  • 101. Data: 2022-12-12 20:01:04
    Temat: Re: Włączenie LGBT+ jest obowiązkiem każdego pracownika IKEA
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 12.12.2022 o 18:13, J.F pisze:

    > Ale kto powiedzial, ze ma takie osobiste przekonania?

    Zacytował ten fragment, bo się z nim nie zgadzał?

    > O ile pamietam, to on tylko napisal, ze nie czuje sie w obowiazku
    > "włączyc LGBT". Plus cytat z Biblii.

    To źle pamiętasz.
    https://www.money.pl/gospodarka/ikea-zwalnia-pracown
    ika-za-cytowanie-biblii-dotarlismy-do-pelnych-wpisow
    -z-wewnetrznego-forum-firmy-6397818732758657a.html

    > "Koleś" tam pracowal wiele lat i jakos nikogo nie wieszal, tylko był
    > cenionym pracownikiem :-)

    No. Należałoby go jeszcze pochwalić za tolerancję.
    Łaskawca mógł karać śmiercią, ale był tolerancyjny i nie karał.

    Ja pierdolę...

    > A z kolei kierowniczka/zarząd ma wdrukowane zwalnianie mniej
    > tolerancyjnych - czyz to nie jest karygodne ? :-P

    Bo widzisz, normalni ludzie nie potrzebują zakazów prawnych żeby nie
    wieszać kół młyńskich innym ludziom na szyi.
    Bo jakby się prawo zmieniło, jakby ten piękny kraj dzięki rządzącym stał
    się państwem wyznaniowym i w pracy miałbym pracownika, którego _tylko_
    prawo powstrzymuje od zabicia kogoś za np. odsłonięte włosy, to
    zdecydowanie wolałbym się pozbyć takiego "tolerancyjnego" pracownika
    żeby chronić pozostałych, w razie gdyby się kiedyś miało zmienić prawo.

    To całe pieprzenie na temat "tolerancji" dla osób homoseksualnych jest z
    gruntu podszyte fałszem i manipulacją.
    Skoro można twierdzić, że takie osoby powinny być _tolerowane_, że
    należy im się "tolerancja", bo "to nie ich wina przecież", że "tacy się
    urodzili" i tym podobne brednie, to tak samo można twierdzić, że osobom
    hetero należy się "tolerancja", bo "to nie ich wina przecież", że "tacy
    się urodzili"...

    Te wszystkie banialuki o "tolerancji", o jakiejś wydumanej wyższości,
    czy większej ważności osób hetero (bo jest nas więcej?) nad osobami
    homoseksualnymi, że tylko dlatego powinniśmy ich, gorszych przecież od
    nas _tolerować_, bo jesteśmy miłosierni, bo bóg jest przecież łaskawy i
    wybacza ludziom grzechy (czyli jednak to ich wina, że tacy są...), to
    tylko wdrukowywane ludziom od dzieciństwa kompleksy przywódców jakiejś
    grupy wyznaniowej i ich wyznawców.

    A ja się pytam, dlaczego w ogóle jakimś ludziom trzeba tłumaczyć, a
    wręcz prosić ich, żeby _tolerowali_ innych ludzi (i jeszcze im dziękować
    za to, że łaskawie są "tolerancyjni"...) tylko dlatego, bo mają inne
    preferencje seksualne? Tak jakby to była wina tych ludzi...

    https://oko.press/7-toksycznych-tresci-wychowania-ka
    tolickiego-krzywda-ktora-boli-tak-ze-rozpieprza-od-s
    rodka

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 102. Data: 2022-12-12 20:58:48
    Temat: Re: Włączenie LGBT+ jest obowiązkiem każdego pracownika IKEA v. "Mowa Nienawiść" świętych ksiąg Judaizmu i Chrześcijaństwa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    ika-za-cytowanie-biblii-dotarlismy-do-pelnych-wpisow
    -z-wewnetrznego-forum-firmy-6397818732758657a.html

    Nie mógł go zacytować w ramach choćby "polemicznej przesady"?
    Podkreślenia że tak daleko sam się nie posunie ale od takich
    wpisów *w Starym Testamencie* do "pełnej akceptacji" przejść trudno
    jak ktoś to traktuje Pismo *Święte* poważnie i niewybiórczo.

