  • 31. Data: 2020-12-22 23:32:32
    Temat: Re: Wjeżdzanie w pieszych [protestacyjne wtargnięcie na jezdnie]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2020 o 17:32, J.F. pisze:

    > To dlaczego bronia policjanci, a nie wojsko ?

    Też sam się zastanawiam. Skoro postanowili bazę wojskową tam zrobić, to
    powinni jej bronić.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2020-12-22 23:44:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2020 o 17:42, J.F. pisze:

    > Wybory byly ... i widac ta opcja przegrala. Niewiele, ale jednak.

    Czyli większość (niewielka, ale jednak) jest za. Jak coś jest głupie,
    ale działa, to nie jest głupie.

    > No to niech sobie selekcjonuja kandydatow :-)

    Dobry pomysł, tylko ma słabą stronę. Kto by to miał selekcjonować. Mnie
    o wiele bardziej przeszkadza to, ze wymyśliliśmy taki sposób wybierania,
    że jedna osoba selekcjonuje.

    > Tylko ... to zauwaz zdanie TK. W zasadzie niezalezne od wyborow, choc TK
    > jaki mamy kazdy widzi :-)

    > Gdyby nie ten covid ... zbierac podpisy pod wnioskiem o referendum.
    > Potem co prawda PiS spusci wniosek do kibla, ale

    No to po co?

    > Albo powie "co robi policja - od czego ma palki" :-(

    Widzisz.

    > Poza tym demokracje mamy - wiekszosci spoleczenstwa podoba sie linia PiS
    > :-(

    Wiesz, mniejszość też ma prawo protestowac - to nie o to chodzi. Chodzi
    o to, by nie przeginać.

    > Ale ktorych obywateli ?
    > Prezes tez obywatel, kierowcy w korkach tez obywatele ...

    Bardzo celnie.

    > A legalną ? Gdyby Trzaskowski wyrazil zgode, to mam jego pozywac za
    > spoznienie ?

    Policja wyznacza objazdy. Gdyby demonstracja była gegalna, to mamy
    sytuację, w której legalne działania nawet, jeśli komuś przynosza
    szkodę, to podlegają ochronie.

    > Odpowiadaja za dziki?
    > Cos mi sie wydaje, ze ostatnio to jakos nie ...

    Tak. Tyle, że mają ubezpieczenie o9d odpowiedzialności cywilnej.

    > Ale co - nadlesniczy ma las grodzic, czy po prostu wliczyc w koszty - i
    > dopoki sa niewysokie, to ogrodzenie sie nie oplaca ? :-)

    Toteż sie ubezpieczają. Ale na podobnej zasadzie za szkody powinni
    demonstranci odpowiadać. Może to spowodowałoby, że przemyślą swoje pomysły.

    > A moze policje naslac na dziki - zarobia pare razy palka, to nie beda z
    > lasu wychodzic :-)

    Wrócę jednak do sedna. Czy ktoś z kolegów pamięta, jak w rocznicę 13
    grudnia maszerowano pod dom Generała Jaruzelskiego? Czy tam też były
    tysiące policjantów?

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2020-12-23 06:19:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >Mnie
    >o wiele bardziej przeszkadza to, ze wymyśliliśmy taki sposób

    W ramach jednej partii lub koalicji jest kilku kandydatow w okregu.
    To niech popytaja o poglady i przygotuja sciage - na kogo glosowac.
    Jest to ryzyko, ze wejdzie inny kandydat partii ... ale to widac byli
    w mniejszosci.

    > Tylko ... to zauwaz zdanie TK. W zasadzie niezalezne od wyborow,
    > choc TK
    > jaki mamy kazdy widzi :-)

    >No to po co?

    A wiesz, zawsze to bedzie jakis argument - PiS narodu nie slucha.
    A moze poslucha i sie okaze ze narod chce aborcji ?
    Co przy okazji moze zamknac gebe TK, bo "suweren tak chce", co prawda
    Konstytucja jest po to, aby w pewnych sprawach bylo potrzebne 67% a
    nie 51 ..

    >Policja wyznacza objazdy. Gdyby demonstracja była gegalna, to mamy
    >sytuację, w której legalne działania nawet, jeśli komuś przynosza
    >szkodę, to podlegają ochronie.

    A na objazdach korki. No i dalej.
    A przeciez mamy tego troche - Marsz Niepodleglosci, maraton, parada
    rownosci, masa krytyczna, 15 sierpnia, juwenalia, bywa ze mecz pilki
    kopanej ... kogo skarzyc ?

    >Tak. Tyle, że mają ubezpieczenie o9d odpowiedzialności cywilnej.

    A ubezpieczyciel wyplaca, czy mowi "byl znak - trzeba bylo zwolnic" ?

    >Toteż sie ubezpieczają. Ale na podobnej zasadzie za szkody powinni
    >demonstranci odpowiadać. Może to spowodowałoby, że przemyślą swoje
    >pomysły.

