-
31. Data: 2014-08-27 18:30:51
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 27 Aug 2014, Andrzej Lawa wrote:
> W dniu 26.08.2014 16:40, Agnieszka pisze:
>
>> Z biznesowego punktu widzenia najlepiej takich
>> klientów podrzucić konkurencji ;-)
>
> To gdzie masz ten swój biznes? Myślę że wszyscy
No nie wszyscy i w tym argumentacja leży ;)
Tak przy okazji - ciekawe zjawisko.
Niskim kosztem (brak nakładu ludzkiej pracy) groszówkami
mogłyby zająć się... komputery.
W praktyce, okazuje się, że w miejscu zastosowań informatyki,
przyjmowanie drobnych wpłat się *NIE OPŁACA*.
Głównie z powodu rozliczania "od sztuki transakcji".
Czyli NAWET tam, gdzie operacja jest automatyczna karta
-czytnik-komputery-wpis_na_harddysku, "ktoś" uznaje, że takiego
klienta lepiej odsiać.
Taki ficzer, dość ciekawy :>
pzdr, Gotfryd
-
32. Data: 2014-08-27 18:37:49
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 26 Aug 2014, Andrzej Lawa wrote:
> No i tu właśnie wracam do założeń powszechnego obyczaju - profesjonalista
> zajmujący się handlem/usługami powinien być... profesjonalny.
> To oznacza także pewną podstawową inteligencję
Biorąc pod uwagę, że bardzo profesjonalne struktury ładują tę inteligencję
w zabranie klientowi tego czego by chciał, dajmy na to stosowaniu serii
ISO 9000 do kontroli jakości (czytaj: żeby nie była za dobra i trafić
w zepsucie się tuż po gwarancji), można sparafrazować, że każdy orze
jak może :>
Profesjonalizm kapitalistyczny przekłada się niestety nie na zadowolenie
klienta, ale na to aby płacił - co powoduje, że statystycznie opłacalne
jest odsianie "słabopłacącycych".
Skutki bywają różne, ale nie tak jednoznaczne jak usiłujesz to
przedstawić. Minimalizacja kosztów odbywa się RÓWNIEŻ kosztem klienta.
Klient chce tanio... to ma. A chce tanio i dobrze, to jak pisują
na grupach ze sprzętem technicznym, znaczy że chce kupować dwa razy ;)
pzdr, Gotfryd
-
33. Data: 2014-08-28 08:40:44
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 27.08.2014 18:24, Gotfryd Smolik news pisze:
> Próbował ktoś kiedyś oszacować, ile kosztuje wystawienie paragonu, licząc
> wszystkie koszty związane z kasą rejestrującą? Zastanawiam się, czy
> dla przychodu 25 groszy nie zostanie "zjedzony" nie tylko zysk, ale
> cały przychód :D
Zauważ, że nastąpiła pewna podmianka - mowa była o wydawaniu reszty
(rzędu grosza) przy większych zakupach w sklepie (z tymi swoimi
idiotycznymi cenami z końcówką 99 groszy).
Agnieszka wyskoczyła z przypadkiem tak szczególnym że aż innym: "same
pojedyncze zakupy na 25 groszy banknotami 100zł".
Niby nadal jest to sprawa wydawania reszty, ale chyba przyznasz że się
"ociupinkę" różni, hmm?
Takoż różni się większy sklep sieciowy od jakiegoś małego zapyziałego
"punktu xero".
Swoją drogą zawsze można tak podnieść zysk jak i uniknąć problemu
wydawania reszty oraz wszelkich zadrażnień umiejętnie kształtując ceny.
Np. cena jednej strony to 2zł (albo nawet 5zł) ale przy płatności
groszówkami promocja - 0,25zł. Takoż przy większym zamówieniu - zniżka.
To tak jak z promocjami na zakupy gotówkowe zamiast karciane - nie wolno
doliczać prowizji do ceny z półki, ale promocję zawsze możesz zrobić.
Komu się wysoka cena nie podoba - od razu wyjdzie bez dyskusji,
zawracania głowy, szukania drobnych itepe. Kto ma odliczone drobne - ma
taniej.
--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj się życiem!
-
34. Data: 2014-08-28 08:45:07
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 27.08.2014 18:37, Gotfryd Smolik news pisze:
> Profesjonalizm kapitalistyczny przekłada się niestety nie na zadowolenie
> klienta, ale na to aby płacił - co powoduje, że statystycznie opłacalne
> jest odsianie "słabopłacącycych".
Ale ważna jest też metoda. Klient zniechęcony złym potraktowaniem nie
przyjdzie później także z bardziej opłacalnym zamówieniem. Lub przyjdzie
dopiero w ostateczności nie mając innego wyjścia.
--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj się życiem!
-
35. Data: 2014-08-28 10:09:44
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 15:54:24 UTC+2 użytkownik Agnieszka napisał:
> BTW ja od jakiegoďż˝ czasu zawsze mam wydaďż˝ ze 100 zďż˝ dowolnďż˝ kwotďż˝.
>Trzymam 100 z� w 1, 2 i 5 grosz�wkach. I jak mnie kiedy� jaki�
>niezadowolony klient naprawd� ze�li, to mu wydam. Mnie to nie boli, tylko
>zajmuje pďż˝ szuflady. A klienta to zobaczymy...
Gdybyś na mnie trafiła i wydała mi 100zł w 1,2,5 groszówkach to bym to sobie
dokładnie,spokojnie przy kasie przeliczał;)Niezadowolenie klientów za mną by mnie
wcale nie obchodziło.
-
36. Data: 2014-08-28 10:15:03
Temat: Re: Winna grosik...
