  • 71. Data: 2020-12-23 18:07:26
    Temat: Re: Wjeżdzanie w pieszych [protestacyjne wtargnięcie na jezdnie]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W wypadku procesu cywilnego, to już nie do końca tak działa. Kierowca
    > pozwie siedząca i to ona twierdząc, że miała do tego prawo bedzie
    > musiała to dowieść (art. 6 kc).

    Że niby co?

    "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne."

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2020-12-23 18:21:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 23.12.2020 o 14:56, J.F. pisze:

    >Czasem... być może. Ale sam przyznasz że coś jest na rzeczy - tego
    >mieszkania raczej policjanci nie podpalili.

    Raczej nie. Ale tu geneza jest znana - jakos tak napuscili w
    spoleczenstwie jednych na drugie, jedni zobaczyli transparent, chcieli
    go zniszczyc, trafili w co innego.

    Ot, zwykle ludzkie odruchy, tylko ciekaw jestem, kto im powiedzial, ze
    te Julki sa zle.
    Ksiadz w kosciele ?
    Oni tacy religijni ? Antyaborcyjni tak naprawde ?
    Seksu nie uprawiaja? Pedały ? :-)

    >Z tym empikiem to zdaje się, że nawiększą prowokacją policji było to
    >że po drugie stronie tej bramy stali.

    https://natemat.pl/326893,bitwa-pod-empikiem-z-lotu-
    ptaka-mswia-opublikowalo-nagranie-film#
    https://youtu.be/EjWm9RmIq6E

    Poczatek przegapil operator, nie wiadomo o co poszlo ...
    ale dziwnie to wyglada ... moze po prostu - jest napierdalanka, jest
    fun ... przynajmniej dla niektorych.
    Ale Empik to niech lepiej pancerne szyby kupi :-)

    >Myślę, że z tego samego powodu co kodowcy jacyś spokojniejsi byli za
    >kadencji peło;) Po prostu jak rządzą przeciwnicy polityczni to i
    >demonstracje robią się "mocniejsze".

    Ale co by nie mowic, to za peło policja zawsze miala jakis problem z
    narodowcami, przyszedl PiS i problemy znikly.
    Az do tego roku ...

    >Furgonetkę tvn te podpalili. Ale skoro próbujemy porówywać, to daj
    >linka jak julki chociażby drzewo od tyłu sadzą. Bo umówmy się - jakby
    >takie nagranie było to by je w kółko w tvpis puszczali. Więc jednak
    >słabo porównywalne są te imprezy.

    Widac julki kiepsko sie bija, bo wcale az takie pokojowe to pewnie nie
    sa :-)

    >Tak jak pisałem - u nas przyzwyczajeni jesteśmy. Wszyscy do nas
    >wpadają protestować. Co więcej - zaryzykuję (bo nie mam dowodów)
    >stwierdzenie że generalnie wygląda na to że większość mieszkańcow
    >stolicy te protesty popierało.

    Kobiet, czy wszystkie protesty w ogole ?

    Raz na tydzien poprzec mozna, ale skoro oni wszyscy slusznie
    protestuja, to czemu konczyc ?
    Protest permanentno-rotacyjny :-)

    J.

  • 73. Data: 2020-12-23 18:22:48
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2020 o 17:55 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W dniu 23.12.2020 o 17:29, Trefniś pisze:

    Rzeczywiście pomyliłem dyskutantów - jesteś odrobinę inteligentniejszy od
    kwiatuszka.

    > No właśnie - linka do źródełka zapomniałeś dać:P

    Nie będę szczekał, nie będę dawał linków.

    Ludzie o krótkiej pamięci są skazani na powtarzanie swoich błędów w
    nieskończoność, ja wam nie ułatwię wyjścia z tej matni.
    Wszystko sam znajdziesz - pisaliśmy o tym też tutaj i to sporo.
    Choć do dzisiaj pożyteczni idioci (kwiatuszek) nie doceniają braku głosu
    jako legalnej deklaracji woli.

    --
    Trefniś

  • 74. Data: 2020-12-23 18:42:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2020 o 18:21, J.F. pisze:

    > Raczej nie. Ale tu geneza jest znana - jakos tak napuscili w
    > spoleczenstwie jednych na drugie, jedni zobaczyli transparent, chcieli
    > go zniszczyc, trafili w co innego.