    Jak chcesz lecieć po linii "Mowy Nienawiści *Judaizmu* i
    Chrześcijaństwo" to "Zmieścisz się śmiało" a ja cię powstrzymywać
    nie mam najmniejszego zamiaru, kop pod sobą dołek.

    --
    A. Filip

  • 103. Data: 2022-12-13 02:06:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-12, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    ika-za-cytowanie-biblii-dotarlismy-do-pelnych-wpisow
    -z-wewnetrznego-forum-firmy-6397818732758657a.html

    > Nie mógł go zacytować w ramach choćby "polemicznej przesady"?

    Jasne, że mógł, tylko ryzykował, że mu nie uwierzą, że to polemiczna
    przesada. Najwyraźniej jak raz nie miał opini wziętego erudyty.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2022-12-13 08:03:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 12.12.2022 o 20:58, A. Filip pisze:

    ika-za-cytowanie-biblii-dotarlismy-do-pelnych-wpisow
    -z-wewnetrznego-forum-firmy-6397818732758657a.html

    > Nie mógł go zacytować w ramach choćby "polemicznej przesady"?

    W ramach czego?
    W ramach "polemicznej przesady", to ty sobie możesz cytować fragmenty
    płaskoziemców w dyskusji o kształcie Ziemi.

    > Podkreślenia że tak daleko sam się nie posunie ale od takich
    > wpisów *w Starym Testamencie* do "pełnej akceptacji" przejść trudno
    > jak ktoś to traktuje Pismo *Święte* poważnie i niewybiórczo.

    Jakbyś jeszcze nauczył się pisać w języku polskim, to może byłbym w
    stanie zrozumieć o co ci chodzi. A skoro nie potrafisz, to będę się
    domyślał.

    Jak ktoś te pisma traktuje poważnie i niewybiórczo, to nie masz żadnej
    gwarancji, że się nie posunie. A wręcz przeciwnie, jest bardzo duże
    prawdopodobieństwo, że się jednak posunie. Możesz o tym poczytać zarówno
    w podręcznikach historii, jak i we współczesnych doniesieniach z państw
    wyznaniowych. I im bardziej traktuje je poważnie, tym większe
    prawdopodobieństwo.
    I nie tylko z państw wyznaniowych.
    https://oko.press/krucyfiksem-w-gardlo-media-katolic
    kie-promuja-egzorcyzmy
    A przynajmniej powszechnie nie nazywanych państwami wyznaniowymi, bo
    trudno uznać jakieś państwo jako niewyznaniowe, skoro można w nim
    legalnie torturować ludzi w imieniu jakiegoś bóstwa i żaden
    funkcjonariusz tego państwa sprawców tego procederu nie ściga i nie
    wsadza do pierdla.

    > Jak chcesz lecieć po linii "Mowy Nienawiści *Judaizmu* i
    > Chrześcijaństwo" to

    to jakbym chciał, to bym zamieścił cytaty z biblii.
    Ale nie chcę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 105. Data: 2022-12-13 20:17:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Dec 2022 20:01:04 +0100, Kviat wrote:

    > Zacytował ten fragment, bo się z nim nie zgadzał?

    A nie mogl?

    > To źle pamiętasz.
    > https://www.money.pl/gospodarka/ikea-zwalnia-pracown
    ika-za-cytowanie-biblii-dotarlismy-do-pelnych-wpisow
    -z-wewnetrznego-forum-firmy-6397818732758657a.html

    No to na osobiste przekonanie wygląda
    "Akceptacja i promowanie homoseksualizmu i innych dewiacji to sianie
    zgorszenia"

    Z obowiazkiem tez cos bylo, ale widac pózniej i "na gębę".
    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/pracown
    ik-ikea-zwolniony-za-krytyke-lgbt/pvxrc5y

    "Włączenie LGBT+ jest obowiązkiem każdego z nas". Innego zdania był
    jednak Tomasz K., wieloletni pracownik IKEA. - Poruszyło mnie to i
    wzburzyło, bo nie uważam, żeby to było moim obowiązkiem "

    > No. Należałoby go jeszcze pochwalić za tolerancję.
    > Łaskawca mógł karać śmiercią, ale był tolerancyjny i nie karał.
    > Ja pierdolę...