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>
Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:e6a983a5-68a1-40b4-b6b1-4f0a8a31bead@googlegrou
ps.com...
> W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 15:54:24 UTC+2 użytkownik Agnieszka
> napisał:
>> BTW ja od jakiegoďż˝ czasu zawsze mam wydaďż˝ ze 100 zďż˝ dowolnďż˝
>> kwot�. >Trzymam 100 z� w 1, 2 i 5 grosz�wkach. I jak mnie kiedy�
>> jaki� >niezadowolony klient naprawd� ze�li, to mu wydam. Mnie to
>> nie boli, tylko >zajmuje pďż˝ szuflady. A klienta to zobaczymy...
> Gdybyś na mnie trafiła i wydała mi 100zł w 1,2,5 groszówkach to bym to
> sobie dokładnie,spokojnie przy kasie przeliczał;)Niezadowolenie klientów
> za mną by mnie wcale nie obchodziło.
A przeliczaj sobie, mam nawet specjalne ośle stanowisko dla klientów
specjalnej troski. Kolejkę spokojnie mogę obsługiwać dalej. Lata prowadzenia
firmy przygotowały i uodporniły mnie na (prawie) wszystko co mogą wymyślić
klienci. Upierdliwość była jedną z pierwszych rzeczy, które nauczyłam się
pacyfikować.
Agnieszka
-
37. Data: 2014-08-28 10:18:34
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 27 sierpnia 2014 18:24:22 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> To zaleďż˝y, czy ta "prokliencko��" przyciďż˝gnie klientďż˝w na >ktďż˝rych siďż
zarabia, czy na kt�rych si� traci.
>Pr�bowa� kto� kiedy� oszacowa�, ile kosztuje wystawienie paragonu,
>licz�c wszystkie koszty zwi�zane z kas� rejestruj�c�? Zastanawiam >si�,
czy dla przychodu 25 groszy nie zostanie "zjedzony" nie tylko zysk, ale
> ca�y przych�d :D
> Jaki� klient kt�remu co� si� nie podoba trafi si� zawsze >rzyzna�
si�, jak komu� NIGDY nie zdarzy�o si� by� tym lientem :D), > klient>
kt�remu prawie zawsze co� si� nie podoba... c�.
> Mo�e by� wart straty 11 podobnych koleg�w ;)
To nie tak. Obsluga klienta to nie taka prosta matematyka.
Klient który płaci 25gr za usługę i bierze na to fakturę(koszt kartki, materiałów
eksploatacyjnych do drukarki itp.) z matematycznego punktu widzenia przynosi pewnie
strate.
ale jak będzie zadowolony z obsługi to jest szansa że wróci ponownie(być może z
większym zamówieniem) no i tych 11 to tez nie wiadomo czy peda podobni czy
przychodowo lepsi.
Najlepsza metoda pozyskiwania nowych(a jak firma chce się rozwijać to na takich
powinno jej zależeć) to rekomendacje od aktualnych klientów + jakość obsługi.
-
38. Data: 2014-08-28 10:26:40
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 10:15:03 UTC+2 użytkownik Agnieszka napisał:
> A przeliczaj sobie, mam nawet specjalne o�le stanowisko dla klient�w
> specjalnej troski.
Nie przeszedł bym na żadne specjalne stanowisko tylko liczyłbym tam gdzie byłem
obsługiwany gdyż gdzieniegdzie jeszcze widuję kartki "Po odejściu od kasy reklamacji
nie uwzględnia się";)
-
39. Data: 2014-08-28 10:37:08
Temat: Re: Winna grosik...
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>
Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:81b07220-0208-4420-a6b0-7e54f81c223b@googlegrou
ps.com...
> W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 10:15:03 UTC+2 użytkownik Agnieszka
> napisał:
>> A przeliczaj sobie, mam nawet specjalne o�le stanowisko dla klient�w
>> specjalnej troski.
> Nie przeszedł bym na żadne specjalne stanowisko tylko liczyłbym tam gdzie
> byłem obsługiwany gdyż gdzieniegdzie jeszcze widuję kartki "Po odejściu od
> kasy reklamacji nie uwzględnia się";)
Och zdiziwłbyś się. Przeszedłbyś i jeszcze podziękował za miłą obsługę.
-
40. Data: 2014-08-28 11:02:47
Temat: Re: Winna grosik...
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 16:04:34 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> Ot� to. I rynek weryfikuje to tak, �e czasem sprzedawca nie ma wyda�.
Albo zmieni nawyki sprzedawcy.
Kilka lat temu jak wprowadziłem się do obecnego domu zacząłem korzystać z usług
lokalnego sklepiku spożywczego. Kupowałem tam ze względu na pieczywo bo mi akurat od
nich smnakowało.
Lubię też piwo i czasami kupowałem u nich. W sklepie lodówka wypełniona piwem ale
wyłączona. Włączane były tylko w największe upały i to dopiero rano z otwarciem
sklepu więc piwo schłodzało się pewnie koło południa. Pytam kobity czemu nie chłodzi-
ona mówi bo się nie opłaca, bo prąd itp. a ludziska przyzwyczajeni to kupują i tak.
Płatności kartami oczywiście tez nie opłacało jej się obsługiwać
Jakieś 2-3 lata temu niedaleko od tego sklepu otworzyli Żabke. Tam lodówki działają
non stop, piwo i inne napoje zawsze prawidłowo schłodzone. No i karta można;)
Nie minęło kilka tygodni jak właścicielka tego pierwszego sklepu zmieniła nawyki i
włączyła lodówkę. Po kolejnych kilku miesiącach terminal do kart się w sklepie
pojawił;)
Tak więc wszelkie antyklienckie postawy opłacają się ale do czasu.