    No widzisz. Ci drudzy tych pierwszych też nie lubią a jednak burd nie
    urządzają - i tu przebiega granica między protestem pokojowym a
    niepokojowym. Jest ona dość intuicyjna. I jest w miarę oczywistym, że MN
    często przebiega niepokojowo (i to bez pomocy policjantów jak widać) a
    marsze julek jednak przebiegają raczej pokojowo.

    > Ot, zwykle ludzkie odruchy,

    Bo ja wiem? Jak tam pisiorów nie znoszę ale miasta nie demoluję i nie
    podpalam. Powiem więcej - ten największy protest to w porównaniu z
    wkurwieniem ludzi w nim biorących udział to był piknik. Ot trochę
    przekleństw. Ale nawet to było "złamane" dowcpnymi hasłami. To nie były
    zadymy troglodytów a całkiem cywilizowany i w mojej opinni "fajny" protest.

    > tylko ciekaw jestem, kto im powiedzial, ze
    > te Julki sa zle.

    Hmmm... Prezes coś na ten temat nie mówił?

    > Seksu nie uprawiaja? Pedały ? :-)

    Ja tego nie napisałem:P Ale podobno tak:P

    > https://natemat.pl/326893,bitwa-pod-empikiem-z-lotu-
    ptaka-mswia-opublikowalo-nagranie-film#

    > https://youtu.be/EjWm9RmIq6E
    >
    > Poczatek przegapil operator, nie wiadomo o co poszlo ...

    No więc skoro początku nie ma to na jakiej postawie stwierdzić, że to
    prowokacja.

    > ale dziwnie to wyglada ... moze po prostu - jest napierdalanka, jest fun
    > ... przynajmniej dla niektorych.

    Nie jest tajemnicą, że istotna część po to tam wpada.

    > Ale Empik to niech lepiej pancerne szyby kupi :-)

    Empik to akurat z tego sobie reklamę zrobił - że niby kolejki u nich
    takie, że bramy szturmują:P

    > Ale co by nie mowic, to za peło policja zawsze miala jakis problem z
    > narodowcami, przyszedl PiS i problemy znikly.
    > Az do tego roku ...

    Moim zdaniem wyjaśnienie jest jak powyżej. Jak są u władzy "inni" to
    bardziej cię wkurwiają niż twoi, atmosfera cieplejsza, amatorów
    mocniejszych wrażeń też nie brakuje i efekty są jakie są. No i dwa lata
    temu to trochę niereprezentatywnie. Pis na miesiąc przed policzył, że
    100 lecie odzyskania niepodległości akurat w święto niepodległości
    wypada i zawłaszczył sobie marsz i z tego co pamiętam to trochę
    nieelegancko potraktowano "włascicieli" marszu. W sensie spacyfikowano
    tych bardziej problematycznych, zanim marsz się zaczął.

    > Widac julki kiepsko sie bija, bo wcale az takie pokojowe to pewnie nie
    > sa :-)

    No dobra - masz jakiś film jak protestują "niepokojowo"? Bo obstawiam że
    max co znajdziesz to jakaś wojująca feministka wykrzykująca głupoty. Być
    może nawet zmajdziesz kilka gdzie komuś z liścia sprzedała. Nic więcej
    raczej nie ma - jak by bylo to już byś znał:P

    > Kobiet, czy wszystkie protesty w ogole ?

    Tych ostatnich. Generalnie pis nie ma dobrej passy w dc. A tym razem
    wkurwili cześć swoich i tych co normalnie mają politykę w dupie.

    > Raz na tydzien poprzec mozna, ale skoro oni wszyscy slusznie protestuja,
    > to czemu konczyc ?
    > Protest permanentno-rotacyjny :-)

    No i był regularny. Dopóki nie stał się sportem ekstremalnym. Wiesz nie
    wszyscy lubią się napierdalać z policją i zakładać lokaty na 30k...

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2020-12-23 18:44:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2020 o 18:22, Trefniś pisze:

    > Nie będę szczekał, nie będę dawał linków.

    I to by było na tyle. A szkoda. Jeśli coś takiego miało miejsce, to
    chętnie bym poznał nazwisko tego gagatka.

    > Wszystko sam znajdziesz - pisaliśmy o tym też tutaj i to sporo.

    Nie przypominam sobie- nie mówię, że nie.

    > Choć do dzisiaj pożyteczni idioci (kwiatuszek) nie doceniają braku głosu
    > jako legalnej deklaracji woli.

    Akurat jest różnica między bojkotem a maniem w dupie. I to dość oczywista.