    Ale ktorzy?
    Ci, co wyrzadzili szkody osobiscie, czy organizatorzy ?
    A jak w tlum demonstrantow wejda prowokatorzy, i to jeszcze z policji
    ?

    Zaniedbanie obowiazkow ? :-)

    J.

  • 34. Data: 2020-12-23 07:30:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 22.12.2020 o 18:03, J.F. pisze:

    >W sumie nie jestem pewny czy nawet ich trzeba by pilnować. W czasie

    Nie uszanowaliby.
    Spalic by nie spalili, ale ulotke mogliby przykleic :-P

    >samych protestów był raczej porządek. Zawsze mnie rozwala jak tu się
    >99% ludzi rozłazi na dwie jezdnie, żeby nie deptać trawnika:

    >https://www.google.pl/maps/@52.2416856,21.0040517,3
    a,75y,150.35h,86.52t/data=!3m7!1e1!3m5!1s7CSlYJMfRGJ
    QmXAENdEpJA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoi
    d%3D7CSlYJMfRGJQmXAENdEpJA%26output%3Dthumbnail%26cb
    _client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D70.02478%26pitch%3D0%26thumbfov%3D
    100!7i13312!8i6656

    Poszanowanie trawnika ? Czy raczej to drzewo i krzaki przeszkadzaja
    :-)

    >Zawsze komuś przeszkadza...

    No to Nowym Swiatem czy gdzie te miesiecznice byly.
    One nikomu nie przeszkadzaly :-P

    >Dopóki kulsony bez powodu nie zaczęły pałować...

    >No właśnie dziwne, że u nich tak a u julek nie...

    Bo julki na mecze nie chodza, nie wiedza jak sie rac uzywa :-)

    >A skąd pomysł, że placyk? Zwykło się robić demonstracje w formie
    >marszów.

    No nie wiem.
    w kazdym badz razie na placyku mozna sie zgromadzic i demonstrowac
    dlugo, specjalnie nie przeszkadzajac ... no chyba, ze portierom, bo
    urzednicy to pewnie juz dawno w domach :-)

    >I normalnie miałby za to wyrok, ale władza rozumie... i pochwala.

    Wyrok ... nikogo nie przejechal ...

    >Wszystko jedno - za co mandatuje policja (albo wysyła wnioski do
    >sanepidu)? Za chodzenie po przejściu dla pieszych czy oglądanie
    >pomnika?

    Pomnik jest od ogladania, a przejscie od przechodzenia ... ale tylko
    na zielonym ...

    J.

  • 35. Data: 2020-12-23 10:53:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Dec 2020 23:44:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Gdyby demonstracja była gegalna,

    Tomasik, nie strugaj głupa. Zgodnie z art. 57 Konstytucji i paroma
    aktami prawa międzynarodowego podpisanego przez Polskę wszystkie
    demonstracje jakie się odbyły dotychczas w kraju (a w szczególności
    wszystkie związane z sprawą aborcji) są legalne.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 36. Data: 2020-12-23 10:59:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > demonstracje jakie się odbyły dotychczas w kraju (a w szczególności
    > wszystkie związane z sprawą aborcji) są legalne.

    Czyli Marsz Niepodległości był *ZAWSZE* legalny nawet jak go
    Gronkiewicz-Waltz (PO) zakazywała?

    --
    A. Filip

  • 37. Data: 2020-12-23 11:08:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Dec 2020 10:59:28 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Czyli Marsz Niepodległości był *ZAWSZE* legalny nawet jak go
    > Gronkiewicz-Waltz (PO) zakazywała?

    Poczytaj se tu, bałwanie:
    https://www.hfhr.pl/wp-content/uploads/2017/08/Prawo
    -o-zgromadzeniach-przewodnik-08-2017.pdf
    to nie będziesz zadawał głupio prowokacyjnych pytań.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 38. Data: 2020-12-23 12:38:40
    Od: Kviat

    > Cały szereg. Przykłądowo najlepiej byłoby iść o wyborów. Ma to tę wadę,
    > że nie za bardzo obecnie jest na kogo zagłosować, a przynajmniej w
    > tamtych wyborach nie za bardzo było.

    Ma to tę wadę, że jeżeli aktualnie nie ma żadnych wyborów, to gdy
    społeczeństwo nie protestuje może się to skończyć tak, jak możesz
    przeczytać w podręcznikach historii.
    A nie musiałbyś zaglądać do podręcznika historii, gdybyś nie spał w
    szkole na lekcjach.

> [...]
    > z tuzin mądrzejszych rzeczy, niż siadanie na przypadkowym przejściu dla
    > pieszych i w**nie randomowych kierowców.

    Tak, tak... pisałeś już wcześniej, że najlepiej jakby w lesie protestowali.
    Jeżeli randomowy kierowca wkurwia się na te protesty, to znaczy, że nie
    jest zbyt bystry i zapewne spał na lekcjach w szkole.

    > Albo da po przysłowiowym ryju siedzącemu - czego nie pochwalam, ale po
    > prostu rozumiem.

