  • 11. Data: 2012-11-14 20:37:47
    Temat: Re: Wkurzające biurowce i ochrona danych osobowych
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    > Nie ma czego ścigać :]
    > W odróżnieniu od aukcji na allegro (która zgodnie z regulaminem stanowi
    > wiążącą umowę), sklepy internetowe w regulaminach zastrzegają, że to
    > co widzisz na stronie NIE stanowi oferty.

    Jeśli dobrze pamiętam, takie zastrzeżenie jest klauzulą niedozwoloną.
    Pierwszy z brzegu link:
    http://datasec.pl/wazne-informacje/klauzule-niedozwo
    lone-w-regulaminach-sklepow

  • 12. Data: 2012-11-14 21:29:53
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:50a3ebdd$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dz.U. 1997 nr 114 poz. 740
    > Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
    >
    > rejestr osób odwiedzających słuzy prewencyjnie, jesli coś zginie, to mają
    > dane i mają grono osób w którym mozna szukać;
    > osobiście uważam, ze taki rejestr mija się z celem
    >
    > --
    > Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszaw
    a5.php

    Wracajac do tematu. Generalnie każdy, kto żąda danych innych niż imię i
    nazwisko musi mieć podstawę prawna takiego żądania lub naszą zgodę. Nie ma
    znaczenia czy to firma prywatna czy państwowa. Ty możesz odmówić podania
    pewnych informacji takich jak pesel tzw.ochroniarzowi. Kserowanie dowodu
    jest niedpouszczalną, niezgodna z prawem praktyką. Mamy do czynienia wtedy
    z nieadekwatnym przetwarzaniem danych osobowych. Można jeszcze zrozumieć
    okazanie dowodu w celu identyfikacji, jednak przetwarzanie danych z dowodu
    przez takie firmy bez podstawy prawnej jest niedopuszczalne. Przy
    najbliższej okazji pokaż dowód (nie dawaj do ręki "cieciowi). Jeśli będzie
    chciał spisać dane adresoe lub kserować dowód odmów i powołaj się na ustawę
    o ochronie danych osobowych. Jak by się stawiał to postarsz policją,
    prokuratorem lub GIODO i zarządaj telefonu do szefa firmy.
    Po pierwsze ty sam musisz być asertywny w tym zakresie. Polecem stronę GIODO
    i porady tam zawrte.

  • 13. Data: 2012-11-15 19:29:22
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 21:29:53 +0100, Piotr napisał(a):

    > Kserowanie dowodu
    > jest niedpouszczalną, niezgodna z prawem praktyką. Mamy do czynienia wtedy
    > z nieadekwatnym przetwarzaniem danych osobowych.

    w ambasadzie Nigerii kserują dowody osobiste i gromadzą

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/Kielce/index.php

  • 14. Data: 2012-11-15 19:33:35
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-15 19:29, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:

    > w ambasadzie Nigerii kserują dowody osobiste i gromadzą

    ale nie musisz tam wchodzić, przecież?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 15. Data: 2012-11-16 13:12:04
    Od: a...@p...onet.pl

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 19:34:25 UTC+1 użytkownik SQLwiel napisał:
> [...]

    Ambasada jest terytorium wydzielonym innego państwa, obowiązują tam o ile mi wiadomo
    przepisy z tegoż państwa.

    > ale nie musisz tam wchodzić, przecież?

    Dochodząc do absurdu można stwierdzić, że nie muszę wychodzić z domu ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 16. Data: 2012-11-16 13:40:27
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-16 13:12, a...@p...onet.pl pisze:

    > Ambasada jest terytorium wydzielonym innego państwa, obowiązują tam o ile mi
    wiadomo przepisy z tegoż państwa.

    Otóż to... :)

    > Dochodząc do absurdu można stwierdzić, że nie muszę wychodzić z domu ;)

    To żaden absurd.
    Ambasada korzysta ze szczególnego prawa (umowy), na których nasze
    "państwo" i Kraj ją gości.
    Jako obywatel Polski nie MUSISZ (Ty, ani nikt inny) iść po cokolwiek do
    ambasady Nigerii, aby nadal funkcjonować w tym (tj. "naszym")
    kraju/"państwie" w pełnym zakresie praw.

    Ambasada Nigerii ma prawo żądać np. okazania, że jest się obrzezanym,
    przed przekroczeniem ich progu. Ot - takie ich prawo.

    Dodam, że moim zdaniem JA mam takie samo prawo przed wpuszczeniem
    kogokolwiek do MOJEGO domu. To tylko to sq...ne "państwo" próbuje mnie
    tego prawa pozbawić.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 17. Data: 2012-11-18 19:19:00
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:50a53485$0$1314$65785112@news.neostrada.pl...

    > w ambasadzie Nigerii kserują dowody osobiste i gromadzą
    >
    > --
    > Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > http://foto.3mam.net/Kielce/index.php

    I co z tego wynika?