nowy admin) to moze po prosrtu do pana admina naslac
    smutnych policjantow - zeby sobie przemyslal przez 48 godzin swoje
    postepowanie ;)

> [...]
    > administratora, ponieważ pierwsza rzecz, jaką powinien zrobić, to
    > zmienić hasła i usunąć nieznanych użytkowników.

    Albo zatrudnic konsultanta - dobrego admina i - kosztami obciazyc
    kolesia co byl adminem a ciagle wchodzi. Bo czemu nie. Dotkliwa kara by
    to byla...

  • 17. Data: 2008-10-03 07:59:27
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale on nie miał dorobionych, tylko własne.

    Nie wlasne, tylko firmowe.

  • 18. Data: 2008-10-03 09:10:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Nie wlasne, tylko firmowe.

    Tak czy inaczej te, które otrzymał od osoby uprawnionej. Potem niczego
    nie podrabiał, więc nie ma "przełamywania zabezpieczeń".

  • 19. Data: 2008-10-03 09:24:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Ale moze niszczyc dane w systemie teleinformatycznym. Wiec jesli
    > cokolwiek zmienia na serwerze to jzu pod to moze podpasc.

    Nie, jeśli przez "cokolwiek" rozumiesz np. dziennik logowania. Albo jego
    własne pliki na jego własnym koncie.

    > Jak nei pomoze
    > perswazja (no i nowy admin) to moze po prosrtu do pana admina naslac
    > smutnych policjantow - zeby sobie przemyslal przez 48 godzin swoje
    > postepowanie ;)

    Myślisz, że policjanci nie mają lepszych rzeczy do roboty niż straszenie
    człowieka, bo komuś się nie chciało zmienić hasła?

    > Albo zatrudnic konsultanta - dobrego admina i - kosztami obciazyc
    > kolesia co byl adminem a ciagle wchodzi. Bo czemu nie. Dotkliwa kara by
    > to byla...

    Przypuszczam, że sąd uświadomiony przez biegłego, nie uznałby takich
    kosztów, bo oczywiste będzie, że to celowe, złośliwe działanie w celu
    wyprodukowania niepotrzebnych kosztów.

  • 20. Data: 2008-10-03 11:08:52
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:pv4hr5-fsi.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie, jeśli przez "cokolwiek" rozumiesz np. dziennik logowania.

    Jeśli chodzi Ci o automatyczne zapisy systemu operacyjnego,
    to są to czynności komputera samego, a nie ex-admina.
    Jeśli zaś to ów nieproszony gość "ręcznie" zmienia treść
    dziennika (czyli fałszuje dane systemowe, np. by ukryć
    niektóre swoje wizyty) to jak najbardziej zakwalifikuje
    się to jako niszczenie danych.

    > Albo jego własne pliki na jego własnym koncie.

    Ten termin był tu wielokrotnie wałkowany przy innej
    okazji (korespondencji). O ile pamiętam przeważają głosy,
    że na służbowym komputerze nie ma własnych plików.
    Prywatne pliki ma się na prywatnym komputerze w domu.

    Maciek