    A ja rozumiem blokowanie ulicy podczas słusznych protestów. I pochwalam,
    bo między innymi na tym polega pokojowy protest, a nie na rzucaniu
    kamieniami w policję, rozpierdalaniu wiat przystankowych i podpalaniu
    mieszkań.

    > Wiesz, ale te kobiety nie są jakoś wyłączone spod odpowiedzialności.

    Tylko w chorym kraju, gdy policja nie przestrzega prawa i zamiast je
    chronić siłą ściąga z ulicy, pałuje po cywilnemu i robi im ścieżkę
    zdrowia przez komisariaty po całym województwie.
    Wiesz, w normalnym kraju pokojowe protesty wyłączone są spod
    odpowiedzialności i gwarantuje to Konstytucja.

    > Ale co to ma do rzeczy.

    Wiem, że nie rozumiesz co to ma do rzeczy, bo połączenie kropek
    przerasta twoje możliwości intelektualne.
    Ale to nie moja wina.

    > Zastanawiam się nad możliwością pozwania
    > robiącego jakąś nielegalną blokadę przez osobę, którą poniosła po prostu
    > stratę. I tyle.

    Dlaczego kłamiesz, że to nielegalna blokada?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 39. Data: 2020-12-23 12:39:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > https://www.hfhr.pl/wp-content/uploads/2017/08/Prawo
    -o-zgromadzeniach-przewodnik-08-2017.pdf
    > to nie będziesz zadawał głupio prowokacyjnych pytań.

    O Bałwanus Maximus: To był test na twoją inteligencje i brak podwójnej
    moralności Kalego. Ten test oblałeś pokazowo IMHO.
    Ja potrafię przełknąć wiele jak ktoś jest *konsekwentny* i nie stosuje
    podwójnych standardów w sposób (zbyt) oczywisty. Tolerancje na
    leniwych/idiotów z podwójną moralnością Kalego mam bardzo niską.

    Marny/leniwy prawnik potrzebuje podwójnych standardów. Dobry+ prawnik
    wie jak jeden zestaw standardów *fachowo* dopasować do swoich potrzeb
    bez "prawnych rewolucji co pięć minut".

    <chichot-historii> "Dobrzy geje" wywalczyli (w Poznaniu?) prawo do
    zgromadzeń nie według widzimisię lokalnej władzy samorządowej także dla
    "faszystów" z Marszu Niepodległości (w Warszawie). </chichot-historii>
    Może cię to o dziwo nauczy używać mózgu do przewidywania
    prawdopodobnych+ "niechcianych konsekwencji" standardów które zbyt
    nachalnie promujesz? "Dziś" jest (przeważnie) ważniejsze od "jutro" ale
    "jutro" *zawsze* nadejdzie.

    --
    A. Filip

  • 40. Data: 2020-12-23 13:01:24
    Od: Kviat

    > Czyli większość (niewielka, ale jednak) jest za.

    Większość z tych, co poszła głosować. To nie to samo.
    Chociaż z drugiej strony, może faktycznie masz rację, że warzywa którym
    wszystko jedno i niebiorące udziału w głosowaniach nie warto brać pod uwagę.

    > Jak coś jest głupie,
    > ale działa, to nie jest głupie.

    Dawno nie czytałem głupszego stwierdzenia.
    Jak coś jest głupie, to jest głupie.

    Obozy koncentracyjne działały, więc to nie było głupie?
    Skoro można doić państwo poprzez fundusz kościelny, wynagrodzenie
    klechów w instytucjach państwowych, "sprzedawanie" kościołowi ziemi za
    1zł - i to działa - to znaczy, że to nie jest głupie?

    Inne przykłady rzeczy które działają, a są głupie, znajdziesz samodzielnie.

    > Wiesz, mniejszość też ma prawo protestowac - to nie o to chodzi. Chodzi
    > o to, by nie przeginać.

    Przegina władza. Ludzie mają prawo (a jeżeli czują się patriotami to
    nawet obowiązek) protestować.

    > Bardzo celnie.

    Dupa tam, a nie celnie.
    Prezes leci w chuja, nawołuje w oficjalnych przemówieniach do
    organizowania bojówek i eskalacji przemocy, a milicja udaje że deszcz
    pada i z uśmiechem na gębie "ochrania" prezesa i bezczelnie kłamie, że
    to w ramach "przestrzegania prawa".

    Policja ma obowiązek chronić obywateli przed opresyjną władzą i przed
    kierowcami wjeżdżającymi samochodem w ludzi.
    Ale nie sądzę żebyś to kiedykolwiek zrozumiał.

    > Policja wyznacza objazdy. Gdyby demonstracja była gegalna, to mamy
    > sytuację, w której legalne działania nawet, jeśli komuś przynosza
    > szkodę, to podlegają ochronie.

    To po chuj gdybasz, skoro wiesz, że podlegają ochronie? Przecież była
    legalna.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr