  • 1. Data: 2010-03-16 11:35:21
    Temat: Windykacja już zapłaconej kwoty
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam
    Proszę o poradę co robić.
    Miałem zobowiązanie z tytułu zdublowanej polisy OC (zakład ubezpieczeń
    poinformowal mnie po ponad roku o nieskutecznym doręczeniu wypowiedzenia).
    Wzięli to na swoje barki odstąpili od odsetek, przeliczyli według zniżek -
    zapłacono 102 zł.z uwzględnieniem zwrotu z tytułu sprzedaży auta
    Dzień po otrzymaniu aneksu i zapłaceniu kwoty 102zł - otrzymałem wezwanie z
    firmy Windykacyjnej na ponad 500zł + odsetki z tytułu tej samej polisy.
    Zadzwoniłem niezwłocznie powiedziałem że po pierwsze kwota roszczenia nie
    jest prawidłowa, po drugie uregulowano zobowiązanie. Oczywiście pyskówka ze
    strony pracownika windykacji, że ich to nie obchodzi i to mój problem (niby
    czego?)

    Co z tym zrobić?
    - dokumentację z ubezpieczycielem wszystkie potwierdzenia wysłania mam
    starannie przechowywane i bardzo łatwo jest wykazać zwłokę oraz nie
    kompetencję w działaniu ubezpieczyciela
    - czas i pieniądze na ewentualne sprawy sądowe z windykatorem mam (po takim
    potraktowaniu nie mam ochoty więcej z nimi się kontaktować polubownie, z
    grzeczności poinformowałem, że warto żeby skontaktowali się z osobami od
    których odkupili dług - wydaje mi się, że nic więcej nie mogę zrobić z
    własnej inicjatywy).

    Proszę o rady lub propozycje współpracy

    4948 (20100316) __________

  • 2. Data: 2010-03-16 11:40:30
    Temat: Re: Windykacja już zapłaconej kwoty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Auto pisze:

    > Proszę o rady lub propozycje współpracy

    Czy firma windykacyjna występuje jako pełnomocnik ubezpieczyciela,
    czy jako nowy wierzyciel (cesja wierzytelności)? Właściwie w obu
    przypadkach wypada poczekać na pozew i wówczas przedstawić dowody, że
    należność nie jest wymagalna.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-16 11:55:20
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Cesja
    Robić coś na własną rękę czy faktycznie czekać na pozew?
    A może zapłacić i samemu złożyć pozew o zwrot?

    Nie chcę kłopotów w postaci wpisania do BIG, BIK i innych - z racji tego, że
    dbam o reputację w tych szacownych instytucjach (ze względu na kredyty) i
    reguluję zobowiązania z najwyższą starannością (tak jak pisałem ta sytuacja
    wynikła z zaniedbania i zwłoki firmy ubezpieczeniowej).

    Szukam optymalnego niekoniecznie najtańszego rozwiązania bo pieniądze mogę
    sobie zamrozić na jakiś czas

    4948 (20100316) __________

  • 4. Data: 2010-03-16 12:05:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Auto pisze:

> [...]
    > grzeczności poinformowałem, że warto żeby skontaktowali się z osobami od
    > których odkupili dług - wydaje mi się, że nic więcej nie mogę zrobić z

    Porady? Olać tych oszustów lub ewentualnie zagrozić przekazaniem sprawy
    do prokuratury.

    Pilnować ewentualnych poleconych z sądu.

  • 5. Data: 2010-03-16 13:09:36
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl>

    > __________ Informacja programu ...

    PLONK

  • 6. Data: 2010-03-16 13:33:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Auto wrote:
    > Cesja
    > Robić coś na własną rękę czy faktycznie czekać na pozew?
    > A może zapłacić i samemu złożyć pozew o zwrot?

    Można złożyć w sądzie wniosek o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.
    oszczędza ci płacenia.
    Bo jak zapłacisz to możesz nie odzyskac.

  • 7. Data: 2010-03-16 16:20:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Auto pisze:

> [...]
    > reguluję zobowiązania z najwyższą starannością (tak jak pisałem ta sytuacja
    > wynikła z zaniedbania i zwłoki firmy ubezpieczeniowej).

    BIK to biuro informacji kredytowej i dotyczy wyłącznie kredytów bankowych.

    A BIG wszyscy generalnie mają w nosie, dzięki wybrykom takim właśnie
    windykatorków.

  • 8. Data: 2010-03-16 18:42:05
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 12:35:21 +0100, Auto napisał(a):

    > Proszę o poradę co robić.

    Jesli jesteś pewien, że wszystko rzeczywiście zapłacone i masz na to dowody
    to wogóle nie reaguj na listy zwykłe, a jak zadzwonią to mów, że nie
    rozmawiasz z osobami, których numer się nie wyświetla, jak chcą porozmawiać
    to niech zadzwonią z numeru co się zaprezentuje.

    Gdy już zadzwonią z takiego numeru w co wątpię bardzo, ale jakaś tam
    0,0001% szansa na to jest, to powiedz, że nie masz nic do powiedzenia i na
    każde pytanie mów, ze nie masz nic do powiedzenia, bo wszystko zapłacone i
    tak w kółko... aż on się rozłączy.

    Nie udowadniaj swojej niewinności przez telefon.

    Ewentualnie możesz do nich napisać, że masz wszystko zapłacone i masz na to
    dowody, ale nie rób, żadnych kopii, ani nic.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kolejowo
    http://foto.3mam.net/album2/Kolejowe_watki/index2.ph

  • 9. Data: 2010-03-16 21:02:02
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-03-16 13:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Porady? Olać tych oszustów lub ewentualnie zagrozić przekazaniem sprawy
    > do prokuratury.

    Dlaczego oszustów ? No ktoś to scedował na windykatora ... ;/
    stwierdzając nomen omen tym samym, że zadłużenie jest wymagalne.

    6008