    --
    Shrek

  • 76. Data: 2020-12-23 19:01:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >W słusznej.

    Slusznosc oceniasz ty.

    >Zaraz zaraz, podsumujmy, chodziłeś do szkoły, potrafisz czytać i
    >pisać, więc powinieneś również nabyć umiejętność odróżnienia sprawy
    >słusznej od niesłusznej.

    >Podam przykład.
    >a) sprawa słuszna
    >protest przeciwko niewolnictwu
    >b) sprawa niesłuszna
    >protest właścicieli niewolników przeciwko zniesieniu niewolnictwa

    Hm, to chyba zalezy, czy sie jest wlascicielem, czy niewolnikiem :-)

    A protest przeciwko podatkom ?
    Bo to taka nowoczesna forma niewolnictwa :-)

    >Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.
    >To nie jest przypadek, że sprawy słuszne w/g Kwiatka są zbieżne ze
    >sprawami słusznymi obiektywnie. Ja nie spałem na lekcjach w szkole.

    Ale to nie byla szkola z poludniowych stanow Ameryki Polnocnej :-)

    >Tylko twój urojony bóg raczy wiedzieć, co chciałeś przekazać pisząc
    >"w sprawie faszystowskiej"... Sprawy faszystowskie są różne.
    >Musiałbym być idiotą żeby protestować np. przeciwko historykom
    >badającym różne sprawy faszystowskie.

    No tak mi sie wydaje, ze wielokrotnie odmawiales praw "faszystom",
    wiec chodzi o sprawy, o ktore im chodzi :-)

    I znow - ocenia Kwiatek ...

    >Żeby było ci łatwiej zrozumieć, to podam przykład sprawy
    >faszystowskiej, gdy protest obywateli jest słuszny (w/g Kwiatka oraz
    >obiektywnie), oraz sprawy faszystowskiej, gdy protest jest (w/g
    >Kwiatka i obiektywnie) niesłuszny.

    >a) sprawa słuszna
    >protest przeciwko faszyzmowi
    >b) sprawa niesłuszna
    >protest przeciwko zakazowi głoszenia poglądów faszystowskich

    >Dlaczego a) jest słuszne i dlaczego b) jest niesłuszne możesz się
    >dowiedzieć z podręcznika historii.

    No chyba, ze jest to USA, gdzie faszyzmu nie doswiadczyli, a sady
    jakos nie chca sie wdawac w ocene pogladow, tylko patrza w
    konstytucje - kazdy ma prawo glosic swoje poglady.

    >Protestowanie przeciwko faszyzmowi jest uciążliwe tylko i wyłącznie
    >dla zwolenników faszyzmu. Więc tak, taki protest powinien być dla
    >nich możliwie najbardziej uciążliwy.

    Czyli ja mam cierpiec, mimo, ze wcale nie jestem zwolennikiem.
    Tylko uwazam, ze przy ilosci tego faszyzmu w Polsce, zbyt uciazliwe
    protesty antyfaszystowskie sa ... uciazliwe.
    Tzn bylyby, bo w zasadzie to zadnego nie trafilem.

    A nie mozecie protestowac gdzies pod siedziba TVP ?
    Albo TVP i TVN - ktoras stacja pokaze na antenie :-)

    >Nie.

    >Jeżeli protestują w słusznej sprawie, to tak właśnie powinno być.

    Oczywiscie ze w slusznej. Kobiety za aborcja, ksieza przeciw, gornicy
    w trosce o prace i pensje, rolnicy w trosce o prace i dochody,
    pacjenci w trosce o zdrowie swoje, lekarze w trosce o zdrowie
    pacjentow, nauczyciele za lepsza szkola, uczniowie za lepsza szkola...

    >Nie. to nie jest tylko moje zdanie.

    >No i?

    I tylko ty masz slusznosc ..

    >Tu masz wyjaśnione bardzo przystępnie jak to się dzieje, że obywatele
    >mogą mieć różne zdania, a prawda nadal nie leży po środku:
    >https://naukowy.blog.polityka.pl/2007/01/03/zludne-
    madrosci-ludu/

    Ale to w zasadzie nie na temat, bo sie skupia tylko na logicznej
    analizie powiedzenia.

    Jedni chca w tej sprawie "wolnosci dla kobiet", a drudzy "ochrony
    dzieci poczetych".
    Kto ma racje? Podaj przyklad ze szkoly :-)

    blokowal-autem-furgonetke-pro-life-opublikowal-nagra
    nie/m0mp1eg,681c1dfa

    >Zgadnij.

