  • 21. Data: 2015-12-10 11:08:57
    Temat: Re: Wirtualny prezes
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-10 o 11:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nieprawda.
    > Odpowiada wobec osób trzecich działających w dobrej wierze.
    >

    > -----

    Nieprawda jakoby.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2015-12-10 11:09:11
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jest gównianym argumentem.
    Jako tako silna to będzie, jeżeli "były/niebyły" prezes złoży w sądzie rejestrowym do
    akt spółki odpis pisma ze swoją rezygnacją.
    Przy czym nie wiemy, co z ową "rezygnacją" zrobi sąd, no ale osoby trzecie będą mogły
    się z nią zapoznać.

    -----
    > Rozumiem, że jego pisemna rezygnacja jest silnym argumentem w jego obronie a
    niektualny wpis w krs nie ma znaczenia.

  • 23. Data: 2015-12-10 11:11:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To akurat dyskusyjne, gdyby pełnił funkcję krócej niż 14 dni.

    -----
    > Oczywiście złożenie funkcji prezesa nie chroni przed roszczeniami art. 299 ksh
    jeśli prezes jeszcze za czasu pełnienia swojej funkcji nie składał wniosku o
    upadłość, pomimo ziszczenia się ustawowych przesłanek.

  • 24. Data: 2015-12-10 11:12:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czego się naćpałeś?

    -----
    > Nawet jeśli prezes będzie reprezentował i podpisywał dokumenty (bez "mandatu"), jak
    się zarobi gorąco wtedy powie ale przepraszam ja nie byłem w zarządzie tu jest moja
    rezygnacja dawno złożona.

  • 25. Data: 2015-12-10 11:13:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A kto odwoła prokurenta spółki?

    -----

  • 26. Data: 2015-12-10 11:17:34
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dla ustalenia uwagi powinniśmy sprecyzować, o jakie zobowiązania spółki chodzi, czy
    np. o podatkowe (VAT/PIT/CIT) / celne / wobec ZUS.

    -----

  • 27. Data: 2015-12-10 11:20:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Dec 2015 23:21:05 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > To nadal nic nie zmienia w kwestii odpowiedzialności *spółki*.

    Z tego dla wierzyciela nic nie wynika gdy spółka nie ma majątku a
    prezes jest "kryty". Jak sobie wyobrażasz skuteczną egzekucję (to
    jest cel pytania) w takim przypadku?

    > No i? Odpowiedzialność prezesa to wyjątek, co do zasady za dług
    > odpowiada spółka. Skoro wierzycielowi zależy na odpowiedzialności
    > prezesa, powinien doprowadzić do jego poręczenia.

    Rotfl. Uwielbiam tą grupę :).
    Sądzisz, że prezes & spółka działający w opisanym przeze mnie
    scenariuszu pozwoli na coś takiego?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-12-10 11:21:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Dec 2015 11:06:53 +0100, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow>
    wrote:
    > To nie wspólnicy składają wnioski do KRS o zmianę
    > wpisu w rejestrze.

    Ale krs może nałożyć na nich grzywnę jeśli zarządu nie ma (bo na kogo
    innego).

    --
    Marek

  • 29. Data: 2015-12-10 11:30:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-10 o 11:20, Marek pisze:

    > Z tego dla wierzyciela nic nie wynika gdy spółka nie ma majątku a prezes
    > jest "kryty". Jak sobie wyobrażasz skuteczną egzekucję (to jest cel
    > pytania) w takim przypadku?

    To już problem wierzyciela, aby myśleć przed, a nie po. Co do zasady
    dłużnikiem wierzyciela jest spółka, a jak liczy na prezesa (na podstawie
    art. 299, a nie na podstawie poręczenia), to świadczy tylko o głupocie
    wierzyciela.

    > Rotfl. Uwielbiam tą grupę :). Sądzisz, że prezes & spółka działający w
    > opisanym przeze mnie scenariuszu pozwoli na coś takiego?

    Każdy ma taką umowę, jaką zawarł. Skoro bez poręczenia, to dłużnikiem
    jest spółka. Skoro bez majątku, to znaczy że wierzycielowi nie zależało
    na związaniu się umową z poważną firmą.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2015-12-10 11:45:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na podstawie jakiego przepisu???
    Jesli nie ma zarządu, to jest podstawa do złożenia wniosku o powołanie kuratora
    spółki, tyle że kurator właściwie niczego nie może poza zwołaniem zgromadzenia
    wspólników.

    -----