  • 11. Data: 2005-08-09 08:24:54
    Temat: Re: Wlamanie do auta na strzezonym parkingu
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > O tym, że parking jest strzeżony świadczy wyraźne oznaczenie tego parkingu
    > jako strzeżonego

    to tak

    albo ulokowanie na jego terenie urządzeń, które pozwalają
    > na ocenę, że samochody są cały czas pilnowane przez obsługę parkingu,

    a to jest bzdura.

    P.

  • 12. Data: 2005-08-09 12:17:08
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2005 10:24:54 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > albo ulokowanie na jego terenie urządzeń, które pozwalają
    >

    > a to jest bzdura.

    Mozesz rozwinac? Zgodnie bowiem z tym, co przytoczylem, o tym, czy parking
    jest strzezony czy nie - decyduje nie np. fakt wystawienia faktury tylko na
    wynajecie miejsca parkingowego - ale to o czym pisalem.
    Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 7 kwietnia 1998 r., sygn. akt I ACa
    71/98.

  • 13. Data: 2005-08-09 13:29:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wynajecie miejsca parkingowego - ale to o czym pisalem.
    > Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 7 kwietnia 1998 r., sygn. akt I ACa

    wyrok sadu to interpretacja kilku osob, nic wiecej.

    Czy jezeli na osiedlu pojawia sie ochroniarze to zonacza ze odpowiadaja za
    skradzione auta?
    (zaloezeni ze pojawienie sie ochorniarzy to dobra wola prezesa)

    P.

  • 14. Data: 2005-08-09 13:39:59
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2005 15:29:06 +0200, Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > skradzione auta?
    > (zaloezeni ze pojawienie sie ochorniarzy to dobra wola prezesa)

    Ale tu sytuacja wydaje mi sie nieco inna - oddajesz auto na parking
    kontrolowany przez ochroniarzy, auta sa ewidencjonowane - plakietki. W tej
    sytuacji mozna oczekiwac chyba czegos wiecej niz tylko interpretacji
    "postaw sobie auto, a potem niech sie dzieje co chce". Wyrok sadu, ktory
    przytoczylem, jakkolwiek nie jest "jedynie slusznym prawem w tej sprawie"
    potwierdza, ze podobny poglad w tej sprawie mialy inne osoby - co nie
    znaczy, ze wyroki w podobnych sprawach musza byc automatycznie takie same.

    Czy mozna by zrobic "akcje uswiadamiajaca" poprzez wydruk ulotki o tresci
    mniej wiecej: "Placisz za miejsce, nie za strzezenie - w razie kradziezy
    auta ten parking za nic nie odpowiada, nie oczekuj, ze Twoje auto bedzie na
    nim strzezone i ze otrzymasz rekompensate w razie uszkodzenia lub
    kradziezy" oraz rozdanie ich osobom opuszczajacym parking? Czy za takie
    postepowanie grozila by jakas kara?

  • 15. Data: 2005-08-09 14:04:37
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale tu sytuacja wydaje mi sie nieco inna - oddajesz auto na parking
    > kontrolowany przez ochroniarzy, auta sa ewidencjonowane - plakietki. W tej
    > sytuacji mozna oczekiwac chyba czegos wiecej niz tylko interpretacji

    Jezlei stawiasz auto na parkingu niesterzezonym (wtedy prawdopodobnie mniej
    platnym)
    to musisz sie liczyc z mozliwoscia
    utraty auta, placisz za miesjce parkingowe, a nie za ochrone. Wlasciciel aby
    zapoewnic
    wieksze bezpieczenstwo bezinteresowanie wynajal ochroniarzy aby w jak
    najwiekszym stopniu
    zmniejszyc kradzieze.

> [...]
    > nim strzezone i ze otrzymasz rekompensate w razie uszkodzenia lub
    > kradziezy" oraz rozdanie ich osobom opuszczajacym parking? Czy za takie

    a czmeu mialaby grozic?

    logicznym sie dla mnie wydaje nieodpowiadanie za samochod w przpadku
    niestrzezonego parkuingu
    od tego sa ubezpieczalnie, a do lapania zlodziei policja. Chyba ze
    wlasciciel jasno stawia sprawe, zostaw samochod a ja go polinuje
    "Strzerzony parking". Wowczas biuore na siebie pelna odpowiedzialnosc a
    ubezpieczalnia po wyplacie odszkodowania zwroci sie do mnie
    po jego zwrot,.

    P.

    P.

  • 16. Data: 2005-08-09 14:06:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    ps.
    czy jezeli pozwolisz sadiadowi stawiac swoj samochod przed twoim domem za
    odpowiednia oplata
    to wrazi ejego kradziezy ty odpowiadasz? Logicznym jest ze nie,

  • 17. Data: 2005-08-12 17:57:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Max napisał(a):
    > Motywuje to tym, ze na fakturze za parking widnieje informacja, ze nie
    > ponosza odpowiedzialnosci za takie rzeczy.

    pomijając wszystko co pisali inni - informacja na fakturze, wystawianej
    siłą rzeczy już po zawarciu, a nawet zrealizowaniu umowy, niezbyt
    pozwala ustalić treść umowy; nawet jeśli odpowiedzialność miałaby zostać
    wyłączona, to musiałoby to zostać podane do wiadomości konsumenta
    (zapewne) przed zawarciem umowy

    KG

  • 18. Data: 2005-08-12 17:58:28
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
    > Doładnie tak. Gratuluję i cieszę się, że są jeszcze inni z kórymi można
    > podyskutować gdyż nie obce są im zagadnienia prawne , bowiem w znacznej
    > większości w tej grupie wypowiedzi sprowadzają sie do generalnego ble,ble ,
    > ble

    cytowanie orzeczeń to nie dyskusja ;))
    mam prośbę - odpowiadając wycinaj zbędne rzeczy

    KG

  • 19. Data: 2005-08-12 17:58:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
    > Odpowiedż na powyższe jest jednocześnie odpowiedziuą dot. kradzieży na
    > parkingu płatnym- podkreślam jeszcze raz - płatnym

    sama odpłatność nie decyduje o odpowiedzialności

    KG