    W kazdym badz razie zadna skarga od klientow na pracownika nie
    wplynęła, zeby choc do klientow mowil "wy pedały".

    > Bo widzisz, normalni ludzie nie potrzebują zakazów prawnych żeby nie
    > wieszać kół młyńskich innym ludziom na szyi.

    Ale inni sa jeszcze bardziej wrazliwi

    "Rozumiem, że w naszej firmie osoba LGBT ma prawo wyrażać swoje
    poglądy i przekonania (jest wręcz do tego zachęcana) a katolik już
    nie? Fajna 'równość'" - napisał "Tomasz".

> [...]
    > zdecydowanie wolałbym się pozbyć takiego "tolerancyjnego" pracownika
    > żeby chronić pozostałych, w razie gdyby się kiedyś miało zmienić prawo.

    No ale tak to jest, ze prawo decyduje, bo inaczej to
    "jak Kali ukrasc krowę, to dobrze".

> [...]
    > urodzili" i tym podobne brednie, to tak samo można twierdzić, że osobom
    > hetero należy się "tolerancja", bo "to nie ich wina przecież", że "tacy

    A nie?

> [...]
    > wybacza ludziom grzechy (czyli jednak to ich wina, że tacy są...), to
    > tylko wdrukowywane ludziom od dzieciństwa kompleksy przywódców jakiejś

    A nie? Od zawsze byla mala grupa sprawująca władzę, ktora musiala
    wdrukowywac reszcie, ze ich wladza jest dobra :-)

> [...]
    > za to, że łaskawie są "tolerancyjni"...) tylko dlatego, bo mają inne
    > preferencje seksualne? Tak jakby to była wina tych ludzi...

    Powiedzialbym, ze cos jest w ludzkiej psychice, ze sie przeciw
    slabszym zwraca.
    A mniejszosci są słabsze. Nie tylko seksualne.

    No i co - powinnismy to wrodzone działanie szanowac, czy edukowac?
    Ale gdzie sie powinna konczyc tolerancja?

    > https://oko.press/7-toksycznych-tresci-wychowania-ka
    tolickiego-krzywda-ktora-boli-tak-ze-rozpieprza-od-s
    rodka

    Hm ...
    "To twoja wina, że tamten człowiek był torturowany. Nieważne, że masz
    siedem lat i nie miałeś szans zrobić niczego naprawdę złego.
    Popełniłeś zbrodnie, przez które komuś wbijali gwoździe w dłonie."

    A teraz zamien na "przez które tamtego Żyda pobili".
    Cygana, Murzyna, geja ... krotko ostrzyżonego, narodowca"

    "Rytuał spowiedzi wyrabia to poczucie winy od ósmego roku życia. Nagle
    raz w miesiącu należy poddać swoje życie szczegółowej analizie i
    wymyślić wszystko, co powinniśmy byli zrobić lepiej, posługując się
    szczegółowymi listami grzechów. "

    No ale to źle, czy dobrze? czy chodzi o:

    "Źródłem największego zła i nieczystości jest twoje własne ciało. Ten
    niepokój i obrzydzenie zostaje w wyuczonych odruchach na lata. "

    Ma kosciół katolicki jakies idee fix na punkcie masturbacji ... ale
    przeciez 8-latkom sie o tym nie mówi. Trzeba jakos zaowalowac.

    J.

  • 106. Data: 2022-12-13 23:46:58
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > No to na osobiste przekonanie wygląda
    > "Akceptacja i promowanie homoseksualizmu i innych dewiacji to sianie

    Moje osobiste przekonanie jest takie, że należy ciebie zabić i nie waham się
    tego wyrażać.

    Co ty na takie przekonania?