    Ja tam widze, ze aktywisci silowo zablokowali furgonetke, ktora
    pokojowo prezentowala swoje poglady.

    W innych sprawach to sie nie podobalo, ze furgonetka przez megafony
    zaklocala cisze dzienna ... ale tu megafonow nie slysze.

    W jeszcze innej sie niektorzy poczuli oczernieni trescia ... no coz
    maja prawo.

    A jak pare innych osob zablokuje samochod aktora, i zacznie udawac, ze
    im sie samochod zepsul ?
    I przetrzymaja pare godzin ... czekajac na naprawe ?

    A sens akcji ? Zaden ?
    Bo co za roznica, czy furgonetka jedzie, czy stoi na widoku, a
    "szopka" wzrok przyciaga ?
    W tunelu bylo zablokowac :-)

    A jak aktor te furgonetke podpali, czy opony przebije, to oczywiscie
    tez bedzie slusznie ?

    A przeciez on chce dzieci zabijac :-)

    J.

  • 77. Data: 2020-12-23 19:01:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Że niby co?
    >
    > "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    > wywodzi skutki prawne."

    Fakt poniesienia szkody na skutek tego protestu jest trudny do
    udowodnienia "dla niektórych poszkodowanych"?
    Jak jest udowodniona szkoda to nie na sprawcy spoczywa wskazanie
    przepisów z których wywodzi swoją bezkarność odszkodowawczą mimo
    celowego działania w celu stworzenia szkody (liczenia się z powstaniem
    podobnych szkód)?

    W realistycznym podejściu prawodawca nie ma szansy wyliczyć
    _szczegółowo_ wszystkich "działań zasługujących na odszkodowanie".

    --
    A. Filip

  • 78. Data: 2020-12-23 19:09:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2020 o 19:01, A. Filip pisze:

    > Fakt poniesienia szkody na skutek tego protestu jest trudny do
    > udowodnienia "dla niektórych poszkodowanych"?

    Być może nie, być może tak - różnie może być. Ale nie tylko fakt że
    poniosłeś szkodę masz udowodnić. Dla przykładu ja poniosłem znaczne
    szkody poprzez fakt że muszę płacić podatki i to nawet da się
    precyzyjnie określić w jakiej wysokości. I co - i chuj, bo nie o to czy
    ktoś poniósł szkodę się rozchodzi. Analogicznie - życzę ci powodzenia w
    pozywaniu organizatora maratonu, rocznicy smoleńskiej, czy procesji.
    Szkodę sobie mogłeś ponieść - sąd ma to w pompie.

> [...]
    > przepisów z których wywodzi swoją bezkarność odszkodowawczą mimo
    > celowego działania w celu stworzenia szkody (liczenia się z powstaniem

    W skrócie - nie.

    > W realistycznym podejściu prawodawca nie ma szansy wyliczyć
    > _szczegółowo_ wszystkich "działań zasługujących na odszkodowanie".

    To jeszcze nie znaczy, że należy ci się odszkodowanie od każdego chuj
    wie za co o ile nie udowodni, że jest wielbłądem.

    Ludzie - to jest grupa prawo, robert jest policjantem a trzeba tłumaczyć
    podstawy? W jakim jak kurwa kraju żyję?

    --
    Shrek

  • 79. Data: 2020-12-23 19:24:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Ludzie - to jest grupa prawo, robert jest policjantem a trzeba
    > tłumaczyć podstawy? W jakim jak kurwa kraju żyję?

    W kraju prawa także w twórczych interpretacjach mecenasa Giertycha?

    --
    A. Filip

  • 80. Data: 2020-12-23 19:34:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2020 o 19:24, A. Filip pisze:

    > W kraju prawa także w twórczych interpretacjach mecenasa Giertycha?

    Giertych może sobie prywatnie robić fikołki logiczne - w sumie na tym
    polega jego praca.

    Natomiast jak policjant pisze, ze "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na
    osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. " oznacza, że to
    pozwany ma udowodnić swoja niewinność to ja już nie wiem co o tym kraju
    myśleć. Zdaje się, że pogłoski o tym jakoby zbudowany był z kartonu
    lepionego gównem są zbyt optymistczne. A weź pod uwagę, że robert w
    porównaniu z krawężnikiem jest psim arystkoratą. Ba... jak sprawdzisz
    czym się robert zajmuje...

    --
    Shrek