  • 11. Data: 2009-02-24 21:10:58
    Temat: Re: Windykacja długów - jak to jest po kolei
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Tomaszek" <t...@j...pl> wrote
    > Realne możliwości zwrotu są znikome, więc jak rozumiem, gdy nie spłaci
    > zawiasy się odwieszą i jednak będzie "puszka"?

    nie sądzę, żeby to tak szybko i przykro się skończyło.
    nawet jak dostanie taki obwiązek w warunku, to nie musi wpłacić od razu,
    przeciez jego zachowanie będzie monitorowane, czy sie z tego wywiązuje, czy
    sie stara, a więc oby coś tam wpłacał regularnie i nie zlewał. Rozumiem, ze
    nie karny?

  • 12. Data: 2009-02-24 21:20:53
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    Rozumiem, ze
    > nie karny?

    Nie, karany nie był.
    | antysemita, homofob, rasista... czy jak tam jeszcze mnie nazwiesz |
    | TOMASZ PYĆ [1945 - 2008] THANK YOU FOR ALL!! WWW.TK.PL |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 13. Data: 2009-02-24 21:22:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    > Nie, karany nie był.

    To za kilka tysięcy siedzieć nie pójdzie tak szybko.
    Znam przypadek, jak dobrze pamiętam, że straty sięgały kilkudziesięcu
    tysięcy, a chłop się nie garnął do płacenia i wolnością się cieszył, choć
    miał obowiązek.

  • 14. Data: 2009-02-24 21:29:48
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > że wykaże się złą wolą i nie będzie współpracował z bankami ) Jakie
    > kroki podejmie wierzyciel, żeby ściągnąć dług, jeśli dłużnik nie będzie
    > konsekwentnie spłacał długu? Proszę o opis całej procedury od początku
    > do końca. Czy banki mają realne szanse na ściągnięcie należności?
    > --
    > _____________________________| TOMASZEK |____________________________
    > | antysemita, homofob, rasista... czy jak tam jeszcze mnie nazwiesz |
    > | TOMASZ PYĆ [1945 - 2008] THANK YOU FOR ALL!!    WWW.TK.PL         |
    Generalnie mogą go w pompę cmoknąć. Rencisty i inwalidy za długi do pudła nikt
    nie wsadzi. Jak by kogoś zabił to może by go zapudłowali. Spokojnie może brać
    następne kredyty, tylko niech głupot nie robi i lipy w oświadczeniach nie
    wstawia. Najlepiej będzie jak napisze do banku że nie odda kasy bo nie ma.
    Wpienią się ale w końcu odpiszą ze ie musi oddawać.

  • 15. Data: 2009-02-24 21:30:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Zgadza się. Pracownik firmy Żagiel SA sam zaproponował fałszerstwo, gdyż
    > gościu posiada już jeden kredyt w Żaglu i jest w stanie jego spłaty.
    > Oświadczenie poszło na dochód 1500zł, a faktyczny dochód to wspomniane
    > 600zł. Jest to jedyny dochód faktyczny tego człowieka.
    > W firmie Żagiel SA są dwa oświadczenia o dochodach: prawdziwe na sumę
    > 600zł i fałszywe na 1500zł. Pomijam tu już etykę przedstawiciela, który
    > namawia do fałszerstwa, ale jak rozumiem za to odpowiada składający takie
    > oświadczenie?

    A nie pytali o zadłużenie w innych bankach? Bo z reguły jest takie pytanie.
    Co do pracownika ŻAGLA, to o ile da się dowieść owe "namawianie", to facet
    ma podżeganie do przestępstwa.

  • 16. Data: 2009-02-24 21:54:46
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > A nie pytali o zadłużenie w innych bankach? Bo z reguły jest takie
    > pytanie. Co do pracownika ŻAGLA, to o ile da się dowieść owe
    > "namawianie", to facet ma podżeganie do przestępstwa.

    Dowieść to się już nie da. Gościu nie pytał, bo nawet nie chciał
    wiedzieć. Panu zależało na prowizji od podpisania umowy to nie będzie
    zadawał kłopotliwych pytań;)

  • 17. Data: 2009-02-25 00:59:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > dochodzie by raczej nie dostał. Procedura windykacji w tym momencie może
    > się bardzo szybko przerodzić w postępowanie karne z art. 297 kk.

    Nawet jeśli zostanie uznany winnym, to jaki wyrok niby dostanie?
    Bezwzględne więzienie? Wątpię. Zawiasy? Wielkiej róznicy mu to teraz już
    nie zrobi...

    Pamiętaj, że więzienia są przepełnione a jeszcze inwalidzie trzeba
    stosowną opiekę medyczną zapewnić.

  • 18. Data: 2009-02-25 11:46:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > nie sądzę, żeby to tak szybko i przykro się skończyło.

    Zważ jednak, że jeśli dojdzie do wyroku karnego - wierzyciele
    lubią przy końcu zawiasów wysyłać wniosek do SR który wydał
    wyrok wniosek o wykonanie kary pozbawienia wolności -
    najbiedniejsi obywatele potrafią wyczarować konkretne pieniądze
    gdy stoi przed nimi alternatywa pod postacią mydełka i szczotki
    do ząbków :O

    6008

  • 19. Data: 2009-02-25 11:52:12
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 25 Lut, 01:59, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > nie zrobi...
    >
    > Pamiętaj, że więzienia są przepełnione a jeszcze inwalidzie trzeba

    Wyrok na pewno w zawieszeniu, ale zostanie orzeczony obowiązek
    naprawienia
    szkody w okresie próby np. 3 czy 4 lat i jak wtedy nie spłaci to są
    baardzo duże szanse
    na to, że bezwzględna kara zostanie odwieszona, tzn. zostanie
    zasądzone odbycie kary.

  • 20. Data: 2009-02-25 18:09:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    piotrliwszic pisze:

> [...]
    > baardzo duże szanse
    > na to, że bezwzględna kara zostanie odwieszona, tzn. zostanie

    W przypadku kogoś młodszego i zdrowego - na pewno. Ale w przypadku
    inwalidy? Mam poważne wątpliwości.

    Plus zawsze może się tłumaczyć nieświadomością, wprowadzeniem w błąd
    przez przedstawiciela pożyczkodawcy czy wręcz próbować iść po linii
    ograniczonej poczytalności.

    No i wreszcie pamiętaj, że najpierw musiałby mieć z czego zwracać.