  • 107. Data: 2022-12-14 01:23:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jednak Tomasz K., wieloletni pracownik IKEA. - Poruszyło mnie to i
    > wzburzyło, bo nie uważam, żeby to było moim obowiązkiem "

    Czy taki obowiązek jest prawnie niedozwolony?

    > W kazdym badz razie zadna skarga od klientow na pracownika nie
    > wplynęła, zeby choc do klientow mowil "wy pedały".

    Jakby wpłynęła to byłoby raczej pozamiatane.

    > Ale inni sa jeszcze bardziej wrazliwi
    >
    > "Rozumiem, że w naszej firmie osoba LGBT ma prawo wyrażać swoje
    > poglądy i przekonania (jest wręcz do tego zachęcana) a katolik już
    > nie? Fajna 'równość'" - napisał "Tomasz".

    Problem jest taki, że żyjemy w pewnej społeczeństwie, której
    koegzystencja opiera się na pewnych uniwersalnych wartościach.
    "Włączenie LGBT+ jest obowiązkiem każdego z nas" Co to oznacza, bo chyba
    nie podejzewasz, że obowiązek sypiania z osobami przeciwnej płci lub
    toleracje na publiczne akty seksualne osób LGBT+? Oznacza to tylko tyle,
    że nalezy te osoby traktować jak każde inne. To są uniwersalne wartosci
    etyczne.

    Czy w firmie naszgo Tomasza osoby LGBT wyrażają swoje opinie, że hetero
    to dewianci, rudzi to debile i potworne zgorszenie, a kobiety zostały
    stworzone do pracy w kuchni, czego dowodem są krótsze stopy
    umozliwiające bliższe podejście do zlewu?

    Jakby osoby LGBT wygłaszały takie opinie to reakcja ikei byłaby (powinna
    być) inna niż w przypadku Tomasza?

    > No ale tak to jest, ze prawo decyduje, bo inaczej to
    > "jak Kali ukrasc krowę, to dobrze".

    MZ jesli wartosci, z którymi identyfifkuje się firma są operta na
    przyjetych wartościach społeczno-prawnych to może sobie nie zyczyć
    pracownika, który otwarcie manifestuje wartosci przeciwne. Co innego
    jakby zatrzymał je dla siebie, ale on postanowił zrobić z tego manifest,
    czyli de facto przeciwstawił sie polityce firmy.

    Czy bedac zadeklarowanym satanistą, otwarcie głoszącym satanistyczne
    poglądu podczas publicznych dyskusji na formum pracowniczym, a nawet i
    czytającym Harry Pottera, powinienem się dziwić, że mnie wyerdolą z
    Caritasu, czy też powinni mnie tolerować?

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2022-12-14 09:23:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-13-grudnia-2022 o 02:06, Marcin Debowski pisze:
    > Jasne, że mógł, tylko ryzykował, że mu nie uwierzą, że to polemiczna
    > przesada. Najwyraźniej jak raz nie miał opini wziętego erudyty.

    A gdzie się podziała wolność słowa?

    Tusk cytował wiersz o gałęzi i mu wolno

    Można nazwać prezydenta debilem. I to jest wolność słowa.

  • 109. Data: 2022-12-14 09:25:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-13-grudnia-2022 o 08:03, Kviat pisze:
    > Jak ktoś te pisma traktuje poważnie i niewybiórczo, to nie masz żadnej
    > gwarancji, że się nie posunie. A wręcz przeciwnie, jest bardzo duże
    > prawdopodobieństwo, że się jednak posunie.

    Łał. To ta brzydka baba co krzyczała na ulicach powinna siedzieć z
    fafnastu paragrafów

  • 110. Data: 2022-12-14 09:27:21
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-13-grudnia-2022 o 08:03, Kviat pisze:
    > to jakbym chciał, to bym zamieścił cytaty z biblii.
    > Ale nie chcę.

    I Twoje prawo.

    Dlaczego ikieja zabrania wyrażania swojego zdania stosując środki
    artystyczne czy tam cytaty?

    W jakiej ustawie prawie czy czymkolwiek jest takie zezwolenie zapisane?